1 מתוך כל 10 שיחות טלמרקטינג תוביל למכירה
אז מה זה בכלל טלמרקטינג
טלמרקטינג זה כל שיחה טלפונית המסייעת למכירה. לפיכך, גם תיאום טלפוני של פגישות פנים אל פנים עונה על הגדרה זו.
כאשר באים לבנות מחלקת טלמרקטינג יש לשים לב לנקודות הבאות: גיוס והכשרת עובדים (גם עובדים קיימים יש להנחות כיצד לבצע את השיחות), ניסוח שיחת המכירה, שיטת המעקב – Follow Up בעברית ציחה, ורישום הפרטים.
איזה מהשימושים הרווחים של מוקד טלמרקטינג רלוונטי עבורך:
-
מכירה – המוכרן מתקשר ללקוח באופן אקראי או ע"פ רשימה שהופקה ממאגרי מידע, על מנת להציע או למכור לו שרות או מוצר, סגירת העסקה נעשית בדרך כלל בטלפון.
-
בדק שוק – לפני יציאה לשוק עם מוצר או שרות חדש אפשר לבדוק באמצעות טלמרקטינג את הביקוש הפוטנציאלי וההיענות למוצר.
-
טלמיטינג – תאום פגישת הכרות באמצעות הטלפון. מיועד למכירת מוצרים יקרים או מורכבים אשר קשה לסגור מכירה בשיחת טלפון כגון יחידות נופש וביטוחים, אולחברות העוסקות ב-B2B ומאפשר ליצור עבורן הזדמנויות עסקיות חדשות.
-
העברת מסרים פוליטיים – בשני העשורים האחרונים נעשה שימוש נרחב ל"מכירת" מסרים פוליטיים באמצעות טלמרקטינג.
-
שלב נוסף בקמפיין שהחל בדיוור ישיר או כל צינור שיווק משלים – כהמשך לפניה ראשונית ללקוח באמצעות דיוור ישיר למשל ניתן לפנות אליו טלפונית לאחר שיש בידיו מידע לגבי המוצר.
גיוס ותגמול עובדים
איך עושים שיחת טלמרקטינג טובה?
-
פתיחה טובה לשיחה – התחל את השיחה בצורה שלא תגרום ללקוח מצדו השני של הקו לטרוק את הטלפון. במקום לומר: "שלום, אני מדבר מחברת אופק חדש, מה שלומך?" הצג את עצמך באופן אישי בשמך המלא, המתן שנייה ואז המשך- פתיחה כזו תיצור עניין וסקרנות.
-
שב בנוחות- בין אם אתה יושב במשרד מרווח או ספון בעמדת טלפן קטנה- קח נשימה עמוקה, שב ישר והתחל בשיחה, הנינוחות שלך תעבור לצידו השני של הקו ותקדם מכירה.
-
הכן תסריט שיחה- קיים את השיחה ע"פ תסריט אותו בנית מראש ותואם את האסטרטגיה השיווקית של העסק. היצמדות לתסריט תקל עליך בניהול השיחה. (קרא עוד על תסריט שיחה לקבלת דוגמאות והרחבה)
-
תן ללקוח הצעה שתעניק לו תועלת – הצע ללקוח הצעה שתביא לו תועלת כדוגמת מחיר זול יותר או שרות מהיר יותר ולא דיבורים כלליים.
-
דבר בצורה חיובית – המנע משימוש במילים בעלות אופי לא נעים או בעלות קונוטציות שליליות, לדוגמא: "זה ממש מבצע פיצוץ" מעורר קונוטציות מפחידות ומלחיצות, "זה מבצע נהדר" משדר נעימות.
-
טון הדיבור – תרגל לפני השיחה את מהלכה, את תוכנה ואת טון השיחה, נסה להישמע ענייני ונעים. תרגול מראש יאפשר לך ליצור הקשבה מצד הלקוח.
-
הקשב ללקוח – אתה אמנם רוצה למכור מהר והרבה, אבל עצור מדי פעם את שטף הדיבור והקשב ללקוח. הקשבה פעילה תוביל למכירה.
-
חשוב באופן חיובי – גם אם טרקו בפניך את הטלפון, קיללו או צעקו עליך, אל תיתן לאנרגיה השלילית הזאת לחדור אליך. חשוב על ההצלחות שלך, על החיוכים שהרגשת ועל הלקוחות המרוצים- מחשבות אלו יעברו באופן קסום ללקוח הבא אליו תתקשר וישפיעו עליו באופן חיובי ויובילו למכירה.
חברות טלמרקטינג – בעד ונגד
קרא גם את המאמר טלמיטינג בלי טעויות בכדי ללמוד על טעויות נפוצות בטלמרקטינג בכלל וטלמיטינג בפרט