03-5792920

דיוור אלקטרוני באינטרנט

דיוור אלקטרוני באינטרנט

שימוש בכללי הדיוור יכול לשפר פי 17 את הצלחת הדיוור שלכם

דיוור אלקטרוני הוא תורה מדוייקת אשר מילוי הכללים שלהלן יסייע לכם לשפר משמעותית את הצלחתו, מבלי להשקיע זמן רב יותר, אלא מחשבה בלבד. גלו כיצד לשלוח דיוור אלקטרוני שגורם לאנשים להגיב אליו.

דיוור אלקטרוני צריך להיות פשוט וללא עיצוב יתר

אמנם נכון שמשרד הפרסום הפיק עבורכם ברושור נהדר שאתם רוצים לדחוף למייל בתקווה שהגולשים יראו את הנערה זהובת השיער שצילמתם מחזיקה את המוצר שלכם, אבל זה לא מעניין את הגולש שהפעיל את תכונת חסימת התמונות בחשבון הדוא"ל שלו… מרבית הדיוורים הכוללים תמונות בלבד לעולם לא ייחשפושכן הם אינם מגיעים ברורים לנמען. ולא, הנמענים לא ילחצו על "לחץ כאן אם אינך רואה את התמונה" הם פשוט יעברו הלאה, מדוע שיתאמצו עבורכם?
לכן הקפידו על דיווק טקסטואלי בלבד, אם בטקסט רגיל ואם ב HTML המאפשר שילוב תמונות וגרפיקה. אם שילבתם תמונות וגרפיקה, ודאו כי אין פריט חיוני בגרפיקה (כמו כפתור "לחץ כאן" שאין לו קישור מקביל טקסטואלי) וכי המייל ניתן לקריאה גם ללא האלמנטים הגרפיים שעשויים להיחסם.

דיוור באינטרנט הוא דיוור אינטראקטיבי

מאחר והאינטרנט הוא מדיום אינטראקטיבי. הדיוור שלכם צריך לייצר אינטראקציה. למשל "לחץ וגלה מהם מחירי המבצע שלנו" או "קרא גם על חופשות ביוון באתר". הגדירו מטרה לדיוור: 30% כניסות לאתר מהנמענים, 1% הזמנות של המוצר, 300 טלפונים לקבל בימים שלאחר הדיוור וכדומה. אם לא תגדירו מטרות, המייל שלכם לא יכווין לשם.
 

דיוור פרסונלי יביא לתגובות טובות יותר

אנשים יגיבו פחות טוב לדיוור שמתחיל כך: אדון/גברת יקר/ה שלום רב.
  •  אם יש לכם מידע לגבי שמות הנמענים, הכניסו אותו למייל: "ישראל ישראלי, שלום רב.
  •  כיתבו ב Unisex וכוונו גם לנשים:אמנם נשים כבר התרגלו לקבל מיילים הפונים לגברים (נודה לך אם תוכל למלא פרטיך…), אבל קצת מחשבה ושימוש במילים נטרליות מבחינת מין דוגמת "לך", "אותך", "שלך", "ממך" וכדומה יגרמו למייל שלכם להיקרא אישית. לכן במקום "אתה מתבקש להיכנס לאתר בו תוכל למלא את הפרטים ולקבל את ההטבה" רשמו "נודה לך על מילוי פרטיך באתר לצורך קבלת ההטבה שלך".
  •  השתמשו במידע פרסונלי נוסף שיש לכם: אם ידוע לכם כל פריט פרסונלי אחר שרלוונטי לגולש ואתם יכולים ליישמו, תוכלו לשפר את התגובות על ידי שילובו והפיכת המייל לאישי. למשל (החליפו את הטקסט המוגדש בטקסט פרסונלי לפי המידע שבידכם): כבן מזל דגים חשבנו שתרצה לדעת…, מנהל שיווק יקר…, כמי שבבעלותו מצלמת רפלקס דיגיטלית… ועוד.

דיוור אלקטרוני אישי ישפר את התגובות של הקורא

ניתן לזהות בבירור הבדל בין המיילים שאחנו קוראים לאלו שאנו מוחקים במהירות: אנו קוראים מיילים שנכתבו עבורינו על ידי אדם ברור ומוחקים מיילים שנכתבו להרבה אנשים על ידי מישהו לא ברור או מזוהה. אם באמצעות דיוור פרסונלי פתרנו את הבעיה הראשונה וגרמנו למייל להיראות כאילו נכתב עבורינו, הרי שכעת יש לפתור את הבעיה השנייה ולהיות ברורים לגבי מי אנחנו, ועדיף לכתוב בגוף ראשון יחיד ובנימה אישית. לכן במקום "אנו בצוות השיווק של חברת שקר-כל-שהו בע"מ, פונים אליכם לרכוש את מוצר הפלא שלנו", רישמו: "במהלך החופשה שלי עם משפחתי ביוון, גם אני השתמשתי לראשונה במוצר הפלא שלנו ולמען האמת, לא הכל מושלם, האחיזה לא מאוד נוחה, אבל אשתי אמרה לי שזה נראה נהדר עלי… ישראל ישראלי, מנהל שיווק חברת…"
כמובן שאם כל שנה מתחלף מנהל השיווק בחברה ולא נוצרת מערכת יחסים עם הגולש, זה פחות אפקטיבי, אבל עדיין עדיף על חתימה בסגנון "שלך, צוות השיווק בחברת…"
 

בחרו רשימות דיוור רלוונטיות בלבד

הנטיה הראשונה שלנו היא לנסות ולדוור באינטרנט לכל מי שאנו רק יכולים. ככל שנגדיל את הרשימה אומר ההגיון, כך ירבו התגובות. ההגיון אמנם נכון, אבל כדאי להשקיע את מרבית המאמצים בבחירה וסינון של רשימות דיוור רלוונטיות. אם אתם מבצעים דיוור אלקטרוני לתכשיר מניעת התקרחות לגברים, לא יעזור לכם אם ברשימה העצומה שלכם יהיו נשים, ילדים וכנראה גם גברים צעירים מדי (או מבוגרים מדי שעבורם זה כבר "מאוחר מדי"). בוודאי לא יעזור לכם לדוור לכתובות שאינן פעילות עוד (ויש חברות דיוור רבות למרבה הצער שמציגות מאות אלפי כתובות, אך יודעות כי הרשימות ברובן לא מכילות כתובות אקטואליות וגם אלו שכן, כבר נדוורו למוות וחסמו את החברה המדוורת ממשלוחים נוספים).

לכן כאשר אתם בוחרים רשימת דיוור, ודאו כי:

  • רשימת הדיוור כוללת בעיקר את קהל היעד הרלווונטי לכם
  • במידת האפשר ניתן לחלק את הרשימה לתתי רשימות ולשלוח דיוורים מותאמים יותר לכל תת רשימת דיוור
  • כתובות הדוא"ל ברשימת הדיוור נאספו בשנתיים האחרונות או היו בשימוש מולכם בשנתיים האחרונות
  • לרשימות אלו לא נשלחו דיוורים בחודש האחרון מאותה כתובת אשר אתם עושים בה שימוש למשלוח (או מאותה חברה)
  • הרשימות כוללות פרטים פרסונליים לשימוש בנוסף לכתובות הדוא"ל כמו שם, תפקיד, מין וכדומה

איך לבחור מערכת דיוור או חברת דיוור

ראשית חשוב שתתחילו להכין בעצמכם רשימת דיוור הכוללת לקוחות, מתעניינים, ספקים וכדומה. רשימת הדיוור של הלקוחות שלכם תהפוך לנכס משמעותי עבורכם (אם לא תפציצו את לקוחותיכם במיילים, אלא תהיו חכמים וזהירים). אך במקרים רבים, חברות פונות לספקי רשימות דיוור להכנת הדיוור באינטרנט. גם מי שלו רשימת דיוור, מסתייע לעיתים במערכות דיוור חיצוניות המאפשרות משלוח לקבוצות גדולות של אנשים (תוכנת האאוטלוק שלכם מאפשרץ משלוח ל-50 איש בלבד, אם לא הבחנתם בכך, לכל מייל).

בבחירת חברת דיוור או מערכת דיוור הקפידו כי:

  •  הכתובות שהחברה השיגה, הינן לגיטימיות והנמעניםאישרו את המשלוח אליהם
  •  בקשו לקבל דוח על כמות המשלוחים שנעשתה בשלושת החודשים האחרונים לכתובות שברשימת הדיוור הרלוונטית לכם. ודאו כי לא היה עומס על הרשימה שגורם לנמענים להתעייף מלפתוח מיילים מהחברה
  •  בקשו ממערכת הדיוור לשלוח לכם טסט לכמה כתובות שיש לכם ובהם כתובות של מיילים ארגוניים המשתמשים בתוכנת אאוטלוק ומיילים אונליין דוגמתGmail(לכל מערכת, כלי הגנה משלה, חשוב לוודא איך, אם בכלל, מתקבלים הדואלי"ם ממערכת הדיוור).
  •  האם ביכולת המערכת לשלב גרפיקה וטקטס יחדיו
  •  האם ביכולת המערכת לשלב אלמנטים פרסונליים
  •  האם למערכת הדיוור יכולת לתת לכם סטטיקסטיה על אחוזי פתיחת מיילים, לחיצות על קישורים בתוך המייל וכדומה.

הכלל החשוב ביותר לדיוור אלקטרוני מוצלח

הכלל המשמעותי ביותר לדיוור מוצלח באינטרנט הינו לדוור ערך לנמענים. אנשים לא רוצים לרוב לקבל פרסומות, אלא לקבל ערך מסוים. אם הפרסומת מספרת להם משהו שהם חשבו עליו הרבה זמן ופותרת להם אותו, זה נהדר, אבל מרבית הפרסומות אינן כאלו. לכן כדאי להימנע מדיוור פרסומי בלבד ולנסות לזהות את הערך של האנשים ברשימת הדיוור ולענות עליו.
אםאתם חברה המדוורת ללקוחותיה "מידע על מבצעים חדשים" זה בסדר גמור, אבל "הזמנה לקפה ועוגה והרצאה בנושא X" זה הרבה יותר טוב. שכן המייל הראשון זולג מהר מאוד להיות פרסומת משעממת, והמייל השני בהגדרתו נותן ערך כלשהו לגולש. כללו בדיוור שלכם: שוברים והטבות, כתבות ומאמרים שמעניינים את הנמענים, הזמנות לאירועים מיוחדים ושאר תועלות, וכך ישתפרו פלאים התגובות לדיוור באינטרנט שלכם וכן יקטנו אחוזי הנטישה של רשימות הדיוור.

דיוור אלקטרוני חינם

אין דבר כזה דיוור אלקטרוני חינם! דיוור אלקטרוני חינם שווה כנראה את המחיר שאתם משלמים עליו… אך ביכולתככם לפתוח במלאכת שיווק אשר תאסוף עבורכם כתובות דואר אלקטרוני אשר אליהן תוכלו לדוור לאחר מכן בחינם. האיסוף, מאחר ונדרש להציע ערך מסויים לבעלי הדוא"ל עבור הכתובת שלהם, איננו חינמי, אבל יכול להיות זול מאוד. נסו למשל לכתוב ניוזלטר או סדרת טיפים מוצלחת (דוגמת הטיפים שבאתר זה, הירשמו וראו למה הכוונה בלתת ערך לגולשים). לאחר מכן, אם יש לכם משהו חדש לספר כמו קורס שאתם פותחים או מוצר חדש שהשקתם, תוכלו לדוור בחינם לרשימה שנוצרה אצלכם. רשימות דיוור חיצוניות בחינם, אינן קיימות בישראל וספק אם קיימות באיכות טובה בכלל.

 

ואל תשכחו את חוק הסאפם או שתיקנסו באלפי שקלים

חוק הספאם שנחקק בישראל נחשב לאחד המחמירים בעולם. אינכם יכולים לשלוח לנמענים שלא אישרו זאת מראש, איתם מחויבים לרשום בכותרת המייל את המילה "פרסומת" ועוד מיני הגבלות. הקנסות על הפרות אלו גבוהות ומאפשרות לכל נמען לתבוע מכם אלף שקלים מבלי להוכיח כי נגרם לו נזק (כלומר עשרים נמענים עצבניים משקלם עשרים אלף שקלים קנס). ודאו מול חברה רצינית העוסקת בדיוור כי האחריות איננה חלה עליכם אלא עליה אם היא מבצעת עבורכם את הדיוור, או קבלו ייעוץ מגורם מומחה כדי לא להסתכן בקנסות.

קראו טיפים נוספים על דיוור ישיר

מאמרים נוספים

מיקור חוץ מה זה?

מיקור חוץ יתרונות וחסרונות

עושים סדר! מה ההבדל בין חברת ייעוץ למיקור חוץ? כשחושבים על המושג מיקור חוץ בישראל, עולה ההשוואה בין חברת

כיצד-שיווק-על-ידי-משפיענים-משפיע-על-העסק-שלכם

כיצד שיווק על ידי משפיענים משפיע על העסק שלכם

שיווק באמצעות משפיענים כבר מזמן נחשב לטרנד החם והמוביל בעולם העסקי. יותר ויותר עסקים בוחרים לפנות לשיטת שיווק המשפיענים

שיווק-שותפים-GPS-לעסקים

שיווק שותפים – כל מה שרציתם לדעת!

בנוף השיווק הדיגיטלי המודרני של היום – המונח שיווק שותפים מתייחס לקידום עסק או מוצרים של אחרים ולהרוויח עמלה

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos