פיתוח הדרכה – להקנות לעובדים ידע חיוני
מתי צריך פיתוח הדרכה בארגון
מה ההבדל בין הדרכה ובין פיתוח הדרכה
פיתוח הדרכה צריך להיבנות בהתאם לאבני הדרך הבאות
-
הקמת מחלקת הדרכה בחברה או שכירת שרותי חברה המתמחה בפיתוח הדרכה: הצעד הראשון בהתוויות מדיניות של פיתוח הדרכה בארגון הוא למנות גורם מקצועי שיהיה אמון על התחום בארגון. גורם כזה עשוי להיות מנהל הדרכה מתוך מחלקת הדרכה בארגון או חברה חיצונית המתמחהבפיתוח הדרכה. מומלץ שהגורם המקצועי שתבחרו יהיה מומחה פיתוח הדרכה. אם אתם בוחרים חברה חיצונית בחרו חברה עם תפיסה ארגונית רחבה ועם ניסיון בבניית תוכנית למידה ארגוניות.
-
קביעת מדיניות הדרכה: מדיניות ההדרכה צריכה לקבוע כללים ותחומים בהם תעסוק ההדרכה וגם את תפיסת ההדרכה. מדיניות ההדרכה שלכם צריכה להיות מבוססת על אופי וצרכי הארגון שלכם, אופי העובדים והידע המקצועי שיש להם (מול הידע שנדרש להם). כך למשל, ארגון שעוסק במכירות ידרש למדיניות הדרכה בתחום המכירות – כגון שפת גוף, שיטות מכירה, ניהול משא ומתן ועוד.
-
גדרת אמצעי פיתוח הדרכה: באילו אמצעים אתם צריכים לעשות שימוש על מנת לבצע הדרכות בארגון שלכם? כלים אלו עשויים להיות למשל מצגות,לומדות,חוברות הדרכה, קורסים, סדנאות, הדרכה פרטנית ועוד. הכלים בהם תבחרו צריכים לנבוע מהתהליכים והצרכים הנדרשים לבניית תוכניות ההדרכה. בנקודה זו כמובן יש להתייחס גם לנושא התקציב שלכם.
פיתוח הדרכה המתאים בכל תרבות ארגונית עוסק בניהול הידע בחברה ומאפשרות לו להגיע לכל הדרגים.