מדידת התנועה באתרי אינטרנט חשובה ביותר לתמחור הפרסום באינטרנט והשאלה היא מהי הדרך הנכונה למדידה מדויקת – האם מספר דפים נצפים? משך השהיה באתר? או אולי מספר הגולשים היוניקים (כל גולש נספר פעם אחת בלבד)? כיום מקובל לעשות שימוש במדד האחרון – מספר היוניקים. מפרסומים בתעשייה עולה כי האתרים הגדולים בישראל (וואלה, ויינט, גוגל, נענע) מדווחים על מיליוני גולשים בחודש ועוד אתרים בינוניים רבים מדווחים על לפחות חצי מיליון גולשים בחודש. בחישוב מהיר, גם אם מניחים שכל גולש נכנס לעשרים אתרים, הרי שמדינת ישראל הינה מעצמה של מיליוני גולשים רבים. פתרון הפרדוקס: מרבית תוכנות המדידה עושות שימוש בקוקיז שנשלחים למחשבי הגולשים וכך ניתן לדעת שלאחרונה ביקר משתמש פלוני באתר אלמוני. הבעיה היא שבמחיקת הקוקי, יספרו התוכנות של הגולש בפעם השנייה, השלישית, הרביעית וכו'. מחקרים מראים שלמעלה מ-30% מהגולשים מוחקים כל העת את הקוקיז ומכאן שהנתונים המפורסמים גדולים פי 2.5 ממספר הגולשים היוניקים במציאות. קרא עוד אודות פרסום באינטרנט.
לראש הדףקידום אורגני הינו קידום אתרים, מדובר בתהליך שנועד לקדם את האתר בתוצאות החיפוש הרגילות של מנועי החיפוש המובילים (גוגל, יאהו, MSN) עבור ביטויים ומילות חיפוש רלוונטיות. בניגוד לקידום אתרים באמצעות קמפיין פרסומי בתשלום במנועי החיפוש, קידום אורגני (אשר נקרא באנגלית SEO – Search Engine Optimization) הינו ללא תשלום. אלגוריתם ההצגה של מנוע החיפוש מורכב ממדדים רבים ומשתנה כל העת במטרה להציג את התוצאות הנכונות ביותר עבור מבצע החיפוש וכן על מנת להילחם במקדמי אתרים מקצועיים אשר מנסים כל הזמן למצוא פרצות במודל ו"לעבוד" על מנוע החיפוש ובכך להיות מוצגים במקומות ראשונים בחיפושים. המלצתנו, אם תציגו באתר את המידע אותו מחפש הגולש, מנועי החיפוש ימצאו דרך לשקלל זאת ואתרכם יוצג במקום גבוה. קרא עוד אודות פרסום אתרים.
לראש הדףדף נחיתה הוא הדף אליו יגיעו הגולשים שלחצו על מודעתך במסגרת קמפיין פרסומי באינטרנט. דף ייעודי זה הוא בעצם גרסה מורחבת של המודעה עצמה והוא מכיל מידע רב יותר, תמונות ויכול אף לכלול טופס למילוי פרטים אישיים של הגולש על מנת שיצרו איתו קשר באותו נושא. דף נחיתה הינו דף שמותאם לקבל את פניו של הגולש שלחץ על המודעה. הגולשים לרוב חסרי סבלנות ולא יתחילו לנווט באתר, לכן על הדף להציג בבהירות את המידע הרלוונטי ולגרום לגולש להרגיש שמצא בדיוק את מה שחיפש. אם מקשרים את המודעות בקמפיין הפרסום ישר לדף הבית תוך וויתור על דף נחיתה, גולשים רבים יחזרו לגוגל כיוון שלא ראו מייד את מה שחיפשו, פעולה אשר תגרום לאובדן לקוח פוטנציאלי וכן תפגע במיקום המודעות על פי המודל של מנוע החיפוש. דף נחיתה נכון, אשר מנוסח בצורה קולחת ומדויקת, יעלה את מספר הגולשים האיכותיים אשר יכנסו לאתר ואחוזי ההמרה יהיו גבוהים. להרחבה מומלץ לקרוא על פרסום באינטרנט.
לראש הדףכל מפרסם יכול לבחור בין פרסום באינטרנט, פרסום בערוצי מדיה מסורתיים או תמהיל פרסומי משולב. ערוצי המדיה המסורתיים, (טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שלטי חוצות ואף מודעות מודפסות הנשלחות לתיבות הדואר), מספקים פרסום המונים בעל יכולות מוגבלות של פילוח קהל הלקוחות שנחשף למסרים. כך לדוגמה, אם נרצה להגיע לקהל של גברים בני 30+, נפנה לפרסם בעיתוני ספורט, מגזינים של גברים, בתוכניות טלוויזיה בערוץ הספורט ואגו או בפרסום חוצות באיילון. בתוך קהל היעד יהיו גברים בני 30+ אבל בטוח יהיו גם אחרים ובטוח יהיו לקוחות פוטנציאליים שלא יחשפו לפרסום כיוון שהם לא אוהבים ספורט או שעובדים וגרים בירושלים. לעומת זאת, בפרסום באינטרנט יבחר מנוע החיפוש להציג את המודעות במקומות בהם יבקר קהל היעד המבוקש ורק מי שיתעניין ילחץ על המודעה. הדבר יביא לכך שרק מי שממש מעוניין בפרסום ייחשף אליו ובמקביל, רק עבור לקוחות פוטנציאליים אלו נחויב. פרסום באינטרנט יספק לנו גם מעקב ופידבק ממי שנחשף לפרסום, ונוכל לבצע שינויים מהירים והתאמות בפרסום לפי מידת האפקטיביות שלו. קרא עוד על פרסום באינטרנט ועל פרסום בגוגול.
לראש הדףפרסום חינם באינטרנט המתייחס לאתרים בהחלט אפשרי ואף רצוי. ישנן מספר פלטפורמות בהן ניתן לעשות שימוש לצורך פרסום חינם: פורטלים ואתרי אינדקסים – באינטרנט ישנם אתרים רבים אשר מאפשרים לכל אחד לפרסם את האתר שלו בקלות, כל שיש לעשות הוא להזין תמצית קצרה ופרטים אישיים והאינדקס יציג את האתר בחיפוש מתאים. אתרים אלו מאפשרים להוסיף קישור לאתר שלך ובכך גם לקדם את האתר בגוגל וגם להוות מקור גולשים נוסף. אתרי מאמרים – קיימים אתרים רבים אשר מאפשרים לגולשים לכתוב מאמר על נושא מסוים, לפרסמו באתר וממנו להפנות קישור לאתר של כותב המאמר. יש להקפיד שבמאמר יכללו הביטויים אותם רוצים לקדם. צ'טים ופורומים – ניתן להשתתף בפורומים וצ'טים באינטרנט אשר דנים בתחומים בהם עוסק האתר ובתוך התשובות והשאלות להפנות לאתר. יש לשים לב כי מנהלי הפורומים לא מאשרים פרסום אתרים בוטה וניתן להפנות מחתימת הכותב. קרא עוד על פרסום באינטרנט ועל פרסום אתרים.
לראש הדףאת המונח Web 2.0 טבע המוזיקאי ומייסד חברת המדיה אוריילי, טים אוריילי, בשנת 2004 במהלך כנס שעסק באינטרנט. כוונתו הייתה לפלטפורמה אינטרנטית פרסומית להפצת תכנים על ידי הגולשים עצמם. כיום קיימים אתרים רבים אשר מאפשרם לגולשים להעלות תכנים, לפרסמם ולהפיצם במסגרת פרסום חינם. רבים מאתרים אלו הינם פלטפורמות לבלוגים, קהילות בתחומים שונים, פורומים מקצועיים וכלליים, אתרי דרוג, אינדקסים ועוד. להרחבה קרא על פרסום אתרים.
לראש הדףלתיאום פגישת אסטרטגיה התקשר: 03-5792920
מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה