Categories: אסטרטגיה

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם

מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות

חברות רבות פונות לחברת מקינזי בבקשה לקבל ייעוץ אסטרטגי או תפעולי לעסק שהן מנהלות. הסיבות לפנייה לחברת מקינזי כוללות סיבות רבות בעלות הגיון עסקי, פוליטי וניהולי:

  • תוכנית של חברת מקינזי הינה תוכנית שקל להעביר בדירקטוריון – מאחר שהחברה מוכרת ומהווה "מותג", מנהלים יודעים כי תוכנית של מקינזי יהיה קל יותר לאשר מול בעלי המניות של החברה ויהיה קשה יותר לערער על הממצאים, אל מול תוכנית שתכין חברת ייעוץ ישראלית למשל
  • למקינזי ידע בינלאומי עצום המהווה יתרון תחרותי – היכולת של מקינזי לנייד עובדים וידע בין חמישים המדינות בהן היא פועלת, מאפשרת לה לתת תובנות מגופים הדומים ללקוח הישראלי, הפועלים בעולם, ולהביא מומחים לתעשייה שבה הוא פועל. יכולות אלו מהוות יתרון תחרותי אל מול חברות ישראליות, והפעילות המבוססת של החברה בארץ מאפשרת להיעזר ביועצים ישראלים דוברי עברית המכירים את השוק הישראלי במקביל.
  • בוגרי מקינזי מקושרים לצמרת העסקית – בוגרי החברה מרושתים היטב בצמרת העסקית הבינלאומית וגם בישראל ישנם כבר בוגרים שהשתלבו בהנהלות בכירות, דוגמת ריצ'ארד הנטר שעזב את מקינזי לנהל את חברת נטויז'ן-ברק. אך טבעי הוא שהקשרים שהחברה טווה באמצעות בוגריה יפתחו לה דלתות למנכ"לים שונים.

עבודה במקינזי היא חלומו של כל בוגר MBA

בוגרים רבים של תוכניות MBA מנסים את מזלם במקינזי מתוך ידיעה שעבודה עבור חברת ייעוץ אסטרטגי בכלל ומקינזי בפרט, מהווה מקפצה לעולם העסקים.
מלבד היתרון שבמוניטין הרב, העבודה במקינזי חושפת אנשים צעירים (היועצים) להנהלות הבכירות של ארגוני ענק ונותנת להם עוצמה רבה בניתוח, בהסקת מסקנות, ובהצגתן להנהלה – ללקוח.
למרות המותג המוכר והעדיף, עבודה בחברת ייעוץ ישראלית עשויה להעניק ליועץ יותר כלים והתנסויות מאשר בחברת מקינזי. יועץ בחברה ישראלית לרוב עומד מול מסלול יותר קצר לשותפות בחברת הייעוץ, מקבל יותר חשיפה מול הלקוח (במצגות ודיונים) ואחריות רבה יותר על מודולים שונים במהלך הניתוח האסטרטגי.

עבודה במקינזי תדרוש מהיועץ שעות עבודה מרובות שמגיעות אף ל- 12 שעות עבודה ביום או יותר- בתקופות שלפני דיונים ומצגות.

תהליך המיון לקבלה לעבודה בחברה כולל 5-7 שלבים

תהליך המיון לחברת מקינזי כולל מספר רב של שלבים. השלב הראשון הינו מבחן באנגלית הכולל כמה עשרות שאלות שמטרתן לזהות יכולות ניתוח והסקת מסקנות. נבחנים רבים לא מצליחים לענות על כל השאלון (אבל זה לא אומר שלא יעברו אותו). לאחר מכן עוברים כמה סבבים של ראיונות ומפגש דינמיקה קבוצתית. במהלך שלבים אלו מנסים לבחון את יכולת הניתוח של המרואיין. השאלות הינן לרוב שאלות דוגמת "כמה חשמל צורך מגדל עזריאלי", שמטרתן לראות כיצד המרואיין בונה את התשובה, מה הוא מכניס למשוואה ומה הוא שוכח (איזור משרדים, איזור הקניון, איזורים תפעוליים, תאורה חיצונית וכו'). אין תשובה נכונה או שגויה ולכן התהליך ארוך ולא מדויק.

לימדו עוד על אסטרטגיה, על חברות ייעוץ אסטרטגי אחרות, הבינו גם מהו תהליך תכנון אסטרטגי וכן היכנסו לאתר החברה

* למען הסר ספק, אתר MTG אינו מייצג את החברות המופיעות באתר, כל המידע המופיע באתר הינו אינפורמטיבי בלבד ומטרתו לאגד את כל הנושא המקצועי הקשור ב-"אסטרטגיה שיווקית" במקום אחד,
במידה וחברה רוצה להופיע באתר או לחילופין להסיר את עצמה מהאתר, אנא לשלוח מייל hello@gnss.co.il .

מחפש חברת ייעוץ נהדרת נוספת? דבר עם GPS לעסקים >>> 077-231-2861

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago

כתיבה שיווקית – מטרות וכללים ליישום מוצלח

איך מושכים צופים ומגבירים את יחס ההמרה – כתיבה שיווקית נכונה שתי מטרות העל של…

7 שנים ago