איך עושים שיווק במייל ודיוורים ישירים בצורה נכונה ויעילה?
מי משתמש בשיווק במייל ובדיוור פיזי?
עשרת הכללים של עשה ואל תעשה בשיווק במייל:
-
השתמש בהודעה בפורמט שמתאים לקהל רחב – שלח הודעה בפורמט שכיח שיתאים לכמה שיותר משתמשים ובכל מקרה כדאי להוסיף קישור לאתר החברה או אל דף נחיתה של החברה.
-
הודעה שנפתחת מהר – ותר על עיצוב מורכב ש"עולה" לאט על המחשב, הנמען יאבד את סבלנותו וימחק את ההודעה. לעולם אל תשלח תמונה בלבד, במרבית חשבונות הדוא"ל היא כלל לא תיפתח.
-
כותרת מעניינת ורלוונטית – בחר לשורת הנושא כותרת מעניינת, מושכת, לא מעליבה שתיצור עניין וסקרנות ולא התנגדות.
-
פניה אישית – במידת האפשר והרלוונטיות הוסף את שם הנמען בכותרת הדוא"ל על מנת שהדיוור יהיה בעל גוון אישי. גם כתיבה בגוף ראשון יחיד עובדת היטב בדוא"ל "רציתי לפנות אליך… אני מקווה שסייעתי לך וכו'".
-
אל תגזים בכמות ותדירות הדיוור – למרות הקלות הטכנית בשליחת דוא"ל לרשימת תפוצה קיימת והעלויות הנמוכות, אל תשלח דוא"ל רב בתדירות גבוהה. נמען שירגיש שכמות הדוא"ל השיווקי שנשלחת אליו היא מוגזמת, עלול להסיר את עצמו מרשימת הדיוור ולא יאפשר לך לשלוח אליו דיוור נוסף בעתיד. כלל האצבע הוא לא יותר מפעם בחודש עד שלושה חודשים לאותה כתובת דוא"ל, למעט בניוזלטרים שבועיים או מיני קורסים במייל.
-
הוסף קישור לאתר שלך – או לפחות לדף נחיתה שבו יוכל הלקוח להשאיר פרטים ליצירת קשר. למעשה הדוא"ל יכול לשמש כמקור תנועה משמעותי לאתר שלך, באמצעותו אתה מפנה גולשים לדפים שאולי לא ביקרו עדיין ושסביר כי יעניינו אותם.
-
פעל בהתאם לחוק הספאם – הנוסח החדש כפי שמופיע בתיקון מספר 40 לחוק התקשורת מאפשר לשלוח דוא"ל פרסומי רק למי שהביע את הסכמתו לקבלת דוא"ל, ולא עלול להיקנס השולח ב-1000 ₪ לכל נמען.
-
פנה לפלח השוק הרלוונטי למוצר או השרות – הקפד על פילוח נכון של קהל הלקוחות שלך על מנת לפנות רק ללקוחות פוטנציאלים. אחרת עבור מרבית הנמענים ההודעה שלך תהיה מטרידה.
-
קבל הצעת מחיר מכמה חברות המציעות שרותי שיווק במייל – יכול להיות שההצעה תהיה משתלמת יותר מלקנות מעטפות ובולים ולהעסיק עצמך יום שלם במשלוח.
-
פנה גם ללקוחות שלך – במידה והקמפיין נעשה באמצעות חברה חיצונית חשוב וכדאי להוסיף למאגר המידע של החברה את מאגר הלקוחות שלך במידה והביעו את הסכמתם לדיוורים ישירים.
כמה עולה שיווק בדואר אלקטרוני ודיוור ישיר?
חברות הנותנות שירותי שיווק במייל:
-
מאגרי מידע – לחברות בתחום הדיוור הישיר ישנם מאגרי מידע של לקוחות אותם ניתן לפלח על פי קריטריונים רבים. חשוב לוודא שמאגרי המידע הם מאגרים חוקיים הפועלים בהתאם לכללים המחמירים של חוק הספאם.
-
שרותי עיצוב וקופירייטינג – אפשרות לעיצוב וסגנון המודעה על ידי אנשי מקצוע.
-
קישור מוגן לאתר החברה – בדיוור ישיר שישלח ללקוח יופיע קישור מוגן למוצר או השרות המדובר. הקישור יהיה מוגן ולא יזוהה כספאם – דואר זבל.
-
הפניה לדף יצירת קשר – במידה ואין לך אתר או שאתה חושש מהפניה דרך הדיוור לאתר, ישנן חברות שנותנות שרות של הפניה למיניסייט או דף נחיתה שיאפשר ללקוח להשאיר פרטים ליצירת קשר.
-
מדידת אפקטיביות – מערכת שמודדת כמה מהמודעות נפתחו וכמה עשו שימוש בקישור שהופיע בגוף המודעה.
-
מעקב מזמין השירות אחר הדיוור – ניתן לבקש שעל כל X דיוורים שישלחו ישלח אליכם דוא"ל אחד לכתובת האישית, כך תוכל לעקוב אחר כמות הדיוור שנשלחה.
-
אפשרות עיצוב הדיוור כאישי – אפשרות להוסיף את שם הלקוח בדוא"ל.