מיצוב – תכנון אסטרטגי וייעוץ שיווקי
מיצוב היא חברת הייעוץ האסטרטגי הותיקה בישראל. החברה הוקמה בשנת 1970 על-ידי פרופ' מיכאל פרי, מומחה בעל שם בתחומי התכנון האסטרטגי והשיווק. כיום החברה מנוהלת על-ידי גיא פרי, אשר רכש ידע וניסיון רב בתחומי הייעוץ האסטרטגי בארצות הברית ובישראל, ופרופ' פרי מכהן כיו"ר החברה. מהיותה חברה ותיקה, ביצעה מיצוב למעלה מ-2,000 פרויקטים בישראל ובעולם, עם מגוון מאוד רחב של חברות וארגונים. טלפון ישיר למשרדי חברת מיצוב: 03-5108801.
חברת מיצוב מגבשת אסטרטגיה מכוונת שוק, המתמודדת עם האתגרים שבמערכת היחסים בין הארגון לסביבה: הלקוחות, המתחרים והשותפים העסקיים. במסגרת זו, מיצוב מסייעת לארגונים במשימות הבאות:
-
זיהוי שווקים חדשים פוטנציאליים לצמיחה
-
הכנסת לקוחות חדשים (non-consumers) למעגל המשתמשים
-
פיתוח מוצרים או שירותים חדשים בליבה ובמעטפת
-
בניית דרכי שיווק והפצה בלתי שגרתיים
-
איתור שימושים חדשים ומפתיעים למוצרים הקיימים.
הגישות המאפיינות את חברת מיצוב
-
מתודה שיטתית ומובנית לגיבוש אסטרטגיה, תוך כדי ניסיון לערער את מבנה השוק הקיים ובמטרה ליצור יתרון תחרותי.
-
בחינה לעומק של רצונות והתנהגות הלקוחות, תוך ערעור על מוסכמות והנחות עבר.
-
לימוד והעברת ידע וניסיון מתעשייה אחת לתעשייה אחרת, ומענף אחד לענף אחר.
-
דגש על גיבוש אסטרטגיות ישימות ושימוש בכלי ייחודי של "ניהול תוצאות וביצועים" (נת"ב) להבטחת יישום האסטרטגיה הלכה למעשה ומעקב אחרי התקדמות בשטח.
שלבים אופייניים של פרויקט ייעוץ
כל פרויקט מתחיל במיפוי מפורט של הארגון, המתחרים והשוק. המיפוי מבוסס על שיחות עם מנהלים בארגון, עם לקוחות ועם מתחרים, כמו גם על סקרים וחומר כתוב אחר. לאחר מכן נבדקות מגמות עתידיות ותחזית להתקדמות השוק בתקופה הקרובה והרחוקה. נבדקות גם החולשות והעוצמות של הארגון, לרבות עוצמות סמויות ובלתי מנוצלות. לאחר זיהוי דרכי הפעולה האפשריות לצמיחה, נערכת בדיקה יסודית של יתרונות וחסרונות, כשבסיומה נקבע תעדוף של דרכי הפעולה.
התהליך כולו נעשה בשיתוף מלא ותוך התייעצות תכופה עם המנהלים בארגון.
תוצאות
מיצוב שמה את הדגש על השגת תוצאות ברורות ומוסכמות אשר ניתנות למדידה. החברה מלווה את הלקוח כל עוד הדבר נדרש להבטחת ההתקדמות והשגת התוצאות.
לחברת מיצוב מספר רב של לקוחות מרוצים וחוזרים, אשר שמחים להמליץ עליה.
טאק – חברת אסטרטגיה עסקית מומלצת.