03-5792920

מיזם מצליח, זה רעיון מעולה!

אין דבר מרגש יותר מלשמוע שיואל שלמד אתכם בחטיבה הפך ליזם מצליח. ובנוסף חברת הסטארט אפ הקטנה שהקים בביתו לפני 10 שנים, הפכה לחברה מצליחה והיום הוא כבר בדרך לאקזיט משתלם. וודאי הייתם מתרגשים יותר אם הייתם לוקחים חלק ברעיון הזה והייתם זוכים ליהנות מהצלחה, הן ברמה האישית וכמובן ברמה הכלכלית. 

אך האם כל אחד יכול להפוך להיות יזם

איך הופכים חלום לסיפור הצלחה בשוק רווי מתחרים ואתגרים? האם יש לך את התכונות הנדרשות להיות יזם מצליח, את התשוקה והאמונה העצמית? 

זה הזמן להבין איך הופכים רעיון מעולה למיזם מצליח. 

מהי יזמות עסקית?

יזמות עסקית היא תהליך של הקמת עסק חדש או פיתוח עסק קיים הפועל למטרות רווח או רווח לקהילה. יזמות יכולה לבוא לידי ביטוי בפיתוחים מקוריים וחדשניים אשר טומנים בתוכם פוטנציאל עסקי. יזמות עסקית הינה חלק חשוב מההתפתחות הכלכלית והצמיחה של המדינה כולה. בישראל מאמינים ומשקיעים לא מעט משאבים ביזמים צעירים, ברעיונות ובמיזמים טכנולוגיים פורצי דרך. ישנם יזמים עסקיים מלאי מוטיבציה, רעיונות גדולים ורצון להצליח – אך הם אינם מודעים למכשולים שבדרך, ואין בידם את מפת הדרכים שתכוון אותם להצלחה מירבית. 

האם כל רעיון יכול להפוך למיזם מצליח? 

אם נבחן על הנתונים היבשים נדמה שלא כל אחד יכול להפוך ליזם מצליח, או ליצור מיזמים פורצי דרך. גם אם יזם מגיע עם רעיון מבריק הוא לא בהכרח יצליח להתפתח למיזם.
היזם צריך לבחון עוד בתחילת הדרך האם יש לו את הכלים הדרושים לפרוץ דרך וכיצד ניתן למקסם את הסיכויים להצלחת הפרויקט. הסעיפים הבאים יכולים לסייע למיזם להצליח: 

  1. מחקר והבנה – על היזם לחקור היטב את הסביבה, את קהל היעד, את המוצר והמתחרים שלו בתחום. עליו להבין מה רמת הביקוש, מה מבדל אותו מאחרים והאם בכלל יש סיכוי להצלחה. 
  2. מודל עסקי – גם אם הרעיון מבריק, בהיעדר מודל עסקי נכון המיזם אינו יצליח. על היזם ליצור מודל עסקי המדמה את יכולת הרווחיות וההכנסות מהמיזם באופן מציאותי ככל הניתן. 
  3. תכנית עסקית – הכנת תכנית הכוללת נתונים ושליטה בחומר ככל הניתן. התכנית תכלול חקר שוק, סטטיסטיקות, ניתוח קהל יעד פוטנציאלי ועוד. 
  4. בניית וגיוס קבוצה של אנשים שיתמכו במיזם הן ברמה ניהולית, הן ברמה מקצועית בהתאם  לצרכים הספציפיים, תמיכה אישית ועוד

האם יש לך תכונות של יזם? 

להתעורר בבוקר עם רעיון מהפכני ורצון עז להגשים אותו זה נחמד, אך האם יש לאותו אדם יש את התכונות להפוך ליזם מצליח? 

  1. רצון ומוטיבציה – לא תמיד קל לעבוד על רעיון מופשט עוד בטרם הפיכתו למוחשי. כבר בשלב הראשון צריך המון תשוקה ורצון להמשיך עם הרעיון עד הסוף. אדם בעל מוטיבציה ימשיך לרצות להצליח ולא לעצור באמצע. 
  2. אומץ וסיכונים – יזמים לא יצליחו להתקדם כל עוד אין להם את החשש לצלול לתוך אוקיינוס של אי וודאות. זה לא מובן מאליו בעבור יזם מתחיל להיכנס לתוך משהו שסופו אינו ידוע והוא דורש המון אומץ וחישוב הסיכונים וההשלכות. 
  3. ידע – ידע שווה כסף, גם אם לא תמיד קל להרוויח אותו בהתחלה. יזם שמכיר את השוק, המוצרים, המתחרים, ההזדמנויות והקשיים יצליח יותר מאחד שלא. גם התנהלות כלכלית נכונה וניסיון בתחום המימון יכולים לעזור. 
  4. אמונה וחריצות – יזם שימשיך להאמין במיזם שלו, למרות התהליך הארוך ומלא הסיכונים – תוך משמעת עצמית גבוהה ומיקוד במטרה יגביר את סיכויו להצלחה. 
  5. לבקש הכוונה – אין חכם כבעל ניסיון, ולא משנה כמה היזם טוב במה שהוא עושה, סיוע שמגיע ממנטורים, או חברות לייעוץ עסקי שמתמקדות בפיתוח מיזמים ויזמים בהחלט עשויות לתרום ולסייע למיזם להצליח ובגדול.
  6. יצירתיות ומקוריות – אם אף אחד עוד לא חשב על הרעיון הגאוני שלכם, זה כבר יתרון. יצירתיות, חתירה לחדשנות וחשיבה על מוצרים פורצי דרך הם תנאי הכרחי ליזם המתחיל. 

