יזמות מנצחת – המתכון המלא להצלחה

מהו הסוד של יזמות מוצלחת?

יזמות מהי?

יזמות בעולם העסקים הינה היוזמה להקים עסק חדש או להרחיב עסק קיים במטרה לקדם יעדים עסקיים וכלכליים. ככלל, יזם הינו אדם אשר יוזם מהלך מהותי של הקמת עסק, מוצא לנכון לשלב פעילויות סינרגטיות, מפתח עסקים קיימים או מניע תהליכים עסקיים, וכל זאת על מנת לקדם את מטרותיו העסקיות ואת חזונו. כלכלנים רבים סבורים כי כושר יזמות הינו מנוע צמיחה מהותי ומהווה את גורם הייצור הרביעי (לצד חומרי גלם, עובדים והון).

יזמות עסקית – המצאת הגלגל או שיפור נדרש?

ביזמות עסקית, אחד הכללים הראשונים הינו שאין צורך להמציא את הגלגל. מרבית היזמים אשר חושבים על יזמות חדשה והתעשרות מהירה בעקבותיה מחפשים ליצור טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך במקום שיפור מהותי לדבר קיים או מענה לצורך קיים שדורש פיתרון. כך או כך חשוב להתמקד ביזמות שיש בה מספיק תועלת למספיק אנשים ושאנשים אלו יהיו מוכנים לשלם תמורתה. הכיוון אם כן הינו: מה אנשים צריכים? מה חסר לאנשים? באיזה אופן ניתן לשפר בצורה מהותית את חוויית המשתמש עבור אותם אנשים ולקל על פעולותיהם? מה יגרום לאנשים לרצות לשלם עבור אותה יזמות?
יזם שאינו ממוקד בשאלות אלו עשוי למצוא עצמו מקדם יזמות שאינה שימושית תוך מחשבה שהוא עתיד להתעשר ולו מהסיבה שאף אחד עדיין לא קידם יזמות שכזו. אם נפתח את החידוש המדהים ביותר אך לא יהיה לו שימוש ומודל עסקי יציב, הרי שנקדם את המדע והטכנולוגיה אך יהיה זה לשם ההמצאה בלבד. כיוון שמרבית היזמים והמיזמים שלהם אינם נעשים למטרות פילנתרופיה, הרי שיזמות נכונה אשר מתמקדת בצרכים הקיימים ונובעת מדרישות השוק, עשויה בסבירות גובהה יותר להוביל להצלחה ומיצוי.

ישראל כמאגר יזמות

בעולם הטכנולוגי והעסקי נתפסת ישראל כמובילה לכל הדעות. חידושים טכנולוגיים רבים מובילים בתחומם הינם פרי פיתוח ישראלי כאשר יזמות ישראלית הפכה זה מכבר לתואר כבוד בעולם העסקי אשר הובילה שחקנים רבים להקים מרכזי פיתוח בארץ. מרכזי פיתוח אלו מקדמים יזמות ישראלית בתמיכה כלכלית, לוגיסטית לצד ראיה עסקית גלובלית.

יזמות לפתיחת עסק או יזמות פנים ארגונית?

יזמות עסקית הופכת יותר ויותר לתחום ידע אשר תופס מקום של כבוד בתוכניות הלימוד של מוסדות האקדמיה המובילים בעולם בתחום מנהל עסקים. היום כבר ברור לכל כי יזמות (Entrepreneurship) איננה באה לידי ביטוי רק בפתיחת עסקים חדשים, אלא גם ובעיקר ביזמות תוך ארגונית (Intrapreneurship).

מה הסיכוי של יזמות להצליח?

לצד חשיבות נושא היזמות באלף השלישי, מחקרים רבים מוכיחים כי כ-90% מחברות הסטארט-אפ, בין שמדובר ביזמות טכנולוגית, יזמות פיננסית, יזמות שיווקית וכו', נסגרות במהלך השנתיים הראשונות של פעילותן. בעוד שלהשיג רשיון עסק קל יחסית, לתמוך בחברה לאורך זמן, לא קל. מתוך ה-10% של המיזמים ששורדים, חלק קטן בלבד פורץ קדימה בעוד שהשאר תקועים ולא מצליחים להתקדם. המסקנה המתבקשת הינה ש"הגנים היזמיים" לבדם לא מספיקים במרבית המקרים להצלחת יזמות ודרוש משהו נוסף.
על פי רוב, פרויקט יזמות נכשל בעקבות כשל ניהולי, הנובע מחוסר ניסיון של היזם. התכונות ה"יזמיות" שבעזרתן הוקם העסק המאופיינות ביצירתיות, אינטואיציות ונטייה גבוהה יחסית לקחת סיכונים אישיים ועסקיים, הן שמכשילות את המעבר לשלב ההקמה בפועל אשר דורש יכולות ניהוליות.

מדוע נכשלת יזמות עסקית?

על פי רוב, יזמות עסקית נכשלת עקב אחד מהמאפיינים הבאים: העדר מערכות ניהוליות מתאימות, ליקויים בתכנון הפיננסי, מקורות הון שאינם מספיקים לצרכים של היזמות בהתאמה לשלב שלה, תלות יתר באנשי מפתח בעסק, מתן משקל רב להשקעת מאמץ בצד הטכנולוגי/טכני של היזמות במקום בעריכת אסטרטגיה עסקית/שיווקית מקיפה. בעידן המידע של ימינו, אשר מאופיין בשינויים מהירים, טכנולוגיות חדשות ובמורכבות עסקית, לא מתקבל על הדעת שיזם יקדם יזמות עסקית שאיננה מבוססת על מחקר מעמיק ובדיקות היתכנות. לאור כך, ההשקעה הראשונה והחשובה ביותר עבור היזם, אפילו לפני הבטחת מימון, הינה למידה, הכשרה ואימון עסקי מתאימים לתחום היזמות שהוא מוביל. הלמידה והמחקר יבשילו בהמשך לכדי תוכנית עסקית מלאה.

מה חסר ליזמים כדי לממש את היזמות שלהם?

על מנת להצליח עם יזמות, לא מספיק להבין את רזי הטכנולוגיה ולא כל בעל רעיון יצירתי במיוחד יצליח כיזם עסקי. על היזם להתפתח בתחומי הקמת ופיתוח עסקים בכדי להגשים את מימוש היזמות שלו. בתהליך הקמת עסק יש לכלול אלמנטים רבים ומורכבים כגון: אופי היזמות, תקשורת בינאישית טובה ביותר, הבנה מעמיקה בתחום העסקי של היזמות, על היזם להאמין ביכולותיו להוציא לפועל את היזמות שלו, יכולת לרתום גורמים שונים ומשאבים כלכליים לטובת המיזם, גישה שיווקית יצירתית, שליטה בהיבטים פיננסיים, וכו'.

מיהו היזם המושלם המשלב בתוכו את כל התכונות הללו?

כמובן שאף אחד לא יכול לשלב את כל התכונות הדרושות להצלחת יזמות שכזו, אולם על היזם לפתח הבנה בתחומים רחבים ומגוונים תוך לימוד ואימון.יש לזכור כי למידה על בסיס התנסות, כזו הבנויה על פרויקטים אמיתיים, עשויה לספק ליזם את הכלים והניסיון להקטין בצורה ניכרת את סיכויי הכישלון שלו. "תחושות בטן" שאינן מבוססות על ידע מקצועי ועל הכרת תחום היזמות, יגבירו את הסיכוי להיכלל אחר כבוד בסטטיסטיקה של אותם 90% מהעסקים אשר נכשלים.

לימדו עוד אודות יזמות ופתיחת עסק

בשיתוף עם https://www.englishschools.co.il/

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago