לפני הראיון יש לחשוב על המסר שאתם רוצים להעביר
חישבו מראש על 3-4 נושאים שאתם מעוניינים לדבר עליהם ומהם המסרים שאתם רוצים להעביר "אכילת ממרח "דמדה" מחזקת את שרירי הבטן, מסעדת "אבא" היא מסעדה מצוינת לארוחות עם ילדים וכו'. אח"כ בקשו מבן הזוג או שותף עסקי לשאול אתכם כמה שאלות שונות, ובכל פעם, נסו להכניס את הנושא עליו חשבתם מראש, גם אם אינו מתאים לשאלה. כך למשל, אם אתם מעוניינים להעביר את המסר שהדיסקים לצריבה שאתם מוכרים הם באיכות גבוהה, ניתן להשתמש בכך כתשובה לכל אחת מהשאלות הבאות:
מראיין: אז ישראל, למה בכלל פתחת את החנות שלך במרכז העיר ולא בקניון?
ישראל: הרגשתי שהתושבים המגיעים למרכז העיר לא תמיד מקבלים מוצרים באיכות שהם רצו, כך למשל אני מקבל תגובות רבות מצד קונים על הדיסקים לצריבה שאני מוכר, אנשים ממש מופתעים שהדיסקים אינם נשרטים מהר, ואינם נהרסים במהלך צריבות חוזרות.
מראיין: ישראל, מה דעתך על השינויים שעבר מנוע החיפוש של מיקרוסופט לאחרונה?
ישראל: אני חושב שמנוע החיפוש פשוט הבין שהוא חייב לתת תוצאות איכותיות יותר. תראה, אני מוכר בחנות שלי דיסקים מעט יקרים יותר, אך הלקוחות חוזרים וקונים אותם כי הם מרגישים שהמוצר טוב, דיסקים לצריבה, כמו מנוע חיפוש, כמו טלוויזיה – כשהמוצר טוב, אנשים צורכים אותו.
מראיין: מה דעתך ישראל על תוכנית ההתנתקות?
ישראל: אני חשבתי שתשאל אותי על מוצרים למחשב כמו הדיסקים שאני מוכר בחנות שאנשים מופתעים תמיד לגלות עד כמה הם עמידים, אתה שואל אותי על פוליטיקה והתנתקות… לדעתי אנשים צריכים להתנתק מהדיסקים הזולים שהמידע החשוב שנאגר עליהם נעלם יחד איתם בגלל רצון לחסוך כמה שקלים.
ייתכן שהדוגמאות לעיל מעט מוגזמות, אך הן ממחישות היטב כיצד ניתן להציג בתשובה את המסר שלכם, גם אם לא נשאלתם על הנושא ישירות. אם תאזינו היטב לראיונות עם פוליטיקאים מנוסים, תוכלו לזהות שאף שהרבה פעמים הם אינם עונים לשאלה ששאלו אותם, הדבר אינו קופץ ישירות לעין במהלך הראיון. כמובן שאם מגזימים עם זה, הדבר יוצר אנטגוניזם כלפי המרואיין, ופוליטיקאים רבים נכוו מכך.