איך אמדוד אפקטיביות של קמפיין יחסי ציבור באינטרנט
אם כתבו עליך בידיעות אחרונות, תתקשה לגלות כמה מהקוראים של העיתון אכן הציצו בכתבה המסוימת וכמה מהם בכלל שמו לב כי הוזכרת שם. אם לעומת זאת אותה הכתבה הופיעה ב- Ynet עם קישור לאתר שלך, תוכל לגלות במהירות אם הכתבה הייתה אפקטיבית. משרדי יחסי ציבור מסתייגים מהתייחסות לכמות הכניסות כמדד להצלחה, פשוט מפני שזה לעיתים מעיד על חוסר ההצלחה שלהם. שהרי אם כל כך הרבה אנשים קראו את הכתבה, מדוע כה מעט לחצו על הקישור? כנראה שרמת החשיפה שלכם בכתבה, או רמת העניין שעוררתם בתוך הכתבה, היו נמוכים מדי (או שפשוט לא היו הרבה קוראים לכתבה הזו).
מאידך, אל תצפו למאות כניסות לאתר, כמה עשרות כניסות מתוך כתבה באתר אינטרנט, מעידות לרוב על הצלחה נאה מאוד.
אפשר למדוד גם הצלחת קמפיין יח"צ שבוצע off-line באינטרנט
קמפיין
off-line, כלומר קמפיין יחסי ציבור שלא בוצע באינטרנט, אלא במדיות מסורתיות. אך אותו הקורא של העיתון או צופה הטלויזיה הופך לאחר מכן לגולש. האם הוא גלש לאתר שלכם? האם הוא חיפש את שם המותג שלכם במנוע חיפוש? קמפיין יחסי ציבור מוצלח מביא לעלייה בכמות הגולשים המחפשים את שם המותג שלכם באינטרנט ולעלייה מקבילה בכמות הגולשים באתר. עקבו אחר שינויים אלו והחליטו האם קמפיין
יחסי הציבור סייע לכם כמו שציפיתם