שיווק

שיווק שותפים – כל מה שרציתם לדעת!

בנוף השיווק הדיגיטלי המודרני של היום – המונח שיווק שותפים מתייחס לקידום עסק או מוצרים של אחרים ולהרוויח עמלה "כפרס". מדובר בפלטפורמה נהדרת שטומנת בחובה הזדמנויות ויתרונות רבים כיוון שאינכם צריכים לטפל בהזמנות, החזקת מלאי או אפילו להתמודד עם הלקוח הסופי. אתם מתמקדים אך ורק בשיווק וכל שעליכם לדעת הוא כיצד להשיג הצעה לקהל הנכון. אז איך זה עובד? למי זה מתאים ומה הם היתרונות של השיטה הזו? המומחים שלנו עונים לכם על כל השאלות! בואו נתחיל. 

לא הרבה יודעים, אבל שיווק שותפים או בשם המוכר –  Affiliate Marketing היא למעשה אחת השיטות השיווק הוותיקות שמלוות אותנו כבר מסוף שנות ה-90 ובשנים האחרונות יצרה באז ענק סביבה. הרעיון מאחורי השיטה מאוד פשוט ורווחי – אתם נותנים לקהל שלכם (באחת הפלטפורמות המובילות) המלצה על מוצר או שירות מסוים שיוצרת חשיפה גבוהה לקהל רלוונטי. רצוי שהקהל יהיה רחב כמה שניתן, שכן הכמות הכרחית לרווחים שלכם כדי שתוכלו להרוויח מהרבה עמלות. שיווק מבוסס על ארבעה אלמנטים עיקריים: הסוחר, השותף, הצרכן והרשת. 

  • הסוחר: ידוע גם כמוכר או קמעונאי, הוא אדם או עסק שמוכר מוצר או מספק שירות. הסוחר ומשווק השותפים משתפים פעולה כדי לקדם את המוצר שלו.
  • השותף: הוא האדם שמקדם את המוצרים והשירותים וזה שמקבל את העמלה על כל מכירה. השותף עובד עם הסוחר כדי לקדם את המוצרים ויוצר קמפיינים שיווקיים שמשתמשים במודעות, קישורים ובאנרים כדי למצוא קונים רלוונטיים למוצרים/שירותים של הסוחר.
  • הצרכן: יכול להיות כל אחד – זה הוא האדם שמשתמש בסחורות או בשירותים כדי לספק את צרכיו.
  • הרשת: נקראת גם תוכנית או פלטפורמה פועלת כמתווך בין כולם. הרשת היא דיגיטלית ודורשת רמות שונות של מעורבות.

שיווק שותפים הפך לאחת הדרכים הפופולריות ביותר להרוויח כסף באופן מקוון. יחד עם זאת, לאנשים רבים יש עדיין שאלות על אופן הפעולה של שיווק שותפים וכיצד מתחילים? 

איך שיווק שותפים עובד? 

אם אתה רוצה להיות משווק שותפים מוצלח חשוב מאוד להבין את הדינמיקה של תוכנית שותפים. בואו ננסה להבין יחד את המנגנון של השיטה הזו. ניקח לדוגמה חנות בגדים שממוקמת במרכז הארץ, יש לה אתר ותשתית למכירת המוצרים דרך ערוצים שונים (חנויות דיגיטליות וחנויות פיזיות). אבל עדיין, בעלי החנות מרגישים שבסיס הלקוחות הנוכחי שלהם לא עומדים ביעדים העסקיים. עכשיו בשביל להגדיל את הגישה לשווקים חדשים ולבסיס לקוחות חדש, חנות הבגדים הזו פותחת בתוכנית שיווק שותפים בה הם מתחייבים לשלם עמלה עבור יעד מכירות מסוים שהושג על  ידי ספקים עצמאיים שמצטרפים לתוכנית. ספקים אלו יכולים להיות בלוגרים ואנשי מקצוע אחרים בתחום השיווק הדיגיטלי והם ישווק את המוצרים שלהם דרך הרשתות החברתיות, קמפיינים, בלוג או אתר לקהל שלהם. 

היתרונות של תוכנית שותפים 

בין היתרונות הרבים של תוכנית שותפים תוכלו למצוא: 

  1. ניהול קל  – בכל הנוגע לשיווק שותפים, כל החומר השיווקי מסופק על ידי בית העסק, כך שהבלוגר לא צריך להתחיל לעצב באנרים או ליצור קישורים. הם פשוט משתמשים בתוכן שנוצר על ידי הסוחר בערוצי השיווק שלהם וחושפים אותו לקהל שלהם.
  2. אין סיכון פיננסי – אחד היתרונות הגדולים של שיווק שותפים היא העובדה שאין כאן סיכון כלכלי, ברוב המקרים אין צורך שתשקיעו אגורה אחת בעסקי הסוחר ואתם עובדים רק על בסיס תוצאות (עמלות)
  3. מקורות הכנסה מרובים – אם יש לכם זמן פנוי, תוכלו לקדם מוצרים ושירותים מקוונים ולהגדיל את ההכנסות שלכם על ידי קבלת עמלה בגין המכירות. התרחיש האופטימלי זה שהבלוגר יוכל לעבוד על מספר תוכניות שיווק שותפים כדי לייצר זרמי הכנסה מרובים.
  4. הצטרפות פשוטה – אתם לא צריכים להיות בוגרי קורס או מומחה בשביל להצליח בשיווק שותפים, כל שעליכם לעשות הוא להירשם לתוכנית שותפים שמתאימה לכם ולהתחיל לקדם את המוצרים בפלטפורמה שלכם.

גורמי מפתח להצלחת שיווק שותפים 

כדי להפוך למשווק מוצלח יש מספר דברים שחשוב ללמוד להכיר כדי להפוך את עבודת השיווק שלכם לאפקטיבית ביותר. 

  1. בחרו את המוצר הנכון: עליכם לפתח את היכולת לזהות את המוצר או השירות הנכון ושמתאים לקהל שלכם מכיוון שזה קובע את ההצלחה או הכישלון של המיזם השיווקי שלכם.
  2. ניתוח הכנסות: העמלה שלכם תלויה למעשה בהיקף המכירות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהיקף מכירות גבוה לא בהכרח יוביל לעמלה מקסימלית. מרבית תוכניות השותפים מציעות עמלה ראשונית בכל הרשמה ועמלה חוזרת על בסיס חודשי ושנתי.
  3. היו כנים עם הקהל שלכם: לפעמים בלוגרים טועים במחשבה ששיווק מהיר יגרום להם למכור את המוצר. מה שקורה במצבים הללו זה שהם מספקים לקהל שלהם מידע שגוי או מוגזם רק בשביל לסגור עסקאות. זכרו: הקהל שלכם לא טיפש, שמרו על פשטות ועל כנות, אחרת אתם תאבדו מאמינות שלכם.
  4. עשו את התוכן שלכם מעניין: אל תשווקו את זה בצורה משמעממת ושיווקית מדי, אנשים לא אוהבים להרגיש שמוכרים להם  משהו. תוכן שמערב הומור, שיתוף אישי או כל טוויסט שהופך אותו למעניין מוכר יותר, זה כבר מוכח.
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago