ניהול צוות – הרבה יותר מעבודת צוות
אמא'לה! יש לי צוות לנהל!
לא לפחד: ניהול צוות הוא אחד הדברים הכי מאתגרים וגם הכי לא פשוטים שיש. אחד הדברים הכי חשובים בניהול הוא ניהול צוות עובדים ובניית צוות. זו לא חוכמה לגייס אנשים לעבודה ולשבץ אותם להיות חלק מהצוות שלכם. החוכמה האמיתית היא להמשיך ולפתח את הצוות על מנת להוציא ממנו את המקסימום. שייכות לצוות, במובן הרחב של המילה, היא לתת לעובדים להרגיש שהם חלקממשהו גדול ומאתגר. על מנת להשיג זאת עליכם קודם כל להבין בעצמכם את היעדים והאמצעים שעומדים לרשות הארגון שלכם – רק כך תוכלו להתחיל לבצע ניהול צוות באופן מקצועי.
אז איך עושים את זה? אספנו עבורכם כמה עצות שימושיות לניהול צוות אפקטיבי שיגיע למקסימום תוצאות:
מיצאו את יד ימינכם
הציבו יעדים ראליים
התמקדו בתוצאות ולא במחוגי השעון
התמקדות בשעון ובזמן שכל אחד מאנשי הצוות שלכם משקיע בעבודה עלולה לגרום לצוות להרגיש שאתם לא סומכים עליו, ובמידה מסויימת להרגיש יותר "רובוטים" מאשר אנשים חושבים. במקום זאת, תנו לאנשי הצוות לנהל את הזמן שלהם (תוכלו אולי לשתף אותם בסדנה לניהול זמן). על מנת שתהיו בטוחים בניהול זמן נכון מצד העובדים תוכלו להגדיר להם מסגרת זמן של שבוע למשל, על מנת להשלים יעדים מסויימים. עם זאת, ניהול צוות עובדים נכון אינו אומר שעליכם לוותר לצוות שלכם על עמידה ביעדים, או אפילו על הגעה בזמן לעבודה או לישיבות צוות.
חברו בין אנשי צוות שיש בינהם התאמה מקצועית ואישית
הניעו את הצוות שלכם לבצע את התפקיד מתוך מוטיבציה להצליח
ביטחו באנשי הצוות שאתם מנהלים – ותנו להם לדעת מזה
נכשלתם? אל תזרקו את אנשי הצוות "מתחת לגלגלים"
האפשרות לכישלון תמיד קיימת. מנהל צוות טוב, תמיד צריך לקחת את האחריות על עצמו ולא לזרוק את אנשי הצוות שלו תחת הגלגלים. במקום למצוא אשמים, נסו להבין מה השתבש ולהסיק מסקנות.