הסוד ליחסי ציבור מוצלחים הוא קומוניקט מושקע
לפני כתיבת קומוניקט, תכננו!
-
מיהם קהלי היעד העיקריים של המוצר שלכם – האם ניתן לאפיין כמה מרכזיים (מטיבי לכת, מסורתיים, נשים בהריון)
-
מהם המסרים לכל קהל יעד – עליכם להגדיר מה תרצו לחולל באמצעות החשיפה למוצר שלכם. מה תרצו שהציבור יחשוב וירגיש על המוצר שלכם.
-
מהם ערוצי התקשורת הרלוונטים לקהל היעד ואליהם תפנו – יש להתאים את הקומוניקט לערוץ התקשורת אליו אתם פונים או להכין כמה קומוניקטים (אחד למדורי האינטרנט, אחד למדורי התרבות וכו')
-
מה מעניין את אמצעי התקשורת אליו אתם פונים – האם הוא ערוץ צהוב, רציני, אקדמי
-
כיצד ניתן לייצר אייטם מהמידע שיש לכם – המוצר לרוב אינו מעניין, אך האדם שמאחוריו, התהליך שבדרך, או כל פרט טריוויה פיקנטי הם שיתפסו את עין העורך והקורא יחד
-
האם נדרש מכם להשלים פרטים כדי לייצר עניין – אם למשל כתבתם כתבה על ספר תזונה חדש, ייתכן ויפרסמו את הקומוניקט בשל המידע הנוסף שהגשתם בהודעה לעיתונות (אחוז הסובלים מהשמנה בארץ במחקר שערכתם, גידול בכמות מזון מהונדס גנטית בישראל וכדומה)
-
לוחות זמנים להפצת קומוניקט – האם יש אירוע שצריך להתכוונן אליו (תערוכה, השקה) אשר מצריכים שליחת קומוניקט מראש. האם תרצו לפנות בהדרגה לכמה מקורות או בבת אחת לכולם.
תכנון הקומוניקט עונה על השאלות ששאלנו
-
קהל היעד שלנו הוא העשירון העליון, בעיקר בני זוג בעת ימי הולדת ושאר אירועים.
-
המסר לקהל היעד הם "יש כאן משהו מיוחד שיזכה להצלחה אצל בן הזוג.
-
ערוצי התקשורת הרלוונטים הם מדורי תרבות, אוכל ומגזיני איכות חיים.
-
ערוצי תקשורת אלו מאופיינים בכתיבה קלילה ודגש על תמונות.
-
מעניין את אמצעי התקשורת אם יש שירות או מוצר ייחודי שמצטלם טוב עם כותרת קלילה
-
השלמת הפרטים תכלול מידע על כמות השפים הפרטיים והמסז'יסטים בישראל
קומוניקט מנצח הופך את הסטנדרטי לפיקנטי
-
לקחנו את תחום השפים הפרטיים והוספנו לו משהו פיקנטי – מסאז'
-
נתנו שם מיוחד וקליט לשירות Food Massage
-
זרקנו רעיון שלא קרה, אבל הוא מעניין "הצעת נישואין במהלך הפינוקים" (וגם נתנו רעיונות לקוראים)
-
הוספנו מידע שאולי יעניין את העורך (לרוב כתיבת Side Bar לצד הטקסט הראשי)
-
לא נשכח להוסיף תמונות צבע גדולות שמראות את המסאז' (עם כתף אישה חשופה) והאוכל (בוהק ומעורר תיאבון)
דוגמא לקומוניקט
* הנתונים שבקומוניקט אינם נכונים ושימשו כדוגמא בלבד
הודעה לעיתונות – צמד הצעירים Food Massage משלבים אוכל והרפיה
"אנו עדיין מצפים בכיליון עיניים להצעת החתונה הראשונה שנהיה נוכחים לה" מספר השף משופי. "למרות שאני חושב שהיה לנו לקוח שרצה להציע ולבסוף השתפן…".
מה כוללת בניית אסטרטגיה שיווקית
מידע נוסף על שוק השפים הפרטיים בישראל, על פי מחקר שנעשה בשיתוף מט"י
-
שוק השפים הפרטיים בישראל – 300 שפים.
-
מתוכם 85% באיזור תל אביב והמרכז.
-
שוק המסז'יסטים בישראל כולל 1,500 מסז'יסטים פרטיים עם 75% מהם בצפון (בעיקר סביב צימרים).