אסטרטגיה תקשורתית
אסטרטגיה תקשורתית היא סך כל ההחלטות והפעולות שנוקט אדם או ארגון בהתנהלותו מול גורמי התקשורת השונים. אסטרטגיה תקשורתית מורכבת מזיהוי המטרות, ההחלטה מה רוצים להשיג מהתקשורת, הגדרת קהל היעד שאליו רוצים לפנות, מציאת זווית חדשה / שונה /מעניינת בנושא אותו רוצים לתקשר, ניסוח מסרים קצרים וברורים, שילוב אסטרטגיה תקשורתית באסטרטגיה העסקית של הארגון כהמשך המטרות העסקיות, ופרוט כלי התקשורת השונים אליהם רוצים לפנות. חשוב לקבוע אסטרטגיה תקשורתית על מנת שלא להיגרר על ידי התקשורת שהיא מאוד חזקה ובעלת עוצמה לכיוונים בלתי רצויים, אלא להוביל את התקשורת לכיוונים שאליהם האדם או הארגון רוצים להגיע.ייעוץ תקשורתי וחברת יחסי ציבור יכולים לעזור בגיבוש ויישום אסטרטגיה תקשורתית.