Categories: פרסום

תרגמו את הקמפיין שלכם להצלחה

איך להקים קמפיין פרסומי

השלב הראשון של כל קמפיין: בחירת קהל יעד

שאלו את עצמכם: למי הארגון שלכם רוצה לפנות. אם אתם שואפים להגיע לאוכלוסיה חרדית תזדקקו לקמפיין שונה בתכלית מאשר קמפיין לאוכלוסייה חילונית. קמפיין שמיועד להורים טריים יהיה שונה בתכלית מקמפיין שמיועד לגיל השלישי. כך למשל, אם בבעלותכם חברה המייצרת מוצרי חלב, הרעיון שבבסיס הקמפיין שלכם יהיה זהה ("שתו חלב", או "חלב הוא בריא") אך לכל אוכלוסייה תפנה בשפה משלה. למעשה, בחירת קהל יעד של הקמפיין תקבע את השפה של הקמפיין, את הצבעים, הצורות, התמונות והטקסטים שילוו אותו וישפיעו ישירות על המסר. עם זאת, על מנת לקבוע קהל יעד שלכם לא מספיק להעניק לו הגדרות מכלילות, אלא חשוב לפרט כמה שיותר ולקבוע גם תתי אוכלוסיות. כך למשל, אם בחרתם באוכלוסיית בני נוער, יש באוכלוסייה זו את ה-"חנונים", ה-"מקובלים", בנות או בנים, רזים או שמנים וכדומה. יתכן אגב, שיהיו לכם כמה סוגים של קהל יעד, במקרה כזה תוכלו לנהל קמפיין כללי יותר שידבר לכולם, או לנהל קמפיין מפוצל שיעביר את אותו מסר אבל בדרכים שונות. עם זאת, פנייה לכל קהל יעד באמצעות קמפיינים מפוצלים תייקר את העלויות.

השלב השני בהקמת קמפיין: קביעת תקציב

קמפיינים עשויים להיות דבר יקר – למעשה, אין גבול לסכום שאפשר להוציא על קמפיין, בניסיון להגיע לכל קהל יעד אפשרי. מצד שני, לא חייבים להוציא סכומי עתק על קמפיין פרסומי. לכן, עליכם להגדיר מראש כמה גורמים שעשויים להשפיע על התקציב שלכם: ראשית, כמה כסף הארגון מוכן להקדיש מתוך התקציב שלו לטובת הקמפיין. ארגון גדול עשוי להשקיע סכומי כסף גדולים, אך לא בהכרח.
משלב זה עליכם לקבוע האם יש עיתוי מסוים שבו אתם רוצה לצאת בקמפיין. כך למשל, חברה לייצור בריכות שחייה ביתיות תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת הקיץ. חברה לשיווק מוצרי ניקיון תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת חג הפסח, ואילו חברת אופנה תרצה לצאת בקמפיין עם תחילתה של קולקציה וגם לפני סוף העונה. קביעת התקופה לפרסום עשויה להשפיע מאוד על העלויות שכן קיימות תקופות לחוצות יותר ולפיכך יקרות יותר, לעומת תקופות "יבשות" יותר.

לאחר שקבעת את התקופה בה יצא הקמפיין עליכם להחליט באיזו מדיה תרצו להשתמש: טלוויזיהרדיועיתונותשלטי חוצותפוסטרים וכדומה. לכל מדיה יש עלות שונה, כשעליכם גם לקבוע מה משך הזמן בו ימשך הקמפיין ובאיזו תדירות. אם למשל תרצו לפרסם ג'ינגל ברדיו, תשלמו מחיר שונה על ג'ינגל ארוך או קצר, בין פרסום אחת לשעה או אחת ליום, וגם מחיר שונה לשעות שידור שונות (הלילה זול יותר מהיום). חלק זה יקבע במידה רבה את התקציב שלכם.

קיימים פרמטרים רבים נוספים לקביעת תקציב, כמו למשל האם לעבוד עם חברת פירסום או לנהל את הקמפיין לבד. חברת פרסום מתמחה יותר מכל אחד אחר בניהול קמפיינים, אך העלות שלה עלולה להיות גבוהה מאוד. מצד שני, קמפיין הוא מטבעו דבר יקר, ואולי יהיה שווה לכם להשקיע עוד קצת כסף ולקבל תוצאות מקצועיות יותר.

השלב השלישי בהקמת קמפיין: הגדרת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות

לאחר שקבעתם מהי אוכלוסיית היעד שלכם ומה התקציב שאתם מעמיד לרשות הקמפיין, מוטלת עליכם משימה חשובה אך לא פשוטה כלל: קביעת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם. בין אם באמצעות "סלוגן", תמונה, שיר או כל אמצעי אחר – עליכם להעביר ללקוחות הפוטנציאליים מסר שיגרום להם לקנות את המוצר או השרות שלכם. קביעת מסר אינה כה פשוטה, שכן היא תדרוש מכם "להיכנס לראש" של הלקוחות שלכם ולדעת מה יעבוד ומה לא.

כחלק מהמסר שתרצו להעביר תרצו אולי לכלול מסר תדמיתי. כך למשל, חברת הנעלה ותיקה מאוד תרצה אולי להעביר בקמפיין לנעליים גם מסר של תדמית חדשנית שתסתור את התדמית המיושנת שאולי יש לה. לשם כך היא עשויה להשתמש בדוגמנית צעירה, במוזיקה מודרנית ועוד. חברת תנובה יצאה, למשל, בקמפיין תדמיתי לאחר שבחלב שלה נמצאו לפני מספר שנים שרידי סיליקון. הקמפיין נועד לשנות את התדמית שדבקה בחברה ולהחזיר את אמון הלקוחות.

עם זאת, אם יש לכם בעיה תדמיתית עליכם קודם כל לטפל בבעיה האמיתית בארגון שגרמה להפרעת התדמית. חשוב לדוגמה על מצב בו תנובה הייתה יוצאת בקמפיין תדמיתי בעקבות פרשת הסילקון, ואחרי כחודש היה מתגלה שוב סיליקון בחלב – שום קמפיין לא היה עוזר לשפר שוב את התדמית שנהרסה.

חשוב לזכור: על המסר בקמפיין להיות תכליתי, קליט ובשפה שמדברת לאוכלוסיה אליה הוא פונה. אם תשקיעו הון בקמפיין אבל המסר "לא ידבר" – יצא רווחכם בהפסד.

דרך נוספת ליצור תדמית חיובית לעסק היא להפיק סרט תדמית או מיתוג מחדש לחברה ולמוצרים

בשיתוף עם אנגליש סקול – בית ספר לשפות

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago