יחסי ציבור

כיצד לבחור יועצי תקשורת ומה תפקידו של ייעוץ תקשורתי

יועץ תקשורת מנוסה יכול להוביל להצלחה עסקית וכן למנוע קריסה ומשברים!

יועץ תקשורת – מה תפקידו?

יועץ תקשורת כשמו כן הוא, יועץ לארגונים, אישי ציבור ואנשים פרטיים בכל הקשור לאינטראקציה עם כלי התקשורת השונים. לעיתים יעבוד יועץ התקשורת באופן ישיר מול אמצעי המדיה השונים ולעיתים יספק שירותי יעוץ תקשורתי מאחורי הקלעים בלבד. כיום פועלים בישראל אלפי יועצי תקשורת (לרשימת יועצי תקשורת מובילים) במסגרת משרדי יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור או כעצמאיים אשר מספקים שירותי יעוץ תקשורתי לחברות ועסקים מסחריים, פוליטיקאים ואנשי ציבור, לוביסטים, בעלי מקצועות חופשיים ולאחרונה גם לנאשמים בתיקים בעלי חשיפה תקשורתית גבוה.

עם הצמיחה במספר ערוצי התקשורת גובר הצורך ביועצי תקשורת

בעשרים השנה האחרונות עבר שוק התקשורת בישראל תהפוכות רבות עם חדירתם של עיתונים יומיים וחינמונים רבים, מקומונים ומגזינים, עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה ורדיו התווספו לסל צריכת הבידור של כולנו וכמובן, עולם האינטרנט – בידור אינטראקטיבי אין סופי. בהתאמה לזינוק המטאורי במספר כלי התקשורת ודרכי החשיפה עלה כוחה של התקשורת. בעולם בו התקשורת היא חזות הכול ובכוחה לקבוע את תדמיתו של כל אדם, ארגון ומוסד, אין לאף אחד הפריבילגיה להישאר מחוץ למשחק התקשורתי. יועצי תקשורת יסייעו לכם כאמור להופיע ולהעביר מסרים בכלי התקשורת המרובים.

מדוע צריך יעוץ תקשורתי? האם אני יכול לבד?

התנהלות ארגון בזירה התקשורתית חייבת להתבסס על אסטרטגיה תקשורתית כוללת הנגזרת ממטרות העל של הארגון ומיעדיו העסקיים. יש לזכור ששימוש מושכל בתקשורת יכול לסייע רבות, לקדם מכירות וקשרים עסקיים, אולם שימוש מוטעה ולא זהיר לצד התנהלות לא מקצועית יכולים לגרום לפגיעה מהותית עד כדי משבר! (ראה: ניהול משברים) יש לזכור – הופעות בתקשורת הן אמצעי בלבד ואינן המטרה. על הארגון לבחון את פעילותו התקשורתית בצורה סלקטיבית ולקדם את מסריו באופן שישרת את מטרותיו. עבודה עם יועץ תקשורת בעל ניסיון תוביל לתכנון יעיל יותר של חשיפת הארגון בתקשורת ותאפשר ליועץ התקשורת לקדם את הארגון ומטרותיו מבלי ליצור אפקט הפוך של פגיעה.

יועץ טוב, יקשר ביניכם ובין התקשורת וידע לספר לה את הסיפור שלכם בצורה מחמיאה

אמור, בכוחה של התקשורת לבנות תדמית של ארגון כתורם לקהילה (רני רהב, יועץ התקשורת של קבוצת IDB, יצר עבורה תדמית של תורמת גדולה), חדשני או ככזה שכולם רוצים לעבוד בו, אולם התקשורת יכולה גם להציג את הארגון/עסק באור שלילי ומנוגד למטרותיו כך שיפגע ויגרום נזקים קריטיים עד כדי צורך בגיוס שירותיו של מומחה בניהול משברים תקשורתיים.
שיתוף פעולה עם גופי התקשורת עשויה למנוע מצבים של הצגה שלילית וכן ליצור הזדמנויות להצגה חיובית של הארגון. רבים מיועצי התקשורת שימשו בעברם בתפקידים שונים בעולם התקשורת ככתבים, עורכים, מפיקים, תחקירנים או בתפקידים אחרים. מתוקף ניסיונם הם יודעים מה מחפשת התקשורת, איך ל"ארוז" את הסיפור כך שיצור עניין אצל הכתבים, אילו סיפורים יבחר העורך על פני האחרים ואיך להציג את הדברים בצורה הנכונה ביותר כך שיפורסמו ויאפשרו לארגון לו הם מייעצים לקבל חשיפה מקסימאלית ומועילה. על כל יועץ תקשורת להכין את המרואיין כך שהמראיין יוציא ממנו את המירב וימנע מה"בורות" שיעלו בפניו בראיון. יועץ תקשורת טוב ישיג ללקוח חשיפה יעילה, יסייע בניהול משברים תקשורתיים אך מעל לכל, ימנע מהארגון מלהיקלע למצבי משבר מלכתחילה.
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago