במחקר הזה השתתפו 200 עובדים של גוגל אשר נשאלו על הכישורים והתכונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. מהתשובות שלהם עלה בבירור כי אנשים עובדים בצורה טובה יותר כאשר יש ביניהם אמון, הם סומכים זה על זה וכי הם מבינים את מטרות עבודת הצוות ומוכנים לקחת סיכונים תוך כדי עבודה.
שלב ראשון במיתוג עסקי – צוות עבודה איכותי
מהמחקר הנ"ל עלה כי לאנשים מאוד חשוב להצליח בתוך הצוות בו הם עובדים וזה מתייחס לכל מקום עבודה. כדי להיות קריאטיביים, יוצרים ותורמים הם חייבים להיות הם עצמם, להיות מצד אחד חשופים ופגיעים לביקורת טובה או רעה, אך מצד שני מספיק חשופים כדי לתת את כל האמת שלהם ובזה תמונה ההצלחה. כאשר אנשים מרגישים שותפים וסומכים זה על זה ועובדים יחד באמת, יש לזה תועלות ותוצאות מצוינות בתרומה לחברה הזו שתהפוך מן הסתם לסוג של מיתוג עסקי.
האם אנחנו יכולים להיות חלק ממיתוג עסקי?
זה ידוע שגוגל היא חברה מאוד תובענית שיש לך המון דרישות מהעובדים שלה. השאלה הנשאלת היא האם העובדים יכולים לומר בוודאות כי הם מבינים את הנדרש מהם ולעמוד בו. זה חלק מהשאיפה של גוגל ומהשאיפה של העובדים ליישר קו בקשר למטרות ולשאיפות.
גם ההתחייבות הזו לעמוד בזמנים, קשורה בעבודת הצוות. כאשר הם אומרים כי הם יעמדו בהתחייבויות שהם הציבו לעצמם בעודם יודעים כי גם חבריהם לעבודה ינהגו כך. הם סומכים עליהם שינהגו כמותם.
מיתוג עסקי מבולגן? תסתכל בתוך הקנקן!
עסק מבולגן, חברה שחלוקת התפקידים בה איננה ברורה. כפל משימות, חסר בכוח אדם, או עודף שאיננו תורם, אלא רק קצת מהסיבות שעלולות להוביל כל חברה להיקרא: מיתוג עסקי מבולגן, ואז לא צריך להסתכל על הקנקן, הניירת באמת מעולה גם התוכנית העסקית, אלא להביט פנימה אל מה שקורה בתוך החברה וללמוד את הבעיות האמיתיות שלה.
תכניות מסודרות, יעדים ברורים ומטרות הם רק חלק מתהליך שמיתוג עסקי עושה. אי אפשר לעשות מיתוג לחברה מבולגנת, לכן חלק מתהליך של מיתוג עסקי, זה גם לעשות סדר בחברה כדי שהתהליך של מיתוג עסקי יוכל להיעשות בצורה הכי נכונה.
משמעות מיתוג עסקי עבור עובדים!
להשפעה של מיתוג עסקי יש השלכות לא רק על הקשרים העסקיים ומיצוב החברה הזו בתחום שלה ומול המתחרים. למיתוג עסקי יש השפעה על האנשים העובדים בחברה ואנשים אוהבים לעבוד במקום שיש לו שם ומוניטין, כאשר הם מודעים לכך שהם חלק ממי שיוצר ותורם לשם ולמוניטין הזה לשם כך יש לפעמים אף לשלב ייעוץ אסטרטגי כדי להגיע לתוצאות עוד יותר גבוהות.
מיתוג עסקי מחלק לאנשים תפקידים, מגדיר את תחומי העיסוק שלהם, מגדיר את המטרות של החברה וממצב אותה גבוה לא רק כלפי חוץ, אלא גם כלפי פנים.
בגוגל 60,000 עובדים מרוצים ותומכים!
גוגל מעסיקה 60,000 עובדים שכל אחד מהם חבר לפחות בצוות עבודה אחד, מה שיוצר את הקשר של אמון, לסמוך על האחר ולתרום כמו כולם כמשמעות עבודת צוות.
במקביל למחקר של גוגל נעשה מחקר נוסף באוניברסיטת נוטרדאם בארה"ב וגם הוא בחן 67 עובדים מ-6 חברות. מהמחקר עלה כי הצוותים המצליחים ביותר הם באמת אלה שעבדו בגלל האמינות, קשרי הגומלין, שסמכו על חבריהם לעבודה ומצאו משמעות בהצלחה.