יחסי ציבור באינטרנט – איך תמצאו את הגולשים הנכונים ותביאו אותם לאתר שלכם
יחסי ציבור באינטרנט ניתנים למדידה ושלא יאמרו לכם אחרת
מה להשיג מקמפיין יחסי הציבור שלכם באינטרנט
בניגוד לתפיסות העבר, אתם רוצים ויכולים לראות עלייה בכמות הגולשים באתר החברה כתוצאה מקמפיין יחסי ציבור באינטרנט. דרשו זאת ממשרד יחסי הציבור שלכם, גם אם הוא אומר לכם "שזו לא המטרה הראשית". זו בהחלט דרך אפקטיבית למדוד תהודה והצלחה של קמפייןיחסי ציבור (הגם שזו רק אחת מהמטרות בקמפיין היח"צ שלכם).
אילו אתרים רלוונטיים ליחסי ציבור באינטרנט
- אתרי העיתונות הגדולים – אתרים אלו דוגמת Ynet ודומיו מגיעים למסה גדולה של אנשים והופעה בהם שקולה להופעה בעיתון או ערוץ טלויזיה גדול. החוכמה כאן היא לנסות ולהשיג קישור לאתר מתוך הכתבה (לרוב האתרים מתנגדים לכך, אך זה תלוי גם בעוצמת משרד היח"צ שלכם). חשוב להופיע במקום מרכזי באתרים ולא בפינה נידחת שאין גולשים בה
- אתרי נישה מתמחים – אם יש לכם קומוניקט על גאדג'ט מדליק, הופעה באתרי נישה בתחום יכולה לייצר אפקטיביות רבה בקרב קהל היעד המוגדר Early Adopters שרלוונטי לכם, לא פחות מהופעה באתר חדשות מרכזי.החוכמה היא לזהות את אתרי הנישה המובילים והרלוונטים ולפנות אליהם. הגדירו לפחות עשרה אתרי נישה לפנייה לכל קהל יעד אליו מיועד המוצר שלכם. קל יותר להיכנס לאתרים אלו שכן יכולת הכתיבה שלהם לרוב מוגבלת ומשאבי התוכן שלהם מוגבלים.
- איזורי תוכן גולשים ורשתות חברתיות – יהיו אלו פייסבוק, פורומים שונים ומשונים ושאר אתרי Web 2.0. אם הצרכנים ידברו עליכם בהמוניהם, זה עשוי לייצר באזז. בדקו מול מנהלי פורום ובלוגרים רלוונטיים אם הם מוכנים לנסות את המוצר (הם כבר ירגישו לא נעים לא לכתוב עליו), בקשו פידבקים מצרכנים שהתנסו במוצר במקומות רלוונטיים (חרב פפיות במקרה של אכזבה גורפת, צריך לדעת להתמודד גם עם ביקורת מסוימת, זה לא בהכרח רע).החוכמה כאן היא למקד מאמצים שכן כמות הבלוגים, הפורומים והכרטיסים האישיים באתרים שונים היא בלתי מוגבלת ויש לזהות את מעצבי דעת הקהל בתוך קהילות רלוונטיות.