איך לשווק בפורומים ולהשיג אהדה והצלחה
צברו אמון ואהדה
אם הפורום מעניין אתכם, כנראה שאתם יודעים דבר או שניים על הנושא בו הוא עוסק. השיבו להודעות הגולשים השונות, הזדהו בשמכם ובמקצועכם, אך היזהרו ממתן עצות כמו "בוא אלי למשרד, נסדר אותך יופי יופי". אתם יכולים ליזום נושאי שיחה, באמצעות השארת הודעה המסתיימת ב- "מה דעתכם על מה שכתבתי כאן?", אם כי גם שיטה זו צוברת לה מתנגדים.
הכירו את מנהל הפורום, את הדברים שהוא אוהב ושונא לכתוב עליהם. הכירו את הגולשים הקבועים, אלה שמגיעים אחת ליום או יומיים ונדמה שיש להם דעה על כל נושא שעולה. בשפה השיווקית קוראים לאותם גולשים (כמו גם למנהל הפורום) מעצבי דעת קהל. מרגע ששכנעתם אחד מהם כי "דיסקים של בריטני, קונים רק בחנות מעוז-דיסק באלנבי", הוא כבר ידאג לשכנע בכך את שאר חברי הפורום.
הציגו באופן ברור את שמכם ושם העסק שלכם בהודעות שאתם משאירים בפורום. אם יש כרטיס עם פרטים אישיים (למשל בתפוז), מלאו את כל הפרטים כולל התחביבים והתמונה. אינכם מנסים להסתיר מי אתם, ולכן אין סיבה לחשוב שבאתם בשביל לדחוף פרסומות מוסוות. גם בשדה השם ניתן לרשום במקום "יוסי מעוז", "יוסי מעוז מחנות התקליטים מעוז-דיסק".
הציעו עזרה כנה
לאחר שכבר מכירים אתכם ולא חוששים שבאתם רק כדי לגייס לקוחות נוספים (למרות שיתכן וזה נכון), הציעו עזרה אמיתית וכנה לכל מי שיש לו בעיה ושאלה שביכולתכם לפתור. לשאלה "איפה אני מוצא את מילות הלהיט האחרון של בריטני?", אל תשיבו "בוא לחנות שלי, יש את המילים בסוף החוברת המצורפת לתקליטור". תנו לשואל פתרון אמיתי (אתר אינטרנט רלוונטי). אבל לבקשה כמו "אני מכינה עבודה על בריטני ספירס, מישהו מוכן לספר לי על השנים המאוחרות בקריירה שלה?", תוכלו להשיב: "אשמח לעזור לך, בואי לחנות שלי בשעות הבוקר ואשב אתך חצי שעה על הנושא".
פרסמו במקום המתאים
לאחר שצברתם אמון ומנהל הפורום מפסיק להתייחס בחשדנות מוגזמת לכל הודעה שלכם. תוכלו להציע הצעות ומבצעים בלוחות הפורום. אל תציעו הצעות בפורום עצמו, אלא רק בלוחות (בהנחה שקיימים כאלה), כדי לא לעורר עליכם זעם. אם מישהו שואל שאלה על האלבום החדש "כוורת חוזרת שוב", אתם יכולים להשיב לשאלתו ולהוסיף "…כדאי לך להציץ בלוח של הפורום, יש עכשיו מבצע על כמה אלבומים חדשים ובהם זה של כוורת, אני פשוט לא רוצה לרשום כאן את הפרטים, כי זה לא המקום". היו יותר קדושים מהאפיפיור!
יזמו פעילויות
אתם לא יכולים להזמין את הגולשים לקנות את הדיסק החדש (ישן) של כוורת, אבל אתם בהחלט יכולים להזמין אותם ליום עיון חינם/הופעה לחברי הפורום/תערוכה/שוק החלפת דיסקים יד שנייה וכו'. אם אתם יוזמים פעילות שכזו, ערבו בכך את מנהל הפורום, הוא ישמח לארגן עמכם פעילות שתיתן ערך לגולשים הקבועים והנאמנים בפורום.
מה יוצא לכם מזה? הגולשים יכירו את פניכם ויהפכו ללקוחות נאמנים וממליצים. צריך להבין כי גולש שמבקר תדירות בפורום ומשתתף פעיל בו, כנראה שנושא הפורום קרוב לליבו. כאשר יהפוך ללקוח שלכם, הוא לא יהיה לקוח רגיל, הוא יהפוך ללקוח מעורב רגשית, שימליץ עליכם לכל מי שישאל אותו וגם לכמה אנשים שסתם עברו בסביבה.
התייעצו עם הגולשים
לפרסם אסור – להתייעץ מותר. "אני שוקל לעבור מאלנבי לקניון מה דעתכם חבר'ה?", "שווה לי לרכוש יותר מוסיקה לטינית ולפתוח מחלקה כזו בחנות?", "תגידו, האינטרנט הורג אותי, אני שוקל להוריד מחירים בשליש, אתם הייתם קונים דיסקים במקום להוריד שירים למחשב אם המחיר היה נמוך יותר?".
כאשר ההתייעצות איננה פיקטיבית, היא גורמת לגולשים להתגאות שמעריכים את דעתם. הם יקדישו לכם זמן ומחשבה ואולי אף יתנו לכם תשובות שישפיעו על ניהול ואופי העסק. מצד שני, יש מנהלים המזהים את "המתייעצים למיניהם" בפורום שלהם, וממהרים למחוק את הודעותיהם.
למה לצפות במסע שיווק בפורומים
פעילות בפורומים לא תגרום לרוב לזינוק מיידי במכירות שלכם (וזו לא מטרתה). היא יכולה עם זאת לגרום לעלייה חדה בכמות המבקרים באתר שלכם, מה שבהתאם ליחס ההמרה באתר, יהפוך למזומנים. כמו כן היא מבססת את מעמדכם בקרב "מעצבי דעת הקהל", מה שמוביל בטווח הרחוק להיכרות רבה יותר של הלקוחות הפוטנציאלים עמכם ובעקבות זאת לעלייה במכירות.
אם תצליחו להיות עדינים מספיק, חכמים מספיק ויצירתיים, ישמשו אתכם הפורומים לביסוס קהילה קבועה ונאמנה. אתם בתורכם, תוכלו ל"גמול" לפורום ולהמליץ לכל לקוח טוב שלכם, להיכנס אליו וליהנות מהקהילה החמימה. כך תוסיפו לפורום גולשים (הפורום שמח) המכירים אתכם וממליצים עליכם (אתם שמחים).