שיווק

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית – מטרות וכללים ליישום מוצלח

שליטה באומנות הכתיבה השיווקית או קופירייטינג היא חלק חשוב בתחום שיווק באינטרנט ותוכל להציג באופן נכון את החברה ולהשפיע על הצופה באופן מידי, כך תוכלו לחרוט במוחו את המסרים השיווקיים ולגרום לו לבצע את הפעולה הרצויה למפרסם (רכישה, הרשמה וכו'). לעומת זאת, כתיבת מסרים בצורה שאינה על פי כתיבה שיווקית, תעיק על הצופים ותחטיא את המטרות והיעדים של השיווק.

איך מושכים צופים ומגבירים את יחס ההמרה – כתיבה שיווקית נכונה

שתי מטרות העל של כתיבה שיווקית

מטרתה העיקרית של כתיבה שיווקית היא למשוך את מי שנחשף למסרים כך שימקד את תשומת ליבו באותו פרסום ואף יבצע פעולה רצויה בעקבות החשיפה. על כתיבה שיווקית לגרום לצופים לבחור ולרצות להמשיך את החשיפה לאותו המסר מבלי שיסיטו את תשומת ליבם לדבר אחר. משימה זו קשה ומאתגרת בכל ערוץ פרסום אולם חשובה אף יותר בעולם האינטרנט, שם הצופים (הגולשים) מאופיינים בחוסר סבלנות, לרוב מרפרפים ולא קוראים לעומק, מתמקדים בכותרות ובהדגשות, וקופצים בקלות בין אתרי אינטרנט שונים. זאת למשל בניגוד לצופי טלוויזיה אשר בזמן הפרסומות לרוב נשארים ישובים מול המרקע ומרביתם אף נשארים לצפות באותו הערוץ. מחקרים מראים כי גולש ממוצע מחליט האם להישאר בדף האינטרנט אליו הגיע בתוך 5-7 שניות! בפרק זמן זה צריך לשכנע אותו שהגיע למקום הנכון ושכדאי לו לקרוא מעט יותר לעומק את התכנים.

מטרתה השנייה, (אם כי הראשונה מבחינה כרונולוגית), על כתיבה שיווקית באינטרנט לגרום לכך שמנועי החיפוש יציגו את הדף הרלוונטי במקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות על מנת שהגולשים יוכלו לבחור להיכנס לאותו עמוד.

חשוב לזכור – יש לשמור לנגד עינינו את טובת הגולש שכן הוא צרכן התוכן! לכן יש להתאים באמצעות כתיבה שיווקית קודם כל לצרכי הגולש ורק אחר כך למנועי החיפוש.

