יחצנית
יחצנית – ראשי תיבות של יחסי ציבור – עוסקת בניסיון להשפיע על הציבור וליצור מוניטין מסוים לגבי אדם או חברה. בעוד שהמפרסם קונה זמן פרסום בערוץ הטלוויזיה, היחצנית מנסה לעניין את הכתבים באמצעות הודעה לתקשורת לפרסם כתבה אוהדת על החברה במהדורת החדשות. יש חברות ואנשים המעסיקים יחצנית באופן קבוע ויש כאלה שנעזרים ביחצנית באופן נקודתי, לדוגמא: לצורך ניהול משבר. יחצנית עוסקת בקשר עם ערוצי התקשורת השונים, בניסוח הודעות לתקשורת, ארגון מסיבות עיתונאים, ייעוץ תקשורתי ובניית אתר תדמית. קיימת רשימת משרדי יחסי ציבור בארץ והחוכמה היא לדעת איך לבחור משרד יחסי ציבור שיתאים לצרכים והתקציב שלך. יחצנות מהווה כלי לניהול קשר אשר מסייע לחברה לקדם את המטרות והיעדים שלה אל מול אמצעי התקשורת והעולם החיצון.