השלב הראשוני של הפיכת רעיון למיזם מוחשי

הפיכת הרעיון למיזם דורשת ירידה לפרטים והבנה של כלים מעשיים שיכולים להכריע אם המיזם אכן יהפוך למוצר מצליח. כבר בשלב הראשוני יש לבנות אפיון למוצר או לרעיון כדי להבין לעומק מה ההתכנות האמיתית ומה צופה העתיד. אז מה יופיע במסמך האפיון הראשוני? להלן השאלות שכל יזם צריך לשאול את עצמו:

  • מהו המוצר, האם יש כזה בשוק, מה הייחודיות שלו? האם הוא באמת מקורי?
  • מי קהל היעד של המוצר? מה הם קונים? איפה? כמה הם משלמים עבורו? 
  • איך המוצר צפוי להיראות, האם הוא מספיק מובן או מורכב לשימוש? איך חווית המשתמש ורמת התפעול?
  • כמה צפוי להימכר המוצר ואיך שומרים על רווחיות?
  • האם צריך תקנים מיוחדים או אישורי בטיחות במהלך הפיתוח? 
  • איך נשווק את המוצר, באיזה ערוצים? מה התקציב? 

אפשרויות תמיכה ליזמים – גב כלכלי 

הון כספי התחלתי הוא קריטי בתהליך בניית המיזם. רוב היזמים המתחילים אינם יכולים לממן או להעריך כמה כסף יצטרכו כדי לפתח את המוצר. אפשרויות הסיוע והמימון העומדות בפניהם יהיו בדר"כ:

  • הלוואה מהבנק או מוסד אחר. לרוב הם מסייעים בשלב הראשוני עד בניית אבטיפוס. 
  • חממה טכנולוגית ישראלית – המספקת תמיכה ליזמים ומיזמים וכוללת מעטפת שלמה מתחילת הדרך ועד סיום הפרויקט. 
  • משקיעים חיצוניים – דרך נוספת היא לפנות למשקיעים המאמינים בפוטנציאל ואף  שמחים לקחת חלק במיזם תמורת אחוזים או החזר השקעה. 

בזכות אפשרות המימון העומדת בפני היזם, הוא יצליח להתמקד בפיתוח המוצר ובשיפורו בעת שיש לו ביטחון ותמיכה כלכלית. 

 

ניהול יזמות בצורה נכונה 

יזם חייב להתנהל בצורה נכונה לאורך כל הדרך ולהימנע מלהגיע למצבים של כשלון והפסדים. חממה טכנולוגית מעניקה ליזמים מעטפת שלמה 360 הכוללת בין היתר: 

  • תמיכה כספית 
  • גיוס הון נוסף או משקיעים
  • תמיכה שיווקית ומכירתית 
  • בניית מיתוג לעסק או למוצר החדש 
  • מערך שלם ותמיכה בפן התפעולי והלוגיסטי 
  • יצירת שיתופים פעולה והרחבת תחומי הפעילות
  • סיוע מקצועי וליווי של מנטורים 
  • ליווי של עורכי דין, יועצים עסקיים, הנהלת חשבונות 
  • שירותים אדמיניסטרטיביים

 

 

אנו ב-GPS לעסקים חברה לניהול עסקים נשמח לסייע ליזמים מתחילים בפיתוח המיזם, בייעוץ והכוונה עם צוות המנהלים המקצועי שלנו, במטרה להוציא לפועל את המיזם בהצלחה. אנו מאמינים כי בעזרת נחישות והתמדה תוך שימוש נכון בכלים, ידע ומשאבים אפשר להפוך רעיון מבריק למיזם מצליח.

מאמרים נוספים

סרטון תדמית לעסק – צופים בהצלחה

סרטון תדמית לעסק – צופים בהצלחה

אנחנו נחשפים לעשרות (אם לא מאות) פרסומות ביום אחד, מוצפים במסרים, מותגים, פרזנטורים ומוצרים. אם תעשו Pause לרגע אחד

מדוע כל עסק חייב סרטונים?! בואו לגלות את הטריק שיקדם את העסק שלכם במהרה!

מדוע כל עסק חייב סרטונים?! בואו לגלות את הטריק שיקדם את העסק שלכם במהרה!

בעלי עסקים? רוצים לקדם את העסק שלכם במהרה ברשתות החברתיות ופלטפורמות הדיגיטל השונות? מעוניינים לדעת איך עושים זאת? לנו

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos