Categories: שיווק

השילוב הקדוש של שיווק ופרסום

מה ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין השניים?

שיווק מהו?

שיווק הינו כלל הפעולות העסקיות אשר נוקט בהם העסק למטרת מכירת מוצריו ושירותיו וכן בהגדלת הביקוש בקרב הלקוחות לטובין ושירותים אלו. נהוג לשייך את תחום השיווק לעולם העסקים אולם עקרונות השיווק הינם אוניברסאליים ופועלים בכל צורת שיווק – לדוגמה: שיווק פוליטי ושיווק עצמי.

פרסום מהו?

פרסום הינו הכלי של העסק להפיץ את מסריו, מוצריו ושירותיו, בקרב לקוחות פוטנציאליים באמצעות תקשורת המונים. מטרת הפרסום היא בראש ובראשונה להגביר מודעות. מעבר להפצת המסרים, משמש הפרסום גם לעדכון קהל היעד בשינויים, לשכנע את הצופים ולחרוט את המידע בזיכרונם, לתזכר אותם לאחר זמן מה, להשפיע על דעות ועמדות ולעיתים אף להניע את הצופים לביצוע פעולה רצויה.

מהם ההבדלים העיקריים שבין שיווק ופרסום

כפי שתואר, מטרותיהן העיקריות של שני התחומים אינן חופפות. מעבר לכך, בעוד שפרסום הינו תהליך אשר פונה לקהל היעד באמצעות תקשורת המונים, שיווק משתמש השיטות אישיות יותר ואף בחלקן מבוצעת התקשורת ישירות עם הצרכן הסופי. לאור האמור, הדעה הרווחת היא שערוצי השיווק השונים נתפסים כאמינים יותר בהשוואה לכלי הפרסום הנתפשים כבעלי אמינות נמוכה. יכולת השליטה והבקרה במסגרת פרסום גבוהה ביותר בניגוד למהלכי שיווק. עלויות הפרסום יקרות בצורה משמעותית מעלויות השיווק.

איך משתמשים בשיווק ופרסום יחד לקידום העסק

שיווק ופרסום משלימים זה את זה. הדבר  בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שם משימות השיווק והפרסום מבוצעות על ידי אותו בעל תפקיד. כפי שתואר, מטרת העל של הפרסום הינה להגביר את המודעות של הציבור בנוגע למותג, למוצר או לשירות. הגברת המודעות הינה צעד בונה לקראת פעולות השיווק אשר תפקידן לקדם את המכירה בפועל של המוצרים והשירותים. בצורה זה משלימים הפרסום והשיווק האחד את השני ורק שילוב נכון של שני כלים אלו יכול להביא את הארגון לכדי מימוש הפוטנציאל העסקי. באנלוגיה לעולם האומנות והציור, פעולת הפרסום מכינה את הקרקע לעבודת אנשי המכירות ודיילות השיווק ממש כשם שפעולת הצביעה של הקנבס בצבעי יסוד מאפשרת לצייר ליצור את הציור עצמו. לאחר עבודת אנשי המכירות בשטח, פעילות שמקבילה לציור האובייקטים אותם בחר האומן, מבצעים פעולות שיווק ממוקדות כגון דיוור ישיר וטלמרקטינג, המקבילות לגימור והוספת הפרטים המדויקים בציור – קווי החלונות ופרטי העלים בעץ.

דוגמה: חברת משקעות קלים מעוניינת לחדור לשוק חדש או להגדיל את מכרותיה בשוק קיים. ראשית עליה לתכנן מהלכי פרסום אשר יביאו את המותג לתודעת הציבור ואף יקשרו בין רגשות מסוימים של קהל היעד, למשל רעננות, ובין מוצר ספציפי אותו מעוניינים לקדם. עתה, משהשיגו חשיפה תודעתית בציבור, יש על החברה לנקוט פעולות שיווקיות על מנת לקדם את המכירות בפועל. פעולות מסוג זה יכללו הצבת מכונות אוטומטיות בכל מגרשי הכדורגל ומוסדות הלימוד, מתן הנחת כמויות לפיצוציות על מנת ליצור להם מניע לקדם את המוצר הזה על פני המתחרים והפעלת דיילות מכירה שיחלקו דוגמיות בסניפי הסופרים.

ברור כי הצלחת פעולות השיווק תלויה רבות במידת הצלחת קמפיין הפרסום, ומין הצד השני, ללא תוכנית שיווקית אקטיבית, לא יוכל קמפיין הפרסום לבדו לקדם את מכירת המוצר.
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago