מהם ההבדלים העיקריים שבין שיווק ופרסום
כפי שתואר, מטרותיהן העיקריות של שני התחומים אינן חופפות. מעבר לכך, בעוד שפרסום הינו תהליך אשר פונה לקהל היעד באמצעות תקשורת המונים, שיווק משתמש השיטות אישיות יותר ואף בחלקן מבוצעת התקשורת ישירות עם הצרכן הסופי. לאור האמור, הדעה הרווחת היא שערוצי השיווק השונים נתפסים כאמינים יותר בהשוואה לכלי הפרסום הנתפשים כבעלי אמינות נמוכה. יכולת השליטה והבקרה במסגרת פרסום גבוהה ביותר בניגוד למהלכי שיווק. עלויות הפרסום יקרות בצורה משמעותית מעלויות השיווק.
איך משתמשים בשיווק ופרסום יחד לקידום העסק
שיווק ופרסום משלימים זה את זה. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שם משימות השיווק והפרסום מבוצעות על ידי אותו בעל תפקיד. כפי שתואר, מטרת העל של הפרסום הינה להגביר את המודעות של הציבור בנוגע למותג, למוצר או לשירות. הגברת המודעות הינה צעד בונה לקראת פעולות השיווק אשר תפקידן לקדם את המכירה בפועל של המוצרים והשירותים. בצורה זה משלימים הפרסום והשיווק האחד את השני ורק שילוב נכון של שני כלים אלו יכול להביא את הארגון לכדי מימוש הפוטנציאל העסקי. באנלוגיה לעולם האומנות והציור, פעולת הפרסום מכינה את הקרקע לעבודת אנשי המכירות ודיילות השיווק ממש כשם שפעולת הצביעה של הקנבס בצבעי יסוד מאפשרת לצייר ליצור את הציור עצמו. לאחר עבודת אנשי המכירות בשטח, פעילות שמקבילה לציור האובייקטים אותם בחר האומן, מבצעים פעולות שיווק ממוקדות כגון דיוור ישיר וטלמרקטינג, המקבילות לגימור והוספת הפרטים המדויקים בציור – קווי החלונות ופרטי העלים בעץ.