דיוור אלקטרוני אישי ישפר את התגובות של הקורא
ניתן לזהות בבירור הבדל בין המיילים שאחנו קוראים לאלו שאנו מוחקים במהירות: אנו קוראים מיילים שנכתבו עבורינו על ידי אדם ברור ומוחקים מיילים שנכתבו להרבה אנשים על ידי מישהו לא ברור או מזוהה. אם באמצעות דיוור פרסונלי פתרנו את הבעיה הראשונה וגרמנו למייל להיראות כאילו נכתב עבורינו, הרי שכעת יש לפתור את הבעיה השנייה ולהיות ברורים לגבי מי אנחנו, ועדיף לכתוב בגוף ראשון יחיד ובנימה אישית. לכן במקום "אנו בצוות השיווק של חברת שקר-כל-שהו בע"מ, פונים אליכם לרכוש את מוצר הפלא שלנו", רישמו: "במהלך החופשה שלי עם משפחתי ביוון, גם אני השתמשתי לראשונה במוצר הפלא שלנו ולמען האמת, לא הכל מושלם, האחיזה לא מאוד נוחה, אבל אשתי אמרה לי שזה נראה נהדר עלי… ישראל ישראלי, מנהל שיווק חברת…"
כמובן שאם כל שנה מתחלף מנהל השיווק בחברה ולא נוצרת מערכת יחסים עם הגולש, זה פחות אפקטיבי, אבל עדיין עדיף על חתימה בסגנון "שלך, צוות השיווק בחברת…"
בחרו רשימות דיוור רלוונטיות בלבד
הנטיה הראשונה שלנו היא לנסות ולדוור באינטרנט לכל מי שאנו רק יכולים. ככל שנגדיל את הרשימה אומר ההגיון, כך ירבו התגובות. ההגיון אמנם נכון, אבל כדאי להשקיע את מרבית המאמצים בבחירה וסינון של רשימות דיוור רלוונטיות. אם אתם מבצעים דיוור אלקטרוני לתכשיר מניעת התקרחות לגברים, לא יעזור לכם אם ברשימה העצומה שלכם יהיו נשים, ילדים וכנראה גם גברים צעירים מדי (או מבוגרים מדי שעבורם זה כבר "מאוחר מדי"). בוודאי לא יעזור לכם לדוור לכתובות שאינן פעילות עוד (ויש חברות דיוור רבות למרבה הצער שמציגות מאות אלפי כתובות, אך יודעות כי הרשימות ברובן לא מכילות כתובות אקטואליות וגם אלו שכן, כבר נדוורו למוות וחסמו את החברה המדוורת ממשלוחים נוספים).
לכן כאשר אתם בוחרים רשימת דיוור, ודאו כי:
- רשימת הדיוור כוללת בעיקר את קהל היעד הרלווונטי לכם
- במידת האפשר ניתן לחלק את הרשימה לתתי רשימות ולשלוח דיוורים מותאמים יותר לכל תת רשימת דיוור
- כתובות הדוא"ל ברשימת הדיוור נאספו בשנתיים האחרונות או היו בשימוש מולכם בשנתיים האחרונות
- לרשימות אלו לא נשלחו דיוורים בחודש האחרון מאותה כתובת אשר אתם עושים בה שימוש למשלוח (או מאותה חברה)
- הרשימות כוללות פרטים פרסונליים לשימוש בנוסף לכתובות הדוא"ל כמו שם, תפקיד, מין וכדומה
איך לבחור מערכת דיוור או חברת דיוור
ראשית חשוב שתתחילו להכין בעצמכם רשימת דיוור הכוללת לקוחות, מתעניינים, ספקים וכדומה. רשימת הדיוור של הלקוחות שלכם תהפוך לנכס משמעותי עבורכם (אם לא תפציצו את לקוחותיכם במיילים, אלא תהיו חכמים וזהירים). אך במקרים רבים, חברות פונות לספקי רשימות דיוור להכנת הדיוור באינטרנט. גם מי שלו רשימת דיוור, מסתייע לעיתים במערכות דיוור חיצוניות המאפשרות משלוח לקבוצות גדולות של אנשים (תוכנת האאוטלוק שלכם מאפשרץ משלוח ל-50 איש בלבד, אם לא הבחנתם בכך, לכל מייל).
בבחירת חברת דיוור או מערכת דיוור הקפידו כי:
הכלל החשוב ביותר לדיוור אלקטרוני מוצלח
הכלל המשמעותי ביותר לדיוור מוצלח באינטרנט הינו לדוור ערך לנמענים. אנשים לא רוצים לרוב לקבל פרסומות, אלא לקבל ערך מסוים. אם הפרסומת מספרת להם משהו שהם חשבו עליו הרבה זמן ופותרת להם אותו, זה נהדר, אבל מרבית הפרסומות אינן כאלו. לכן כדאי להימנע מדיוור פרסומי בלבד ולנסות לזהות את הערך של האנשים ברשימת הדיוור ולענות עליו.
אםאתם חברה המדוורת ללקוחותיה "מידע על מבצעים חדשים" זה בסדר גמור, אבל "הזמנה לקפה ועוגה והרצאה בנושא X" זה הרבה יותר טוב. שכן המייל הראשון זולג מהר מאוד להיות פרסומת משעממת, והמייל השני בהגדרתו נותן ערך כלשהו לגולש. כללו בדיוור שלכם: שוברים והטבות, כתבות ומאמרים שמעניינים את הנמענים, הזמנות לאירועים מיוחדים ושאר תועלות, וכך ישתפרו פלאים התגובות לדיוור באינטרנט שלכם וכן יקטנו אחוזי הנטישה של רשימות הדיוור.
דיוור אלקטרוני חינם
אין דבר כזה דיוור אלקטרוני חינם! דיוור אלקטרוני חינם שווה כנראה את המחיר שאתם משלמים עליו… אך ביכולתככם לפתוח במלאכת שיווק אשר תאסוף עבורכם כתובות דואר אלקטרוני אשר אליהן תוכלו לדוור לאחר מכן בחינם. האיסוף, מאחר ונדרש להציע ערך מסויים לבעלי הדוא"ל עבור הכתובת שלהם, איננו חינמי, אבל יכול להיות זול מאוד. נסו למשל לכתוב ניוזלטר או סדרת טיפים מוצלחת (דוגמת הטיפים שבאתר זה, הירשמו וראו למה הכוונה בלתת ערך לגולשים). לאחר מכן, אם יש לכם משהו חדש לספר כמו קורס שאתם פותחים או מוצר חדש שהשקתם, תוכלו לדוור בחינם לרשימה שנוצרה אצלכם. רשימות דיוור חיצוניות בחינם, אינן קיימות בישראל וספק אם קיימות באיכות טובה בכלל.
ואל תשכחו את חוק הסאפם או שתיקנסו באלפי שקלים
חוק הספאם שנחקק בישראל נחשב לאחד המחמירים בעולם. אינכם יכולים לשלוח לנמענים שלא אישרו זאת מראש, איתם מחויבים לרשום בכותרת המייל את המילה "פרסומת" ועוד מיני הגבלות. הקנסות על הפרות אלו גבוהות ומאפשרות לכל נמען לתבוע מכם אלף שקלים מבלי להוכיח כי נגרם לו נזק (כלומר עשרים נמענים עצבניים משקלם עשרים אלף שקלים קנס). ודאו מול חברה רצינית העוסקת בדיוור כי האחריות איננה חלה עליכם אלא עליה אם היא מבצעת עבורכם את הדיוור, או קבלו ייעוץ מגורם מומחה כדי לא להסתכן בקנסות.
קראו טיפים נוספים על דיוור ישיר