מה ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין השניים?
שיווק מהו?
פרסום מהו?
פרסום הינו הכלי של העסק להפיץ את מסריו, מוצריו ושירותיו, בקרב לקוחות פוטנציאליים באמצעות תקשורת המונים. מטרת הפרסום היא בראש ובראשונה להגביר מודעות. מעבר להפצת המסרים, משמש הפרסום גם לעדכון קהל היעד בשינויים, לשכנע את הצופים ולחרוט את המידע בזיכרונם, לתזכר אותם לאחר זמן מה, להשפיע על דעות ועמדות ולעיתים אף להניע את הצופים לביצוע פעולה רצויה.
מהם ההבדלים העיקריים שבין שיווק ופרסום
איך משתמשים בשיווק ופרסום יחד לקידום העסק
שיווק ופרסום משלימים זה את זה. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שם משימות השיווק והפרסום מבוצעות על ידי אותו בעל תפקיד. כפי שתואר, מטרת העל של הפרסום הינה להגביר את המודעות של הציבור בנוגע למותג, למוצר או לשירות. הגברת המודעות הינה צעד בונה לקראת פעולות השיווק אשר תפקידן לקדם את המכירה בפועל של המוצרים והשירותים. בצורה זה משלימים הפרסום והשיווק האחד את השני ורק שילוב נכון של שני כלים אלו יכול להביא את הארגון לכדי מימוש הפוטנציאל העסקי. באנלוגיה לעולם האומנות והציור, פעולת הפרסום מכינה את הקרקע לעבודת אנשי המכירות ודיילות השיווק ממש כשם שפעולת הצביעה של הקנבס בצבעי יסוד מאפשרת לצייר ליצור את הציור עצמו. לאחר עבודת אנשי המכירות בשטח, פעילות שמקבילה לציור האובייקטים אותם בחר האומן, מבצעים פעולות שיווק ממוקדות כגון דיוור ישיר וטלמרקטינג, המקבילות לגימור והוספת הפרטים המדויקים בציור – קווי החלונות ופרטי העלים בעץ.
דוגמה: חברת משקעות קלים מעוניינת לחדור לשוק חדש או להגדיל את מכרותיה בשוק קיים. ראשית עליה לתכנן מהלכי פרסום אשר יביאו את המותג לתודעת הציבור ואף יקשרו בין רגשות מסוימים של קהל היעד, למשל רעננות, ובין מוצר ספציפי אותו מעוניינים לקדם. עתה, משהשיגו חשיפה תודעתית בציבור, יש על החברה לנקוט פעולות שיווקיות על מנת לקדם את המכירות בפועל. פעולות מסוג זה יכללו הצבת מכונות אוטומטיות בכל מגרשי הכדורגל ומוסדות הלימוד, מתן הנחת כמויות לפיצוציות על מנת ליצור להם מניע לקדם את המוצר הזה על פני המתחרים והפעלת דיילות מכירה שיחלקו דוגמיות בסניפי הסופרים.