גם לפני שעושים ללקוח קמפיין פרסום בגוגל, חשוב לגבש אסטרטגייה וקונספט שיווקי אחרי שמבינים מה המתחרים עושים בפרסום. לא צריך להיות דומים להם, אבל צריך לדעת לעשות את זה מקורי ונכון.
בלבול בין מותגים עלול לגרום לנזק אמתי, לכן חשוב מאוד ליצור בידול בולט כדי שהגולשים לא יתבלבלו בין פרסום בגוגל שאתם עושים לבין פרסום בגוגל שעושים המתחרים שלכם.
מחקר מתחרים חשוב לכל משרד פרסום דיגיטלי עבור הלקוחות שלו. מעשייה ופרסום בגוגל או בפייסבוק של המתחרים, אפשר ללמוד מה עובד ומה לא עובד לגבי מוצר מסוים.
מחקר מתחרים אגב עושים גם לגבי מוצרים שאינם קיימים כדי לבחון ולבדוק את השוק. זהו נוהל קבוע היום של יצרנים שמעוניינים לפתח מוצר מסוים ורוצים לבדוק קודם את השוק.
הפעילות הפרסומית והשיווקית של המתחרים שלנו ברשת, יכולה לתת לנו מושג על מה נכון ומה לא נכון לגבי הלקוח שלנו, ולא לשחזר אלא ללמוד מטעויות של אחרים.
מחקר מתחרים עושים בדרך כלל לפני עלייה של פרסום בגוגל או אירוע מכונן אחר בחייו של מותג, אבל כדאי להיות מעודכנים כל הזמן משום שעולם הפרסום הדיגיטלי משתנה כל הזמן, מציע כלי פרסום ופלטפורמות חדשות, ואתם חייבים לדעת במה משתמשים המתחרים שלכם לפני שתעשו את הטעויות שהם אולי יעשו.
כדי לעשות מחקר מתחרים לא צריך את כולם מספיק חמישה, שישה כדי להבין מה הולך בתחום.
ראשית ניכנס לגוגל כדי לראות אם הם עושים פרסום בגוגל וכך נוכל להגיע אליהם. נבדוק גם בפייסבוק.
נקליד את מילות המפתח הרלבנטיות לחיפוש המתחרים. נתייחס רק לתוצאות האורגניות.
נחפש אותם בפייסבוק נגד כלי החיפוש וגם בהקלדת מילות המפתח. נחפש אותם על כמה מילות מפתח וכמה ביטויים.
לכל אתר יש מודל עסקי. המודל הזה זה השירות או המוצר שהאתר מציע. לא כל המתחרים יציעו את אותו דבר. חלק מהם יציעו עוד משהו או פחות משהו ולכן על משרד הפרסום הדיגיטלי להתרשם מהמודל העסקי של כמה מתחרים, להבין מה הייחוד שלהם ולהבין מה הייחוד והשונות של הלקוח שלהם.
לפי המודל העסקי ניתן יהיה להבין לאיזה קהלי יעד פונה האתר ומהם דרכי השיווק שלו. אם הוא הגיע להצלחות, נוכל ללמוד ממנו.
מלבד מידע שעולה מתוכן האתר עצמו על קהלי היעד, לפייסבוק למשל יש כלי שנקרא Audience Insights אשר באמצעותו נוכל להזין שמות של מתחרים, וייתכן שפייסבוק יאפשר מידע וגישה לנתונים שלהם.
דרך קמפיין פרסום בגוגל למשל, אפשר ללמוד הרבה על גיל המוצר או המותג, המצב רוח שהם אוהבים לייצר ולפי זה הרבה פעמים גם גיל קהלי היעד שלהם.
מכיר את החברה שניצחה את גוגל?, ממליצים להכנס>>> פרסום בגוגל
מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…
רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…
החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…
חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…
חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…
שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…