תדמית – קובעת ההצלחה שלכם
בניית תדמית חזקה = מכירות חזקות
כולם יודעים שבעסקים התוצאה החשובה ביותר אליה כל ארגון שואף להגיע היא מכירה. לשם כך קיימות טקטיקות ואמצעים שונים שניתן לעשות בהם שימוש, כשהמטרה העיקרית היא למכור יותר וברווח גדול יותר. תדמית של מוצר או מותג יכולה לתרום משמעותית להגדלת המכירות. ככל שתדמית תהיה ייחודית יותר וחזקה יותר, כך המוצר או המותג ימכרו טוב יותר. התדמית שלכם תקבע לא רק את ההצלחה שלכם, אלא גם את מחיר ההצלחה. למעשה, לתדמית קשר ישיר למכירות ולמחיר, והיא חלק בלתי נפרד מתמהיל השיווק שלכם.
את התדמית לא רק אתם תקבעו, מאחר ותדמית נבנית גם על ידי שביעות או אי שביעות רצון הלקוחות והדעה שיש להם על מה שאתם מציעים. הכלל הזה תופס בכל התחומים, החל בתדמית של בנק וכלה בתדמית של בירה.לא משנה כמה תשקיעו בתהליך בניית תדמית, אם הלקוחות לא יאמינו למה שהתדמית שלכם מנסה למכור להם – נכשלתם. לדוגמה, אם חברת מזון תישען על תדמית של בריאות, מה יקרה לתדמית אם תחקיר עיתונאי יחשוף שהחברה עושה שימוש בחומרים מסרטנים? התשובה ברורה.
בניית תדמית מתחילה מקביעת קהל היעד
קחו לדוגמה את התדמית של קוקה קולה – תדמית צעירה, תוססת ואנרגטית. ואכן, מרבית הלקוחות של קוקה קולה הם צעירים. לעומת זאת, הורים לילדים קטנים לא יתחברו לתדמית הזו, ויעדיפו לקנות לילדים משקאות בעלי תדמית בריאה (בניגוד לקוקה קולה), כמו מיץ תפוזים סחוט טבעי. הדוגמה הזו ממחישה שתדמית לא יכולה לדבר בשפה של כולם, אלא צריכה להיות מוכוונת לקהל שימצא אותה הכי מושכת.