האסטרטגיה השיווקית שלכם באינטרנט בנויה משני מושגים: תנועה והמרה
הבאת גולשים לאתר, החלק הראשון בשיווק אינטרנטי
-
תנועה בחינם – תנועה בחינם היא תנועת גולשים שמקורה בגלישה לאתר ישירות דרך כתיבת שמו בשורת הכתובת של הדפדפן, או מציאת האתר בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש (מצד ימין, במנועי חיפוש בעברית ולא מצד שמאל באיזור של התוצאות בתשלום). תנועה בחינם נשיג בעיקר אם נייצר אתר מעניין שבו תכנים שהגולשים רוצים לקרוא. אתר זה הוא דוגמא טובה לאתר המתבסס על תנועה בחינם. הנושאים שבו עניינו אתכם וסביר כי הגעתם אליו עקב חיפוש מושג מסוים בגוגל או הפנייה של חבר ששלח לכם מייל עם קישור לאתר.
-
תנועה בתשלום – תנועה בתשלום או "קניית תנועה" היא דרך אפקטיבית מאוד להשיג תנועה במהירות לאתר. למעשה בכדי להשיג גולשים, אתם מפרסמים באנרים באתרים או מודעות במנועי חיפוש אשר מפנים לאתר שלכם. הצד השמאלי ברוב מנועי החיפוש מוקדש למודעות בתשלום הרלוונטיות לביטוי שהגולש חיפשה. כך אתם יכולים למשוך אותו להגיע לאתר שלכם, תמורת מחירים נוחים בדרך כלל. שימוש בפרסום ובפרט במודעות גוגל אדוורדס, מאפשר השגת תנועת גולשים רלוונטית במהירות וכדאי לחברות רבות אשר יודעות להפוך את הגולשים להכנסות, גם אם יש להן תנועה חינמית רבה. (באתר זה למשל יש מודעות מצד שמאל של כל דף, שהן מודעות של עסקים רלוונטים הפונים לגולשים באתר, האתרים משלמים לגוגל וגוגל מעביר חלק מההכנסות לאתרים שבהן המודעות פורסמו).
-
תנועה תמורת חלוקת רווחים – תוכניות שותפים רבות מאפשרות לכם לחלוק הכנסות עם האתרים אשר ייצרו לכם תנועה. אם למשל אתם מוכרים ספר באתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לפרסם באנרים בתוכניות שותפים אשר כל גולש שיגיע וירכוש את הספר, יזכה את האתר שהפנה אותו אליכם בנאמר 30% מהרווחים. תנועה כזו היא תמיד ROI חיובית שכן מדובר בתשלום לפי הצלחה. תנועה כזו רלוונטית בעיקר לאתרים שמייצרים הכנסות ישירות מגולשים ולא בעקיפין ולכן יכולים לחלוק בהכנסות.
המרת גולשים לקונים ומבצעי פעולות – החלק השני של שיווק באינטרנט
-
סלקו אייטמים מיותרים מדפי האתר – האם התמונה הזו משרתת אתכם, או מסיטה את הגולש מעגלת הקניות?, האם המוסיקה מועילה או מזיקה? סלקו כל אייטם בדפים שאינו תורם לגולש בדרכו אל המטרה שהגדרתם. טעות נפוצה של אתרים היא להמשיך ולהציג את כל הקישורים הפנימיים של האתר לגולש שהחל בביצוע רכישה וכך הוא "פתאום רואה את הקישור שם מימין לכתבה המעניינת" ומפסיק את הרכישה.
-
הוסיפו דגשים שיניעו לפעולה – השתמשו בתמונות, טקסטים וגרפיקה כדי להניע את הגולש לביצוע פעולה. אל תהססו לקרוא לו לבצע את שברצונכם שיקרה (אגב, זו הזדמנות מצוינת לומר לכם כי אם אתם רוצים לקבל טיפים שיווקים מוצלחים למייל, הירשמו כעת בתיבה שמימין למעלה ותקבלו כל שבוע טיפ שיווקי קצר ופרקטי שיעזור לכם להגדיל את הכנסות החברה שלכם). קדימה מלאו הפרטים, תמיד תוכלו להתנתק מהרשימה ולעולם לא נשלח לכם ג'אנק J
-
בצעו שינויים חוזרים ונשנים – כמה חכמים שלא נחשוב שאנחנו, המציאות תמיד חזקה יותר. החליפו תמונות ומדדו כיצד השפיע הדבר על יחס ההמרה של גולשים באתר. החליפו כותרות, שנו צבעים ומדדו ומדדו ומדדו. כל שינוי ישפר עשירית האחוז, ולבסוף תוכלו להכפיל את יחס הההמרה. תגלו פעמים רבות שחצי מהניחושים שלכם היו מדויקים ובשאר המקרים דווקא הכותרת המשעממת גרמה לגולשים לקנות, דווקא התמונה של הבחור השמנמן הייתה מוצלחת יותר משל החתיך וכו'.