עוד לפני שקראו לזה לוגו, עוד בזמן העתיק כאשר בני הכפר היו מציגים את מרכולתם בשוק המרכזי, הם דאגו לשים פתק קטן עם השם שלהם, כדי שיוכלו להבדיל בין האורז שלהם לבין זה של השכן שלהם.
זה לא היה כדי להתמתג, זה היה כדי להיות ברור. אבל הבהירות הזו היא חלק ממה שמנסה כל עיצוב לוגו חדשני לעשות. הוא רוצה להיות הכי ברור והכי פשוט כדי שהלקוחות שלו יזהו אותו, גם בים הלוגואים של היום והיום זה ים.
מותגים גדולים גם היום כמו למשל ג'ינס ליוויס של משפחת לוי שטראוס, מנעול ייל- של אדון ייל, גלידת בן אנד ג'ריס (צמד החברים היצירתיים), לואי ויטון ועוד, נושאים את שמות יוצריהם.
אין יותר ברור ומקורי מכך ששם המותג יהיה על שם בעליו, אבל בשביל זה אתה צריך להמציא משהו. אם לא המצאת אלא קנית איזה פטנט של מישהו אחר, אז כפי הנראה הלוגו לא יישא את שמך (יש גבול לגניבת הדעת) אלא יישא את השם והלוגו שמבטאים את מה שיש בו.
הערכים שעליהם מסתמך הלוגו בדרך כלל, הם היתרונות של המוצר. כאשר מדובר בהמצאה, ברור שההמצאה כולה היא המותג.
קביעת עיצוב לוגו ע"י המעצב הגרפי בשיתוף עם קופירייטר של משרד פרסום הם ערובה להצלחה.
בעולם של מותגים, כולם רוצים להיות מותג אומר בעליו של משרד פרסום.
מותג פירושו יותר כסף, יותר ביקוש וגם סטטוס. אבל כדי לייצר מותג צריך להתאמץ. זה לא במקרה שרוב המותגים מגיעים מאיזה שהוא בית יוצר עם ערכים, אמינות ונאמנות שנוצרו פעם. לא התחרויות והחומריות הניעה אותם להפוך למותגים אלא התרומה האמתית שהם יצרו בעצם המותג שהם המציאו.
כאשר אין במותג סך ערכים נעלה שמציב אותו גבוה, הוא לא יכול להיות מותג. וכאשר המתחרים ממציאים משהו יותר טוב רק כדי לנגח את המתחרים, היא לא תהפוך למותג משום שהמניע שלה לא היה טהור וגם כנראה שאם עד היום היה אפשר בלי המותג החדש שלה, כנראה שגם בהמשך העולם יסתדר.
למרות המאמצים הגדולים לא כל מוצר הופך למותג, מסביר מומחה לשיווק של משרד פרסום דיגיטלי. המניע ליצירת המותג לא צריך להיות קשור לכלום אלא רק ליתרון הברור של המותג עצמו.
כאשר המציאו את קוקה קולה, זה משום שהטעם של הנוזל שהמציא הרוקח ג'ון פמברטון היה טעים, זה לא שהיה שם משקה אחר והוא אמר לעצמו, אני חייב לעשות יותר טעים. אם אין לך משהו מקורי, ראשוני ובלעדי ביד, אין לך מותג אומר איש הפרסום.
לכן- רוב מותגי העל הקדומים שרדו את כל מלחמות המותגים, התהפוכות, השינויים וההמצאות ואפילו מנצחים את עולם הפרסום הדיגיטלי, זה משום שהם מותגים אמתיים, שגם כאשר המציאו אותם, היה בהם כדי לתת פתרון או מענה לנישה חסרה, והם באמת עשו שינוי. הממציאים שלהם לא עשו את זה מטעמים של חלומות להתעשר או להתפרסם, זה היה באמת ממקום מאוד טהור.
אפשר בעצם לסכם את המאמר הזה בכך, שלא כל מי שמנסה לייצר היום מותג, אכן מצליח ושכנראה כל מותגי העל המוכרים היום, הם בעצם וינטאג'. האמת היא שהם נוצרו באמת מתוך האידיאולוגיה והתקופה של הוינטאג' ואנחנו מדברים על ימי התום.
אם פעם חשבו איך לייצר אופנה הכי איכותית, היום חושבים איך לחסוך בבד כדי להרוויח יותר ולא רק בו, זה מתחיל מהאריגה שלו, כמה שפחות חוטים זה גם יותר זול.
מותגים אמתיים נותנים ללקוח 100% איכות וזה בא לידי ביטוי בכל מותג ותיק, וזו הסיבה שבגללה אנשים נוהים אחר המותגים האלה. הם באמת מותגים.
משרד פרסום דיגיטלי יכול להגיד לכם אם יש לכם מותג ביד? ואם לא..כל מה שצריך זה מיתוג נכון ומנצח. ויש לנו את זה.
מחפש חברה מעולה לעיצוב לוגו? כנס עכשיו>>> עיצוב לוגו
מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…
רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…
החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…
חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…
חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…
שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…