השאלה היא כיצד קיבלת את ההחלטה: האם על פיתחושת בטן, או על פי נתונים ומחקריםשניתחתובדקתם היטב לפני שקיבלתם החלטה. למעשה, תחום קבלת החלטות הוא תחום שנחשב לאסטרטגיה בכל מובן, וקיימות דרכים רבות לקבל החלטות.
בבואכם לקבל החלטה ראשית עליכם לזהות אילו נושאים דורשים פיתרון. ניקח לדוגמה תהליך קבלת החלטות בארגון: מפעל לייצור נעליים שמבקש להכניס מערכת שינוע חדשה למחסן שלו. על מנהל המפעל להחליט קודם כל לאילו סוגיות עליו למצוא פתרון שמחייב בהמשך קבלת החלטות. סוגיה כזו עשויה להיות למשל, כיצד לשלב משאיות שמעמיסות סחורה במסגרת מערכת השינוע. במקרה זה על המנהל לבחור איזה פיתרון יהיה הכי יעיל: האם המשאיות יכנסו לתוך שטח המחסן, האם יוזמן רכיב שינוע מיוחד עבור משאיות, או האם עדיף לחסוך בעלויות מערכת שינוע על חשבון זמן העמסה ידני. הדוגמה הבאה ממחישה מדוע רק לאחר שתזהו את הצורך (פיתרון למשאיות) ואת הבעיותשנובעות מאותו צורך(בעיות עלות, מקום, זמן) – תוכלו לקבוע אילו נושאים דורשים פיתרון שמחייב קבלת החלטות.
זכרו: ידע הוא לא כוח. השימוש בידע הוא כוח.
מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…
רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…
החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…
חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…
חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…
שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…