לוגו לעסק – למה זה כל כך חשוב?
רבים מאיתנו משקיעים הרבה בעיצוב לוגו ואפילו משלמים סכומים לא קטנים למעצבים מקצועיים. עם זאת, אם לא תענו על כמה כללים בסיסיים, גם העיצוב הכי יקר יפספס את המטרה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל הטיפים הכי חשובים לעיצוב אפקטיבי של לוגו שיענה על כל הדרישות.
נתחיל מהתחלה, מהו מיתוג?
מיתוג בהגדרתו הוא כלי שיווקי בו החברה יוצרת שם, סמל או עיצוב שניתן לזהות בקלות כשייכים לחברה. זה עוזר לזהות מוצר או שירות מסוים ולהבדיל אותו ממוצרים/שירותים אחרים. מיתוג חשוב לא רק בשביל ליצור רושם בלתי נשכח על הצרכנים, אלא הוא מאפשר ללקוחות שלכם לדעת למה לצפות מהעסק שלכם. זו היא הדרך לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם, להבהיר מה אתם מציעים ומה גורם לכם להיות טובים יותר. מיתוג הוא ההגדרה הוויזואלית של העסקית, הוא המראה של העסק, האופי והקול שלו. כיצד נבדיל משרד עורכי דין מוביל מאלו האחרים או כיצד נבדיל נגר שמתעסק במלאכת עץ מנגרים אחרים? בדיוק, בעזרת לוגו מדויק ונכון.
7 סיבות למה לוגו עוצמתי הוא בעל חשיבות
כשאתם שוקלים את כל הגורמים שמשפיעים על בניית העסק שלכם, יצירת לוגו עשויה לא להיראות בעדיפות עליונה. "אולי בכלל אני לא צריך לוגו" קול קטן לוחש בחלק האחורי של ראשכם. עצה שלנו – אל תקשיבו לקול הזה, הוא לא יכול לטעות יותר. לוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית מותג והפיכתו למוצלח עם מוצרים/שירותים ברמה גבוהה. אז מה הופך את הלוגו לכל כך חשוב? הוא תופס את תשומת לב הראשונה של הלקוח שלכם, הוא הבסיס לזהות שלכם, הוא זה שמייחד אתכם ומטפח נאמנות למותג. בואו נצלול לעומק לכל אחת מהנקודות הללו.
הלוגו של הארגון שלכם הוא התמונה החזותית שלו, ועליו להיות ייחודי, קליט והכי חשוב – מייצג אתכם ומבדל בינכם ובין המתחרים. עליו לעורר תחושות ולהעביר מסר לקהל היעד שלכם באופן שייחרט בזיכרונו. למעשה, עיצוב לוגו הוא אמצעי קריטי ביצירת התדמית העסקית שלכם.
על הלוגו להכיל מסר הרבה יותר מורכב מהצורה החיצונית שלו ולגרום לכך שהלקוחות שלכם יזהו את הלוגו איתכם. על עיצוב לוגו להיות מונע מחשיבה שיווקית ויצירתית, על מנת ליצור סימן או סמל שבסופו של דבר יעזרו לכם למכור יותר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב לוגו נכון:
אז החלטתם שאתם רוצים לעצב לוגו – קודם כל עליכם להחליט איזה סוג לוגו אתם רוצים: האם אילוסטרציה(איור),תמונה, אותיות, גרפיקה מופשטת, שילוב שלהם וכדומה. חשבו מה יהיה השימוש העתידי של הלוגו, האם הוא ישקף מוצר אחד שהארגון מייצר או משווק – אם כן, מה יהיה אם תחליטו לייצר מוצרים נוספים ושונים? בנוסף, חישבו מי קהל היעד שלכם. קהל צעיר יאהב לוגו צעיר ומעוצב יותר, ואילו קהל מבוגר יותר יתחבר יותר ללוגו שמרני. הקהל הישראלי שונה מהקהל האנגלי, ואילו קהל דתי עשוי להתחבר ללוגו שונה מקהל חילוני. קביעת קהל היעד תקבע כיצד הלוגו צריך להיראות.
לוגו מורכב ומקושקש מדי עשוי להיות קשה לפיענוח על ידי קהל היעד שלכם. על הלוגו להיות פשוט וקליט, כך שמי שרואה אותו יזכור אותו. אם יש לכם לוגו עשיר יותר בפרטים שאתם ממש לא יכולים בלעדיו – שימרו אותו למקרים מיוחדים, כמו בפרזנטציות, הזמנות או כל אירוע או מתאים אחר. שמירה על פשטות הוכיחה את עצמה עבור מליוני ארגונים וחברות.
אנשים רבים חושבים שעל הלוגו לתאר מה החברה עושה. הנחה זו אינה נכונה – חישבו על הלוגו של מקדונלדס (האות Mמקושתת) היכן מוזכר אוכל או המבורגר בלוגו? בשום מקום. הלוגו של מקדולנלדס הוא דוגמה לפשטות מצד אחד, וליציאה מהקופסה בכל הנוגע למה שהלוגו משמש (במקרה הזה חלק בלתי נפרד מהעיצוב האדריכלי של סניפי הרשת). דוגמה נוספת היא סימן ה-V של נייקי – פשוט מצד אחד ולא קשור לתחום העיסוק של החברה – ומה עם הסמל של ענקית הגאדג’טים אפל? התפוח הוא סמל שממש לא קשור למחשבים או טכנולוגיה ומצד שני מזוהה עם מוצרי אפל יותר מכל דבר אחר, לכן, נסו להיות יצירתיים, חישבו על סמל מופשט שישקף משהו שמדבר אליכם ושידבר אל הלקוחות שלכם. מומלץ שהלוגו יהיה נטול פרטים ובקווים גרפיים כללים.
על הלוגו שלכם לעשות רושם מיידי תוך שנייה וחצי. לוגו מטבעו הוא אלמנט חזותי, ולפיכך האפקט שלו צריך להיות תוך שבריר מבט. חפשו לוגו שיעביר את המסר שלכם תוך מבט חטוף (עניין הפשטות מקבל במקרה זה משנה תוקף – כמה שפחות פרטים, כך קל יותר לעין לזהות את הלוגו). נסו להוסיף ללוגו שלכם איזה ערך מוסף עיצובי קטן – זה עשוי להיות צבע רקע, טקסטורה, צורה, אות שקופצת לעין ועוד.
שימרו על מינימליזם גם בבחירת הצבעים. לא צריך יותר מכמה צבעים בולטים, ולפעמים גם צבע אחד עושה את העבודה. לצבע עצמו יש משמעות למה שהלוגו ישדר לקהל היעד: צבע ורוד יסמל משהו שונה לגמרי מצבע שחור למשל. בנוסף, אל תבחרו צבעים ש-“מכאיבים בעיניים” – למשל, אדום על רקע ירוק, סגול על רקע צהוב וכדומה – שימרו על צבעים שלא “יעוורו” את הלקוחות…
טיפ: על הלוגו להוות מיצוי מופשט של מה שהארגון שלכם מייצג. אם הארגון רציני, זה יהיה מגוחך לבחור לוגו בסגנון קומיקס. דמיינו בנק, שנחשב מוסד רציני ואחראי, עם לוגו שלקוח מסרט מצויר. חישבו מה מתאים לארגון שלכם, אם אתם רוצים לשדר רצינות – מה הכי יתאים. מצד שני, אם אתם רוצים לשדר חופש ויצירתיות חפשו משהו שונה בתכלית.
GPS לעסקים – יוצרים את הלוגו המושלם לעסק שלך
כפי שאתם יכולים להבין, לוגו הוא חלק חיוני בבניית מותג מצליח – כדי לענות על הצורך הזה GPS לעסקים מציעה שירותי עיצוב גרפי מקצועי עם מיטב הגרפיקאים בישראל. בפגישה נאפיין את השפה העיצובית, את החזון, הערכים, הייחודיות שלכם ולפיהם אנו נבנה עבורכם לוגו שתפור בדיוק לעסק שלכם ומעביר את המסר שלכם בדרך העוצמתית ביותר. לפרטים נוספים ותיאום פגישת ייעוץ אנו מזמינים אתכם למלא פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו –
מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…
רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…
החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…
חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…
חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…
שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…