7 יתרונות של קופירייטינג מקצועי ואיכותי 

  1. גורם ללקוחות שלכם לחזור – תוכן נהדר הוא נכס חשוב וחלק בלתי נפרד מכל הנוגע לפרסום עסקים באינטרנט. יש לו את היכולת ליצור חוויה חיובית עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלכם וישאיר להם טעם לעוד. זו ההזדמנות שלכם ללכוד את תשומת לב של הגולשים שלכם ולחזק את המותג שלכם רושם חיובי עוצמתי.
  2. הגדלת מעורבות במדיות החברתיות – זה דבר אחד להגדיל את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות וזה דבר אחר ליצור תוכן מעניין שיגרום לעוקבים חדשים להתאהב במותג שלכם. אם אתם מהעסקים הללו שלא רואים הרבה מעורבות למרות שיש לכם כמות עוקבים גדולה, הגיע הזמן להשתמש בשירותי כתיבה שיווקית לטובתכם. תוכן איכותי יוכל לסייע לעסק שלכם להיות מעניין עם מעורבות גבוהה במדיה החברתית.
  3. יצירת אמון – כתיבה שיווקית יכולה לעזור לכם לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם. אתם יכולים לענות על השאלות שלהם ולקיים אינטראקציה עם הלקוחות שלכם. כשאתם יוצרים ערך מבלי לקחת דבר בתמורה – סביר להניח שהקהל שלכם יבטח יותר בהצעות ובהמלצות שלכם.
  4. לייצר לידים איכותיים – כתיבה שיווקית איכותית תוכל לייצר לכם לידים. כשאתם יודעים איך לדבר ולפנות לקהל שלכם, באיזו שפה ובאיזה טון – אתם תגבירו את הסיכוי שהם יהיו מעוניינים לרכוש ממכם עכשיו או בעתיד. בנוסף, קריאות לפעולה (CTA) שכתובות באופן חד, מחוץ לקופסה ומניעות לפעולה יוכלו לייצר יותר לידים. תוכן היא דרך נהדרת להנחות את המשתמשים כיצד להרגיש ומה לעשות. התוכן שלכם לא אמור להיות רובוטי ורק לספר אינפורמציה – הוא צריך לדבר בשפה של קהל היעד שלכם. מה היא השפה? קופירייטר מקצועי יבצע אפיון שפה מקיף לעסק שלכם ויתאים את הגוון והקול לטקסטים.
  5. משפר המרות – התוכן שאתם מפרסמים משפיע על ההמרות שלכם. לקוחות נוטים לקנות יותר רק לאחר שהם קראו את התוכן שלכם. תוכן איכותי ועקבי יסייע לקהל שלכם להתחבר אליכם ולהעניק להם את המידע שהם צריכים כדי לקבל החלטת רכישה משכילה.
  6. עוזר ללקוח לעבור החלטת רכישה במהירות רבה יותר – החלטות רכישה מתחילות כבר בחיפוש שאילתה בגוגל – אם התוכן שלכם מוביל אותם לכיוון של פתרון סביר להניח שהם ירצו לרכוש מכם ולא מהמתחרים שלכם. כתיבה שיווקית מקצועית תוכל להעביר לקוחות פוטנציאלים במשפך השיווקי מהר יותר ולגרום להם להיות בשלים יותר לרכישה.

 

האתגרים בכתיבה שיווקית

עם כל היתרונות האלה, מדוע כל כך קשה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ליישם כתיבה שיווקית באופן עצמאי ובהצלחה? הנה כמה מהאתגרים הגדולים: 

  • היכולת להחליט לאיזה קהל את פונים: בעלי עסקים רבים מתקשים לבחור את קהל היעד האידאלי שלהם. כדי להצליח בכתיבה שיווקית עליכם לדעת למי את יוצרים את התוכן ומתי אתם יוצרים אותו? אי אפשר לדבר באופן כללי ולפגוע בכל המטרות. קהל היעד שלכם מדבר בשפה מסוימת וכדי להבין מהי עליכם קודם כל לאפיין מי הם. האם הם קהל צעיר ומגניב? האם הם אנשים מבוגרים ועמידים? האם הם זוגות צעירים מהפריפריה? או שאולי הם משפחות צעירות? האם אתם מדברים לכל הקהלים האלה אותו דבר כדי להניע אותם לפעולה? סביר להניח שלא. מצאו את הקהל ותוכלו להבין כיצד לפנות אליהם.
  • לא תמיד יש זמן: בתור בעלי עסקים, סביר להניח שיש לכם הרבה על הראש. יצירת תוכן שיווקי איכותי הוא דבר שיכול לקחת הרבה זמן יקר, אבל אם זה משהו שחשוב לכם – אתם חייבים למצוא את הזמן בלו"ז שלכם או מצאו חברה מקצועית שתוכל לספק לכם שירותי כתיבת תוכן.
  • חוסר יצירתיות: למרות שבתור בעלי העסק אתם מכירים הכי טוב את העסק שלכם, ייתכן ולא תמיד יהיו לכם רעיונות על מה לכתוב ואיך לעניין את הקהל שלכם. אם תהיו נעולים על אותו נושא התוצאה תהיה שקהל היעד שלכם ישתעמם ופשוט יפסיק ליצור אינטראקציה עם המותג שלכם. המטרה שלכם היא להלהיב אותם, לספק לכם תוכן שנותן להם ערך, להעניק להם הצצה איך דברים קורים בעסק שלכם ולהדגיש את הייחודיות שלכם. זו ההזדמנות שלכם ליצור עליהם רושם, לכן חשוב לצאת מהקופסא. כיום אתרים רבים מספקים מדריכים חינמיים עבור רעיונות לסוגי תוכן לעסקים שתוכלו להיעזר בהם.

