Categories: שיווק

כתיבה שיווקית – מטרות וכללים ליישום מוצלח

איך מושכים צופים ומגבירים את יחס ההמרה – כתיבה שיווקית נכונה

שתי מטרות העל של כתיבה שיווקית

מטרתה העיקרית של כתיבה שיווקית היא למשוך את מי שנחשף למסרים כך שימקד את תשומת ליבו באותו פרסום ואף יבצע פעולה רצויה בעקבות החשיפה. על כתיבה שיווקית לגרום לצופים לבחור ולרצות להמשיך את החשיפה לאותו המסר מבלי שיסיטו את תשומת ליבם לדבר אחר. משימה זו קשה ומאתגרת בכל ערוץ פרסום אולם חשובה אף יותר בעולם האינטרנט, שם הצופים (הגולשים) מאופיינים בחוסר סבלנות, לרוב מרפרפים ולא קוראים לעומק, מתמקדים בכותרות ובהדגשות, וקופצים בקלות בין אתרי אינטרנט שונים. זאת למשל בניגוד לצופי טלוויזיה אשר בזמן הפרסומות לרוב נשארים ישובים מול המרקע ומרביתם אף נשארים לצפות באותו הערוץ.מחקרים מראים כי גולש ממוצע מחליט האם להישאר בדף האינטרנט אליו הגיע בתוך 5-7 שניות! בפרק זמן זה צריך לשכנע אותו שהגיע למקום הנכון ושכדאי לו לקרוא מעט יותר לעומק את התכנים.
מטרתה השנייה, (אם כי הראשונה מבחינה כרונולוגית), על כתיבה שיווקית באינטרנט לגרום לכך שמנועי החיפוש יציגו את הדף הרלוונטי במקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות על מנת שהגולשים יוכלו לבחור להיכנס לאותו עמוד.

חשוב לזכור – יש לשמור לנגד עינינו את טובת הגולש שכן הוא צרכן התוכן! לכן יש להתאים באמצעות כתיבה שיווקית קודם כל לצרכי הגולש ורק אחר כך למנועי החיפוש.

הנחיות לכתיבה שיווקית מוצלחת

לאחר שברורה לנו חשיבות הכתיבה השיווקית הנכונה, נשאל מהם עקרונות הבסיס לפיהם יש לנהוג:

  • נשאף להציג את המסרים בצורה ישירה וברורה ללא הקדמות והסברים מיותרים, תשומת הלב של הצופה נתונה לנו לפרק זמן קצר בלבד.
  • שימוש בכותרות וכותרות משנה יסייעו לצופה לבחור במה להתמקד וימנעו מצב של בלבול וחוסר סבלנות.
  • חלוקת הקטע לפסקאות קצרות (עד חמש שורות) כאשר כל פסקה תתמקד ברעיון מרכזי אחד ותהיה מורכבת ממשפטים קצרים וברורים.
  • הדגשת מילות המפתח אשר נוגעות למסר עצמו ולרעיון המרכזי של הקטע כך שיחרטו בזכרן הצופה. לטובת מנועי החיפוש, חזרו כמה פעמים על הביטויים החשובים ונסו לציינם ללא אותיות היחס.
  • מומלץ להשתמש באנקדוטות וסטטיסטיקות על מנת שישמרו בזיכרונו של הקורא.
  • שימוש בגרפים וטבלאות פשוטות ממחיש לרוב בצורה טובה יותר בהשוואה למסרים כתובים בלבד.
  • עתה יש לעבור על הטקסט, לתקן ולהחסיר מילים מיותרות. יישום הכללים האמורים אינו מספיק ויש לשמור על שימוש בשפה נכונה וללא שגיאות כתיב. הקפידו לבדוק כל טקסט במעבד תמלילים לפני פרסומו.

האם כל אחד יכול לכתוב בצורה שיווקית?

התשובה היא כן – כל אחד יכול לכתוב בצורה שיווקית! אם תפעלו על פי הכללים לכתיבה שיווקית נכונה המפורטים במאמר זה, ללא ספק תשפרו עד מאוד את אפקטיביות העברת המסרים שלכם. יחד עם זאת, כתיבה שיווקית הינה אומנות בפני עצמה ומכאן שיש אנשים להם כתיבה שיווקית קלה יותר ואף אינטואיטיבית בעוד שיש כאלה שלעולם לא ישלטו לחלוטין בתורת הכתיבה השיווקית. ניתן ללמוד ולהשתפר בכתיבה שיווקית אך בו בעת ניתן לפנות למומחים בכתיבה שיווקית ולהיעזר באנשי מקצוע.

כתיבה שיווקית הינה חלק מאסטרטגיה שיווקית כוללת, קרא עוד על שיווק באינטרנט ועל שיווק בכלל.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago