בניגוד לחברות ישראליות אחרות אשר ניסו לפרוץ לעולם והצליחו יותר או פחות (חברת תפן, חברת טאסק), חברת הייעוץ שלדור נמנעה במשך שנים מהקמת פעילות בינלאומית (זאת כ: אסטרטגיה). החברה התהדרה בכך שהיא מבצעת חלק גדול מהפרויקטים שלה לחברות ישראליות בינלאומיות ובכך דיינו. כניסתה של חברת מקינזי לישראל עמעמה את היתרון של שלדור כחברת הייעוץ הגדולה בישראל ובעלת נסיון בינלאומי, והיות חלק ניכר מיועצי מקינזי ישראלים, מנע משלדור להצהיר כעת כי "אנחנו יותר ישראלים". יחד עם זאת, האיכות של עבודות הייעוץ כמו גם הקשרים וההערכה של החברה במשק, אפשרו לה לשרוד את כניסת מקינזי ולצמוח עם שוק הייעוץ שצמח כולו.