 

הנחיות לכתיבה שיווקית מוצלחת

לאחר שברורה לנו חשיבות הכתיבה השיווקית הנכונה, נשאל מהם עקרונות הבסיס לפיהם יש לנהוג:

  • נשאף להציג את המסרים בצורה ישירה וברורה ללא הקדמות והסברים מיותרים, תשומת הלב של הצופה נתונה לנו לפרק זמן קצר בלבד.
  • שימוש בכותרות וכותרות משנה יסייעו לצופה לבחור במה להתמקד וימנעו מצב של בלבול וחוסר סבלנות.
  • דברו בגובה העיניים – הרבה אנשים נוטים חשוב שכתיבה שיווקית מחייבת שפה גבוהה ומליצית עם שימוש בפתגמים וציטוטים שכמעט לא נמצאים בשימוש בשפה היומיומית – אך למען האמת הגולש שלכם בסך הכול רוצה שידברו אליו בגובה העיניים והוא לא ירצה לקבל את התחושה שהוא לא מבין מילה ממה שאתם כותבים.
  • חלוקת הקטע לפסקאות קצרות (עד חמש שורות) כאשר כל פסקה תתמקד ברעיון מרכזי אחד ותהיה מורכבת ממשפטים קצרים וברורים.
  • הדגשת מילות המפתח אשר נוגעות למסר עצמו ולרעיון המרכזי של הקטע כך שיחרטו בזכרן הצופה. לטובת מנועי החיפוש, חזרו כמה פעמים על הביטויים החשובים ונסו לציינם ללא אותיות היחס.
  • מומלץ להשתמש באנקדוטות וסטטיסטיקות על מנת שישמרו בזיכרונו של הקורא.
  • שימוש בגרפים וטבלאות פשוטות ממחיש לרוב בצורה טובה יותר בהשוואה למסרים כתובים בלבד.
  • כעת יש לעבור על הטקסט, לתקן ולהחסיר מילים מיותרות. יישום הכללים האמורים אינו מספיק ויש לשמור על שימוש בשפה נכונה וללא שגיאות כתיב. הקפידו לבדוק כל טקסט במעבד תמלילים לפני פרסומו.

האם כל אחד יכול לכתוב בצורה שיווקית?

התשובה היא כן – כל אחד יכול לכתוב בצורה שיווקית! אם תפעלו על פי הכללים לכתיבה שיווקית נכונה המפורטים במאמר זה, ללא ספק תשפרו עד מאוד את אפקטיביות העברת המסרים שלכם. יחד עם זאת, כתיבה שיווקית הינה אומנות בפני עצמה ומכאן שיש אנשים להם כתיבה שיווקית קלה יותר ואף אינטואיטיבית בעוד שיש כאלה שלעולם לא ישלטו לחלוטין בתורת הכתיבה השיווקית. ניתן ללמוד ולהשתפר בכתיבה שיווקית אך בו בעת ניתן לפנות למומחים בכתיבה שיווקית ולהיעזר באנשי מקצוע.

GPS  לעסקים מתמחה במתן שירותי כתיבת תוכן שיווקית ופרסום עסקים באינטרנט. לאחר מחקר ואפיון מעמיק – הקופירייטרים שלנו ימצאו את השפה הייחודית של המותג שלכם ויספקו לכם תוכן איכותי, שיגביר את אהדת העוקבים ויניע את הגולשים של לפעולה הרצויה. הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים שנהנים משירותי כתיבה שיווקית שמביאה להם תוצאות. לפרטים נוספים והצעת מחיר מלאו את הפרטים שלכם ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם או התקשרו אלינו – 

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago