איך להקים קמפיין פרסומי
השלב הראשון של כל קמפיין: בחירת קהל יעד
השלב השני בהקמת קמפיין: קביעת תקציב
משלב זה עליכם לקבוע האם יש עיתוי מסוים שבו אתם רוצה לצאת בקמפיין. כך למשל, חברה לייצור בריכות שחייה ביתיות תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת הקיץ. חברה לשיווק מוצרי ניקיון תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת חג הפסח, ואילו חברת אופנה תרצה לצאת בקמפיין עם תחילתה של קולקציה וגם לפני סוף העונה. קביעת התקופה לפרסום עשויה להשפיע מאוד על העלויות שכן קיימות תקופות לחוצות יותר ולפיכך יקרות יותר, לעומת תקופות "יבשות" יותר.
לאחר שקבעת את התקופה בה יצא הקמפיין עליכם להחליט באיזו מדיה תרצו להשתמש: טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, פוסטרים וכדומה. לכל מדיה יש עלות שונה, כשעליכם גם לקבוע מה משך הזמן בו ימשך הקמפיין ובאיזו תדירות. אם למשל תרצו לפרסם ג'ינגל ברדיו, תשלמו מחיר שונה על ג'ינגל ארוך או קצר, בין פרסום אחת לשעה או אחת ליום, וגם מחיר שונה לשעות שידור שונות (הלילה זול יותר מהיום). חלק זה יקבע במידה רבה את התקציב שלכם.
השלב השלישי בהקמת קמפיין: הגדרת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות
לאחר שקבעתם מהי אוכלוסיית היעד שלכם ומה התקציב שאתם מעמיד לרשות הקמפיין, מוטלת עליכם משימה חשובה אך לא פשוטה כלל: קביעת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם. בין אם באמצעות "סלוגן", תמונה, שיר או כל אמצעי אחר – עליכם להעביר ללקוחות הפוטנציאליים מסר שיגרום להם לקנות את המוצר או השרות שלכם. קביעת מסר אינה כה פשוטה, שכן היא תדרוש מכם "להיכנס לראש" של הלקוחות שלכם ולדעת מה יעבוד ומה לא.
כחלק מהמסר שתרצו להעביר תרצו אולי לכלול מסר תדמיתי. כך למשל, חברת הנעלה ותיקה מאוד תרצה אולי להעביר בקמפיין לנעליים גם מסר של תדמית חדשנית שתסתור את התדמית המיושנת שאולי יש לה. לשם כך היא עשויה להשתמש בדוגמנית צעירה, במוזיקה מודרנית ועוד. חברת תנובה יצאה, למשל, בקמפיין תדמיתי לאחר שבחלב שלה נמצאו לפני מספר שנים שרידי סיליקון. הקמפיין נועד לשנות את התדמית שדבקה בחברה ולהחזיר את אמון הלקוחות.
עם זאת, אם יש לכם בעיה תדמיתית עליכם קודם כל לטפל בבעיה האמיתית בארגון שגרמה להפרעת התדמית. חשוב לדוגמה על מצב בו תנובה הייתה יוצאת בקמפיין תדמיתי בעקבות פרשת הסילקון, ואחרי כחודש היה מתגלה שוב סיליקון בחלב – שום קמפיין לא היה עוזר לשפר שוב את התדמית שנהרסה.
דרך נוספת ליצור תדמית חיובית לעסק היא להפיק סרט תדמית או מיתוג מחדש לחברה ולמוצרים
בשיתוף עם אנגליש סקול – בית ספר לשפות