לערוצי הרדיו שליטה מועטה בדומה לטלוויזיה בעוד שלעיתונות הכתובה, שלטי חוצות ומודעות מודפסות אין שליטה כלל. האמור מצביע על יכולת ירודה למדידת יעילות הפרסום ובחינת מידת החשיפה כמו גם יכולת מיקוד ופילוח. לא רק בשליטה השנויה במחלוקת הבעיה, לאפיקי פרסום מסורתיים אין יכולת מעקב וקבלת פידבק ממי שנחשף לפרסום, זאת בניגוד לפרסום באינטרנט. עלויות פרסום גבוהות בערוצי הפרסום המסורתיים הינו מאפיין נוסף השונה מפרסום באינטרנט, שם העלויות נמוכות בצורה משמעותית. נקודה נוספת הינה שערוצים אלה לא יכולים לבצע שינויים מהירים והתאמות לסביבה. לא פעם התרחשו בעולם אירועים אשר לא הופיע בעיתונות הכתובה למחרת היום כיוון שלא הספיקו להיכנס לפני השליחה לדפוס, ועל מנת לבצע שינויים בלוח השידורים בטלוויזיה צריך שיתקיים אירוע חריג ביותר. בניגוד לאלו, באינטרנט ניתן לבצע שינויים מידיים ללא עלות מיוחדת.
היתרונות הרבים של פרסום באינטרנט
בהמשך לאמור, פרסום באינטרנט אשר מטרתו העיקרית למשוך גולשים לאתר שלך שם הם יחשפו לשירותים, מוצרים או למידע שמתואר שם, הינו בעל יתרונות רבים בהשוואה לערוצי הפרסום המסורתיים: