כיצד משתלב פרסום שלטי חוצות עם צורות פרסום אחרות?
בקמפיין פרסומי משתמשים בפרסום חוצות כמדיה משלימה לפרסום בערוצים אחרים או כקמפיין בשני חלקים המתחיל בטיזר שנועד לגרות את הדמיון וליצור סקרנות ולאחר מכן חשיפת הקמפיין. דוגמה לכך הינה הקמפיין של רשות המים: "ישראל עוברת מאדום לשחור" – קודם הוצפה הארץ בסלוגן הנ"ל בשלטי חוצות ורק אחר כך הגיע ההקשר למשק המים. חשוב כי שלטים הכוללים טיזרים יופיעו באיזורים שבהם יש קהל חוזר בתכיפות רבה דוגמת איזור משרדי ולא למשל איזור קניות. זאת מאחר ואם הקהל שעושה קניות יראה את השלט הטיזרי בלבד (ולא יחזור למרכז הקניות הזה לאחר שבוע) הוא לא לייחשף למלוא המסר וערך החשיפה יירד לטמיון. לעומת זאת שלט חוצות באיזור משרדי למשל ייחשף בסבירות גבוהה לאורך כל הקמפיין לאותם עובדים החוזרים מדי יום למקום עבודתם (ואשר פתחו סקרנות לגבי התשובה לטיזר שנחשפו אליו מדי יום).
באופן כללי, אם תקציב הפרסום שלכם נמוך, לא נכון עבורכם "לשרוף חשיפות" על טיזרים, אלא יש להתמקד במלוא העברת המסר בשלב אחד.
פרסום חוצות מגיע גם לקהל שלא נחשף לפרסומות בערוצים אחרים – גם אם הלקוח הפוטנציאלי שלך לא צופה בטלוויזיה, לא קורא עיתון, לא מאזין לרדיו, ולא גולש באינטרנט- מהבית הוא יוצא מדי פעם- ואז קיים סיכוי גדול שמבטו יפגוש פרסום חוצות מסוג זה או אחר.
פרסום שלטי חוצות עולה פחות ממה שחשבת ויכול להתאים גם לפרסום העסק שלך
פרסום חוצות נתפס כנחלתם של השחקנים הגדולים בשוק- אבל ניתן לפרסם קמפיין חוצות מקומי, יעיל ואטרקטיבי שעלותו נמוכה. פרסום חוצות במקום שהוא מרכזי עבור העסק שלך אבל לא מרכזי בקנה מידה ארצי יכול לעלות כמה אלפי שקלים לחודש- תלוי כמובן בסוג השלט ומיקומו הגיאוגרפי. בנוסף ניתן לעשות שימוש בשלטים על גבי התחבורה הציבורית המקומית ולהשיג חשיפה גבוהה לקהל יעד ממוקד.
איך עושים פרסום חוצות יעיל וחוקי?
במרבית המקרים לצורך קמפיין המשלב פרסום חוצות כדאי להיעזר בחברה המתמחה בתחום. על מנת להופיע על גבי אחד מעמודי הפרסום המורשים בארץ המופעלים בזיכיון (להצגת שלט חוצות דרוש רישיון ותשלום אגרה) כדאי לשכור את שירותיה של אחת מחברות הפרסום המתמחות בתחום. היתרון הינו שחברה מתמחה יכולה לסייע לכם בבניית פרופיל של האנשים שייחשפו לשלטים שלכם, ובניית מפת פרסום חוצות ממוקדת. כך למשל תוכלו לבקש להיחשף רק לבני נוער באיזור מסוים, ותקבלו מפת שלטים שונה לחלוטין אם תרצו לפרסם לאנשי עסקים באותו איזור גיאוגרפי.
עלות הפרסום תלויה בעיקר במיקומו הגיאוגרפי של השלט ונעה בין כמה אלפי שקלים ועד לכמה אלפי שקלים לחודש. חלק מחברות הפרסום מספקות נתונים דמוגרפיים לגבי האוכלוסייה המתגוררת בקרבת כל אחד מהשלטים שבבעלותן כגון: רמת הכנסה, פילוח ע"פ גילאים וכו' ובכך לאפשר למפרסם לבחור את המיקום האטרקטיבי ביותר עבור המוצר שלו.