איך עובד שיווק רשתי
בניגוד לארגון רגיל, בשיווק רשתי ניתנת לכל מגויס חדש האפשרות להפוך לראש צוות או מנהל אם יגייס אנשים נוספים שיצטרפו תחתיו. אין מדובר ביחסי עובד-מעביד אלא כל שותף בשיווק רשתי הינו עצמאי אשר בונה את הארגון הקטן שלו. לרוב נדרש המצטרף החדש לרכוש מגוון של מוצרים על מנת להפוך למשווק ומוצגת בפניו האפשרות להרוויח סכומים גבוהים באופן פאסיבי לאחר שייצרף אנשים כמוהו ויבנה ארגון של חברים תחתיו. אם הרעיון מצליח, הרי שבמשך תקופה מסוימת (יכול לארוך גם שנים), קצב הגידול מספר החברים הולך ועולה (פונקציה מעריכית), ומתפרס ברחבי העולם.
הסבר – נניח שכל חבר מצרף שלושה חברים חדשים, כל אחד מהם מצרף שלושה נוספים ובכל שלב ושלב יותר ויותר חברים מצטרפים. בהתחשב בכך שכל חבר חדש רוכש בעצמו ערכת בסיס (סל מוצרים לשימוש או מכירה), גדלות הכנסות הארגון בעקומה חדה ביותר. לאחר שהצטרפו חברים רבים, השוק מתחיל להיות רווי, קשה למצוא קונים למוצרים ואנשים חדשים שיהיו מעוניינים להצטרף – אז העסק מתחיל להתפרק.