אחת הדרכים היעילות בתהליך בניית אתר תדמית היא
לעשות שימוש נבון בטקסטים מנצחים.
כתיבה שיווקית עושה את העבודה. יש כבר מי שאמרו שהטקסט באתר הוא לא רק המלך של האתר, אלא הממלכה כולה. לעיתים האתר מוגבל במקום, אך נסו לשלב את הטקסטים הרלוונטיים ביותר והמוכרים ביותר. הסבירו
מה אתם מוכרים ולמה כדאי לגולש לקנות מכם. שלבו בטקסטים מילים שהגולש עשוי לכתוב
כמילות חיפוש. אם אינכם בטוחים. תוכלו לקרוא עוד על
קידום אתרים. לאתר שכתבתם את הטקסטים המנצחים שלכם, גבו אותם בגרפיקה אפקטיבית. הגרפיקה למעשה תקבע את העיצוב הויזואלי של האתר שלכם,
ותתמוך בתדמית המוצר או השרות שאתם מספקים. חישבו מה ייצג את המוצר שלכם הכי טוב – האם גרפיקה "רכה" (צורות עגולות, קויים מרוככים וכדומה), או גרפיקה "קשה" (צורות גאומטריות מצולעות, קווים חדים וכדומה). ביחרו את הצבעים בקפידה, נסו לבחור צבעים שובי עין, אך לא צבעים ש-"מוציאים את העיניים".
טעות נוספת שאתרים רבים עושים היא התמקדות ב-"
מי אנחנו" במקום ב-"
מה אנחנו עושים". נכון שהתדמית צריכה להיות קשורה לארגון עצמו, אבל הלקוחות הפוטנציאליים לא קונים את הארגון שלכם, הם קונים את המוצר או השרות שאתם מציעים. לכן, יש לשים לב שהדגש בבניית אתר תדמית יהיה
עיצוב תדמית של מה שאתם מנסים למכור
ולא עיצוב תדמית לארגון שלכם. לדוגמה, שימו לב מה אומרות שתי הכותרות הבאות: "אתר המרכז לשיפוץ עצמי של רכבים", ו-"כל הטיפים לשיפוץ עצמי של מכוניות". איזה כותרת תמשוך יותר את קהל היעד של האתר (במקרה זה מי שרוצה לשפץ בעצמו את המכונית)? ברור שהכותרת השנייה.
קל מאוד להפוך כל אתר למקום קר ומנוכר. תנו לאתר שלכם משנה תוקף אנושי – שימו שם ואפילו תמונה של מי שאתם חושבים שייצג את הארגון הכי טוב מול הגולשים. אתרים רבים משתמשים ברשימה של כל נושאי התפקיד בארגון כולל תמונה ואי מייל ליצירת קשר ישירה. אתר ללא כל קשר ישיר לאדם או אנשים שעומדים מאחוריו עלול ליצור תחושה לא נעימה בקרב לקוחות פוטנציאליים – בדיוק כמו להיכנס לחנות ריקה בקניון.