מיתוג

מיתוג מחדש – לא חייבים להמציא את הגלגל

מיתוג עסקי מחדש

מיתוג עסקי מחדש – לנער קצת את העסק

אם אף אחד לא ממש קונה את המוצרים או השירותים שלכם אולי הגיע הזמן לערוך מיתוג עסקי מחדש. מיתוג מחדש ידרוש הסתכלות על התמונה הרחבה של אסטרטגיית השיווק שלכם, ועריכת כמה שינויים. פעמים רבות צרכי השוק משתנים, ולפעמים המוצר או השירות שהארגון שלכם מציע פשוט לא "עושים את זה". מיתוג עייף, חסר מעוף, שלא מדבר את קהל היעד שלו ויוצרתדמית משעממת – לא יעזור לכם למכור, ולא משנה כמה כסף תשקיעו בשיווק.

מיתוג עסקי מחדש עשוי להיות נחוץ גם במקרים בהם נפתחה בפני הארגון שלכם הזדמנות חדשה, כמו שוק חדש שלא היה שם קודם. ניקח לדוגמה חברה שמשווקת מילונים אלקטרוניים שעד כה לא שיווקה את המילונים לבני נוער. במסגרת מיתוג מחדש החברה יכולה למצוא בשוק זה הזדמנות חדשה. אם עד כה החברה מיתגה את עצמה לטובת אנשי עסקים, יהיה עליה לערוך מיתוג מחדש על מנת להגיע גם לליבם של בני הנוער, או של הוריהם. לשם כך יתכן ותצטרך החברה לשנות את הלוגו, לעצב מחדש את המוצר, לשנות את השם של המוצר וכדומה.

מיתוג מחדש הוא אחת ההחלטות העיסקיות הכי חשובות שתקבלו

מיתוג מחדש עשוי להיות קריטי לגורל המוצר, השירות או הארגון עצמו. באנגלית קוראים לזה make or break – (בתרגום חופשי: לעשות או להרוס). ואכן, יש לנקוט בכל האמצעים על מנת שהמיתוג מחדש שלכם לא יכשל. איך עושים את זה? אספנו עבורכם את כל הטיפים והעצות המעשיות להצליח למתג מחדש את המוצר או השירות ואפילו את הארגון שלכם.

עירכו רשימה של כל השינויים הכי גדולים והכי קטנים שאתם רוצים לעשות

על הרשימה להיות ארוכה להבהיל – אבל אל תיבהלו: ברגע שתתחילו לעבוד עליה, תגלו שדבר גורר דבר, ופריטים רבים ברשימה שלכם פשוט מתבצעים כאילו מעצמם. ארגנו כוח משימה וקיבעו תפקיד לכל אחד מהצוות.

מיתוג מחדש הוא הרבה יותר משינוי חזותי או לוגו משופר

הטעות הגדולה ביותר שרבים עושים בבואם לערוך מיתוג מחודש היא לעשות שינוי קוסמטי – בין אם לשפר את הלוגו או את עיצוב או אריזת המוצר, צבע, וכדומה. שינוי קוסמטי הוא טעות – גם אם לחזות החיצונית של אמצעים שיווקיים וחזותיים אלה יש משמעות גדולה גם בביצוע מיתוג עסקי מחדש. המיתוג החדש שלכם צריך לכלול מרכיבים רבים נוספים, כגון הגדרה מחדש של קהל היעד, מה המוצר שלכם משרת, שם המוצר ועוד.

עצבו מחדש את אתר האינטרנט או את הבלוג שלכם

הפיחו רוח חדשה – שנו את העיצוב, הוסיפו תכנים ורוח חדשה לאתר או לבלוג שלכם. אם אתם לא יכולים לשנות לבד את העיצוב, קיראו למנהלי האתר או בוני האתר שלכם על מנת שיסייעו. דרך טובה להתחיל היא להציץ באתרים מתחרים, או באתרים של חברות שמציעות תכנים אינטרנטיים דומים לשלכם. אל תעתיקו – אבל אמצו כמה רעיונות טובים ולשדרג את האתר כך שיהיה טוב יותר משל האחרים. שימו לב שלא לשתק את האתר או הבלוג במהלך העיצוב והשידרוג שלהם – מיצאו פיתרון על מנת שהגולשים לא ירגישו שהאתר שלכם תחת בנייה. אם אין לכם אתר אינטרנט, אולי הגיע הזמן לצאת מהמערה ולבנות אחד…

עדכנו את הלוגו שלכם

אם אין לכם לוגו – הגיע הזמן שתעצבו לכם אחד .אם יש לכם לוגו, אל תשנו אותו אלא תנו לו תנופה מרעננת – חדדו את הצבעים, שנו מעט את הקווים(לעגל קווים חדים למשל) ועוד.לוגו מחודש יעניק למיתוג מחדש שלכם פנים וצורה.

נסו להישאר מקוריים

עשו צעד אחד נוסף על מנת להישאר מקוריים. נכון, תוכלו לקרוא לחנות התאורה שלכם "חנות התאורה", אבל חישבו על שם מקורי, על לוגו מקורי, על תדמית מקורית – וכפועל יוצא על מיתוג מקורי.

אם עשיתם מיתוג עסקי מחדש לעסק כדאי לכם לקרוא גם על אופן העלאת קמפיין ועל חשיבותם של סרטי תדמית
מעוניין להקים מותג אבל עדין אין לך לוגו? >>> עיצוב לוגו
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago