מיתוג מוצרים
האדם הממוצע נחשף לאלפי מסרים ביום.
האם המסר השיווקי שלך הוא מה שיגרום לו לעצור ולהתרגש?
הם מוכרחים לקנות מוצר כלשהו, אך רק על הדחף הרגשי יש לנו כבעלי עסקים את היכולת להשפיע. כדי שהדחף הרגשי יפעל, המסרים מטעם העסק צריכים לתפוס את תשומת הלב של הצרכנים, לרגש אותם ולתת להם את ההצדקה לרכישה. כדי לקחת את תשומת הלב שלהם צריך להשתמש בטכניקות שבראש ובראשונה יבליטו את העסק שלך על פני עסקים אחרים. התהליך המכריע הזה נקרא מיתוג.
יש לכם עסק, אך האם הוא מותג?
האם הקהל מכיר בייחודיות העסק שלכם על פני כל האחרים?
האם הוא יבחר להגיע דווקא אליכם בכל פעם מחדש?
בעולם כל כך עמוס ושיווקי, קשה מאוד להיות מיוחדים. השירותים והמוצרים בסופו של דבר דומים מאוד, אך העסקים שכן פרצו את הדרך והפכו למובילים בתחומם, הם אותם אלו שהגיעו לתובנה הכי משמעותית:
אנשים לא קונים מוצר, הם קונים ערך.
אם תפעלו להכניס לחוויית הרכישה בעסק שלכם ערך מוסף שלא ניתן למצוא במקום אחר, תוכלו למצוא את עצמכם נמנים בין המותגים המובילים. ממש כשם שספר רגיל לעולם לא יוכל להתחרות ברב – מכר כיוון שאינו מציע את אותו הערך.
איך עושים את זה? בעזרת מיתוג.
האם ניתן לזהות את העסק שלכם ממרחקים? האם יש צורה או צבע שאוטומטית גורמים לאנשים לחשוב על העסק שלכם? האם רצף ספציפי של תווים מוזיקליים יגרמו למאזינים לשיר את שמו?
לוגו, סלוגן, ג'ינגל וכיוצא באלו נקראים נכסי המותג. אלו נועדו לגרות את חושיהם של הצרכנים כדי שיתפשו את העסק שלכם כמותג רשמי ומבודל. הנכסים האלו למעשה יוצרים את שפת המותג ומבוססים על הערכים והחזון שלו.
אבל מיתוג הוא הרבה יותר מנכסים ושפה – הוא תהליך שנועד לעשות שינוי יסודי בתפישת העסק שלכם.
בעבר, מיתוג היה נעשה מפה לאוזן. אנשים היו משתפים אחד את השני בחוויות רכישה או שירות ייחודיות, וכך לקוחות נוספים היו מכירים את בעל העסק ומצטברים לכדי בנק לקוחות גדול יותר. אמנם כיום, מיתוג ה'פה לאוזן' עבר שדרוג, ורוב רובו מבוסס על תקשורת דיגיטלית ועל הקשר האישי בין העסק ללקוח.
שפת המותג – השפה הרשמית של העסק
כאמור, הנכסים שיהפכו את העסק שלכם למותג – יחייבו אתכם כשפה, והשפה הזו צריכה להגיע לידי ביטוי בכל היבט של העסק, החל מעטיפת המוצרים ועד לשיחת שירות הלקוחות. כל מהלך עסקי שתבחרו לבצע, שיתוף פעולה שתרצו לרקום, פוסט שתרצו להעלות לרשת – כולם צריכים לדבר את אותה השפה – שפת המותג. חריגה אחת לשפה זרה וישנו סיכוי סביר שהצרכנים יאבדו את אמונם במותג שלכם ויעזבו.
כלומר, על המיתוג להיות הדם הזורם בעורקי העסק ולהניע את כל המערכת כדי שתישאר משומנת ותתפקד בצורה האולטימטיבית. מדובר על יישום פנים ארגוני וחוץ ארגוני יחד – שילוב שיפתח וישריש את שפת המותג שלכם להמונים.
איך לומדים שפה חדשה? כותבים ספר
כפי שבבואנו ללמוד שפה זרה, אנו נעזרים במקור מקצועי, כך גם יש לפעול כשנרצה ללמוד איך לדבר בשפת המותג. אם תרצו לפתח את העסק, להוביל מהלכים, להתאים את העיצוב ואת התוכן שלכם לכדי אותה השפה, כדאי שתפנו אל חברת מיתוג.
חברת מיתוג היא גוף מקצועי שידע לבנות יחד אתכם את הפתרון הנכון ביותר לביטוי אחיד של הפעילות העסקית שלכם. כאשר חברת מיתוג אחראית על הנראות של העסק – לא תוכל להתבצע חריגה משפת המותג כיוון שכל המחלקות נמצאות תחת בקרה משותפת ומסונכרנת.
ספר מותג לדוגמא הוא אחת השיטות הטובות ביותר ללמוד ולהשמיש את שפת המותג שלכם. ספר מותג כולל את כל נכסי המותג ואת הדרך להשתמש בהם בצורה אחידה ונכונה כדי שבכל פעולה תתבטא ותשוקף הייחודיות שלכם אל הקהל. שימוש בספר מותג מבטיח הטמעה מדויקת של הנכסים ומאפשרת לכולם לדבר את השפה.
איך יוצרים שפה חדשה שתעמוד בהבטחה?
מיתוג הוא למעשה הבטחה שמבטיח העסק לצרכן. הבטחה שאמורה לגרום לו לרצות לרכוש או להשתמש בשירותי העסק. גם אם תבטיחו את ההבטחה המושלמת שתשכנע אלפי לקוחות להגיע אליכם, אם לא תקיימו אותה – יאבד האמון שכאמור הוא המרכיב החשוב ביותר באינטראקציה בין לקוח לעסק.
לכן חשוב לדעת בדיוק מה ואיך להבטיח, או במילים אחרות – לבצע הליך מיתוג מקצועי. איך עושים את זה?
המיתוג עוזר ללקוח להכיר את הסיפור
כולם אוהבים סיפורים טובים, ובעיקר הצרכנים. הם רוצים לספר למשפחה שלהם על הרכישה המדהימה שהם עשו השבוע, הם משתוקקים להרגיש שיש ערך מוסף מאחורי הקנייה, סיפור טוב וסוחף הוא סיפור שממשיך להתגלגל ולהתקבע במודע. כדי לספר את הסיפור של העסק שלכם, זה שבנקודת המפגש עם הלקוח ישכנע אותו לבצע עסקה, זה שיגרום לו להרגיש שמבינים את הצרכים שלו, זה שיגרום לו לחוש הזדהות, צריך להשתמש בשפת המותג.
אז לפני שאתם שועטים קדימה במרדף אחר הלקוחות, בדקו האם נעשתה עבודה מעמיקה על המוצר שלכם והוא אכן מספר סיפור בשפה שונה ומושכת.
GPS לעסקים – תהליך שמשיג תוצאות
תהליך המיתוג העסקי, כאשר הוא מובל על ידי חברת GPS לעסקים הוא הליך יסודי ומקיף שכולל ניתוח גורמים פנימיים וחיצוניים בשוק ליצירת פרופיל ושפה ייחודיים שישרתו את המוצר בהיבט הבידול והצורך הרגשי שהוא מעורר בקרב קהלי המטרה. מלבד הבסיס שניתן לעסק המיתוג מיושם בפועל בכל שטחי הפרסום ותצורות התקשורת כדי להבטיח הטמעה של השפה והרחבת מעגל הצרכנים.
מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…
רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…
החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…
חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…
חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…
שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…