איך בוחרים יועץ שיווקי או חברת ייעוץ שיווקי?
איך תדע אם אתה צריך ייעוץ שיווקי?
אם אחת או יותר מהתופעות המתוארות להלן מוכרת לך – כדאי לך לשקול להיעזר בייעוץ שיווקי:
· ירידה לא מוסברת במכירות יחסית לתקופות קודמות.
· לקוחות קיימים לא חוזרים.
· קמפיין שיווקי שערכת לא הביא לתוצאות המיוחלות.
· ירידה בכמות הלקוחות החדשים בהשוואה לתקופה מקבילה.
· מחלקות שיווק ומכירות לא נותנת תוצאות מספיק טובות לדעתך.
· הרווחים יורדים ואתה לא בטוח למה.
· אתה בעל עסק חדש או עסק שהתרחב והתפתח והגיע הזמן לקחת את תחום השיווק צעד אחד קדימה ואתה לא בטוח כיצד.
* יכול להיות גם שאתה זקוק לייעוץ דומה אחר דוגמת ייעןץ אסטרטגי או ייעוץ עסקי. וכדאי לדעת מה ההבדל בין סוגי היועצים השונים, הגם שקיימת חפיפה מסויימת ביניהם
בחיי העסק ישנם תקופות של הקמה, צמיחה, גדילה, עליה, שינויים, התרחבות וגם ירידות. ישנם עסקים שלא מתחילים את פעילותם ללא ייעוץ שיווקי וישנם כאלו שרק ברגע של משבר מחליטים שאולי ייעוץ שיווקי נחוץ .
לפעמים בעקבות משבר גלובלי, שינויים בתנאי השוק או כניסת מתחרה חדש כדאי לעשות שינוי בתוכנית השיווק ולפעמים נעזרים בייעוץ חיצוני כחלק מהפעילות העסקית השוטפת, יש להבחין בין ליווי רציף לאורך זמן לבין ליווי נקודתי שבא לנסות ולפתור קושי מסוים
תכנון נכון של אסטרטגיה שיווקית הוא שלב מהותי בחיי העסק, בין אם הוא נעשה בתוך או מחוץ לחברה. זה תלוי באופי החברה, גודלה ותקציבה. בכל מקרה, במיוחד ברגעי משבר כדאי לתת למישהו חיצוני – יועץ שיווקי – לבחון את המצב כי דברים שרואים מכאן לא רואים משם.
אלו שירותים נותנות חברות ייעוץ שיווקי?
חברות הייעוץ כוללות בשירותי הייעוץ את הדברים הבאים:
-
פיתוח מוצרים ושירותים – בהתאמה למגמות וביקושים ועל פי סקרי שוק או שיפור מוצרים קיימים.
-
תמחור – תמחור המוצרים וקביעת אסטרטגיית תמחור ביחס למתחרים.
-
הפצה – קביעת ערוצי ההפצה ובחינת יעילותם.
-
קידום מכירות – בניית תוכנית לקידום מכירות הכוללת פרסום, יחסי ציבור, כתיבה שיווקית ועוד.
-
יעילות השיווק – בחינת מערך השיווק הקיים ויעילותו והצעות לשיפור במידת הצורך.
-
הכשרת עובדים – לימוד הדרכת והעשרת עובדי החברה בכל הקשור לאסטרטגיית השיווק והטמעתה.
-
שיתופי פעולה אסטרטגיים – הפניה לשותפויות ועזרה ביצירת קשרים עם הגורמים הרלוונטיים לעסק שלך, כמו גם השתתפות היועץ בפגישות אלו.
איך בוחרים יועץ שיווקי או חברת ייעוץ שיווקי?
חשבת, התלבטת, ובסוף הגעת למסקנה שאתה צריך ייעוץ שיווקי או עריכת סרטונים שיווקיים לעסק. איך תדע לבחור מתוך שלל היועצים הקיימים וחברות הייעוץ את היועץ שמתאים לך? להלן מספר עצות:
-
הצלחות מוכחות – בחר חברה שיכולה להראות הצלחות ונסה לקבל המלצות מלקוחות החברה.
-
רלוונטיות לתחום- למרות ששיווק הוא שיווק בין אם מדובר בשיווק של שירותים בנקאיים או משחת נעליים, בכל זאת כדאי לבחור חברה שיש לה ניסיון בשוק מוצרים או שירותים הדומה לעסק שלך.
-
ניסיון מוכח בשיווק – ליועץ טוב כדאי שיהיה גם ניסיון בשטח בתחום השיווק. תיאוריות קל לדקלם, החוכמה היא ליישם אותן.
-
ניסיון לאורך זמן בייעוץ – בחר בחברה או יועץ בעל ניסיון.
-
עלות הייעוץ – האם העלות מתאימה לתקציבך והאם לחברת הייעוץ יש תמחור שונה לחבילות ייעוץ שונות ע"פ שעות, פרויקטים, או עד להשגת יעד מסוים.
-
ניצוץ בעיניים – בחר ביועץ שניכר שהוא מתלהב לעבוד איתך, לשווק את העסק שלך ובכלל אוהב לשווק. בשיווק – אם אין תשוקה אין תפוקה.
-
לך עם הלב – עבודה עם יועץ שיווקי דורשת עבודה צמודה, ולפעמים חשיפה והתמודדות עם מצבי משבר ופחדים- בחר ביועץ שיהיה לך נעים לעבוד איתו ושיש לך תחושה טובה בלב שהוא האדם הנכון עבורך ועבור העסק שלך.