Categories: שיווק

בניית אתר אינטרנט דביק

הדביקו את הגולשים לאתר שלכם והפכו את הביקור הארעי לביקור חוזר

מנהלי אתרים לומדים היום כי תפקידם עם הגולש, הוא כתפקידו של בעל כלב בתקופת הייחום: להשאיר אותו בבית (בעמוד הבית, כמובן).
במסיבות הקוקטיילים של בעלי האתרים, היו משוויצים בעבר ומתגאים במספרים עצומים של מספר הגולשים באתר. כיום, מנפחים חזה בגאווה, תוך ציון מספר גולשים חוזר.
מספר גולשים חוזר, הוא אותו קהל הגולשים המבקר בקביעות זו או אחרת באתר.
רק לאחרונה הובן כי אם נכנס גולש רק פעם אחת לאתר ולעולם לא חוזר, משול הדבר לקורא, שדפדף לראשונה במגזין זה או אחר, והחליט כי אין המגזין מעניין מספיק כדי לקרוא בו בעתיד.

אז שכנענו אתכם שחשוב להחזיק קהל גולשים קבוע לאתר. קל לדבר, קשה לעשות. איך באמת נגרום לגולשים לחזור לאתרנו באופן קבוע?

 

אתר דביק הוא אתר עדכני

תחלופה גבוהה של חומר. אם אדם גלש לאתרנו פעם שנייה החודש וראה כי כלום לא השתנה, איבדנו אותו. הוא לא יטרח לחזור עוד שבועיים, כדי לגלות שוב את אותו חומר אנכרוניסטי. לכן עלינו להחליף בתדירות קבועה, לפחות אחת לשבוע שבועיים, את החומר שמוגש בעמוד הבית. אם אין לכם מישהו שיכול לכתוב חומר מעניין בתדירות זו, החליפו את הקישורים שבעמוד הראשי, והפנו מדי שבוע לחלק אחר באתר. כך אמנם אין לנו חומר חדש, אך אנו יכולים לחשוף את הגולש כבר בכניסה, לחומר שאולי לא נחשף אליו בעבר. וחשוב מכך, להראות שינוי.

אתר דביק לא בוחל בשידול

זוכרים את המלצרים הטבריינים העומדים מחוץ לדלת המסעדה, וקוראים לעוברים ושבים להיכנס? אז תשכחו מזה, כי באינטרנט זה לא עובד. החוכמה היא לשכנע את הגולש להיכנס שוב. ואין קל מזה, אם הוא הכניס את האתר לספריית הסימניות/מועדפים שלו. זאת לא בושה להציע לגולש להוסיף אותך לרשימה. כיתוב דוגמת "האתר מתחדש אחת לשבועיים, מומלץ להוסיף אותנו לbookmarks". יכול לעודד גולשים להשתמש באופציה זו של הדפדפן. כמובן שחשוב להיזהר מתחנונים. כבר נתקלתי בבקשות מעוררות רחמים דוגמת "אנא הוסיפו את האתר לרשימת הסימניות, אתם לא תתחרטו".

אם ההר לא בא אל מוחמד, הוא יקבל עיתון אלקטרוני ל email

טכנולוגיית הבאת הגולשים דרך אפליקציות המכונות traffic generators כוללת אפשרויות שיתוף רבות כמו (שלח לחבר, הוסף קישור באתר המועדפים שלך וכדומה), אך הכלי הבולט שביניהם הוא העיתון המקוון המופץ בדואר האלקטרוני. כמו שדואר זבל גורם למבט חמוץ על פנינו, כך העיתון האלקטרוני הערוך בקפידה, גורם לנו הנאה. לא תמיד יש לגולש את הזמן לחזור לאתר, לא תמיד הוא ייזכר בכתובת לאחר שנתקל בה בפעם הראשונה. אך אם נכנס לראשונה לאתרכם והתלהב, זה הזמן להציע לו לחתום על מנוי (חינמי כמובן) לעיתון אלקטרוני שאתם מפיצים. העיתון הוא אמצעי מצוין להעביר מידע מעניין בקביעות לגולש. ולגרום לו להפוך לקורא תוכן נאמן, הגם שלא ביקר מחדש באתר עצמו מזה חודשים. (וזה גם נראה מצוין בדוחות: "יש לנו 3500 מנויים למגזין האלקטרוני"). להרחבה, קראו: שיווק במייל

תפתיעו אותו, תרגשו אותו, תפנקו אותו

דמיינו לעצמכם שבכל יום שני בבוקר הייתם פותחים את מדורי הכודרסל, רק כדי לגלות "בהפתעה מוחלטת" כי מכבי תל-אביב ניצחה שוב את אחת מקבוצות הליגה סביר להניח שלא הייתם ממהרים לפתוח את העיתון. וקשה להאמין שהייתם קוראים בשקיקה את הפרטים הקטנים על תבוסת ה50- הפרש שהעניקה מכבי לאחת מקבוצות הליגה המדשדשת. למעשה כולנו קוראים בעיתון רק על משחקי הפליאוף הארופאי של מכבי, כי שם העניין.
ובכן כללי המשחק כאן דומים בהחלט. המטרה צריכה להיות כי לגולש תהיה תחושה של סקרנות ועניין בכל פעם שהוא נכנס לאתרכם. תחושה של עניין, שתגרום לו לקרוא את המידע עד סופו, כולל נושאי המשנה. זאת ניתן לעשות ע"י השקעת מחשבה וזמן כנים.
רעננו את שורות כותבי התוכן לאתר. לא מספיק איש שיווק בודד, שרעיונותיו וסגנונו ממצים עצמם כעבור זמן. נצלו גם עובדים אחרים בחברה, ואגב כך גרמו להם גאווה על כך שדבריהם מפורסמים ביט על גבי ביט ברשת האינטרנט.
השקיעו זמן במציאת מידע שהגולש נחשף אליו לראשונה דרך אתרכם. אם אדם פנה לתערוכה מסויימת לאחר שקרא עליה באתר, הוא ידאג לבדוק את האתר בקביעות כדי לשמוע על תערוכות נוספות. פעמים רבות, נושא מסוים ידוע גם לעיתונים מקצועיים, אך הם נמנעים מלפרסם עליו מידע בשלב זה, כדי לחכות ולמצוא עוד בשר שיהפוך את הנושא ל"אייטם". זו ההזדמנות שלכם לספק פרטים ולו מעטים על אותו עניין.

תנו לסבתא לגלוש באתר

כן, סבתא היא אולי מבקר האתרים הטוב ביותר שתמצאו. כי צוות המוחות וגדולי המחשבים שגיבשתם בכסף רב, עלול לשבת מבולבל מול תלונתה של סבתא: "אבל איפה בדיוק כתוב על המוצר החדש שפיתחתם".
נטייתם הטבעית של בוני אתרים היא להבין בדיוק איפה ניתן למצוא את המידע. אחרי הכל הם שמו אותו תחת "עדכונים שוטפים" ולא תחת "חדשות לוהטות".
ולכן צריך להביא מישהו מבחוץ. עדיף לא פריק אינטרנט, שיגלוש קצת באתר ויספר לנו על הבעיות שנתקל בהן כשחיפש מידע זה או אחר.
אתר חייב להיות ברור למשתמש. הגולש צריך לדעת בדיוק לאן יוביל אותו הקישור עליו הוא עומד ללחוץ. אם הוא חיפש משהו שהגיוני שיש באתר ולא מצא אותו אחרי חמש דקות, הוא לא יאשים את עצמו שאיננו מבין מספיק באינטרנט. סביר להניח שהוא יטען כי "האתר פשוט דפוק". ותפקידנו ב"אתר הריקוד", הוא לצמצם את מספר הגולשים שטוענים כי "הרצפה עקומה".

בניית אתרים באינטרנט תסייע לכם לטפח קהילת גולשים נאמנה

מי ישכנע אתכם יותר, מוכר המכולת השכונתי הקבוע, או בעל קיוסק מזדמן, כשהם מציעים לכם לנסות משקה חדש וטעים?
גולש החוזר לאתרכם בקביעות, הוא גולש נאמן וגולש מאמין, וכאשר תספרו לו על השירות או המוצר החדש שלכם, הוא לא ייתיחס אלכם בחשדנות שמקבל מוכר קיוסק, אלה באמון שניתן למוכר מכולת שמכירים כבר שנים. גולש קבוע הוא גם נתון סטטיסטי שניתן לנתח וללמוד ממנו רבות על התקדמות האתר.
כולם הבינו זאת בעולם הפיסי. ראו את מבצעי המנויים לעיתונים הגדולים, שימו לבכם לכל כרטיסי החברים שדוחפים רשתות השיווק.
מחפש חברה מעולה לבניית אתרים? אנחנו ממליצים לגמרי על DWEB>>> בניית אתרים
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago