על מנת לקבוע את המטרה, שאלו את עצמכם שאלה אחת חשובה: "למה". ניקח לדוגמה חברה שעוסקת בסקרי דעת קהל. החברה עשייה להגדיר את המטרה שלה באופן הבא: "המטרה היא לייצר נתונים סטטיסטיים מבוססי סקרים". מצד שני, אם נשאל את החברה "למה" – נקבל מטרה ברורה ובסיסית הרבה יותר: "לסייע ללקוחות להבין טוב יותר את השוק לצורך תהליך קבלת החלטות אפקטיבי". זו המטרה האמיתית של החברה.
המרכיב השלישי, החזון שלכם חייב לכלול יעדים ואבני דרך אליהם תשאפו להגיע
היעדים עליהם מתבסס החזון שלכם צריכים לבטא אבני דרך אליהן הארגון שלכם צריך לשאוף להגיע. בניגוד לערכים ולמטרה, היעדים של הארגון עשויים להיות דינמיים יותר והם נבחרים על ידכם. ערכים ומטרה לעומת זאת אי אפשר "לבחור", אלא או שהם קיימים או שלא. את היעדים עצמם ניתן לפרק לגורמים הבאים:
מטרה: אין הכוונה למטרה שהיא המרכיב הראשי השני של החזון, אלא למטרה במובן "יעד". המטרה לצורך העניין עשוייה להיות מטרה כמותית – כמו יעד מכירות. עם זאת, יעד המכירות המהווה חלק מהחזון הוא לא יעד מכירות כמותי, אלא חזוני. הדוגמה שממחישה זאת הכי טוב היא המטרה שהציבה לעצמה חברת הרכב פורד להביא מכונית לכל בית באמריקה. זו אמנם מטרה כמותית – אבל עדיין היא בגדר חזון.
מודל לחיקוי: קחו ארגון או סיפור הצלחה שתרצו לאמץ ושמהווים מקור להשראה עבורכם, והשתמשו בהם על מנת להמחיש את החזון שלכם. כך למשל, אם יש לכם חברה לייצור מילקשייקים, אולי תרצו להפוך את המילקשייק שלכם לפופולארי כמו משקה קוקה קולה. אם יש לכם חברת אופנה שמתמחה בג'ינסים, אתם יכולים לשאוף להיות מובילים כמו ראלף לורן. המודל לחיקוי שלכם מצייר בעצם את היעדים והחזון שלכם בצבעים ומגדיר אותו.
מקמו את עצמכם בתעשייה: אם אתם בעלי חברת תוכנה זה יהיה שאפתני למקם את עצמכם ליד IBM, אבל בכל זאת החזון שלכם צריך לעודד אתכם לשאוף למעלה ולהיות תמיד בראש הרשימה. אז אם אתם בעלי חברת אבטחת מידע, שאפו להיות מובילים בשוק המקומי, ומי יודע – אולי גם בשוק העולמי.
טיפ חשוב להמשכיותו של חזון ארגוני:
כאשר אתם משיגים יעד מסויים, החליפו אותו באחר, אבל תמיד הציבו לנגד עיניכם יעדים למימוש במסגרת החזון שלכם.