03-5792920

הדרך לשינוי תדמית חיובי

בניית תדמית היא מרכיב חשוב בהצלחתו של כל ארגון, וגם בהצלחה האישית של כל אחד מאיתנו. התדמית היא האופן בו אנו תופסים את עצמנו וכפועל יוצא, כיצד הסביבה תופסת אותנו. לתדמית היבט פסיכולוגי (אסוציאציות, תחושות ורגשות) והיבט ייצוגי חיצוני (לוגו, לבוש וכדומה). המילה תדמית עצמה באה מהמילה "דימוי", כלומר – מה הדימוי שלנו בעיני הסביבה. אז למה התדמית כל כך חשובה ומי באמת קובע אותה – אתם או הסביבה?

תדמית

תדמית – קובעת ההצלחה שלכם

בניית תדמית חזקה = מכירות חזקות

כולם יודעים שבעסקים התוצאה החשובה ביותר אליה כל ארגון שואף להגיע היא מכירה. לשם כך קיימות טקטיקות ואמצעים שונים שניתן לעשות בהם שימוש, כשהמטרה העיקרית היא למכור יותר וברווח גדול יותר. תדמית של מוצר או מותג יכולה לתרום משמעותית להגדלת המכירות. ככל שתדמית תהיה ייחודית יותר וחזקה יותר, כך המוצר או המותג ימכרו טוב יותר. התדמית שלכם תקבע לא רק את ההצלחה שלכם, אלא גם את מחיר ההצלחה. למעשה, לתדמית קשר ישיר למכירות ולמחיר, והיא חלק בלתי נפרד מתמהיל השיווק שלכם.

את התדמית לא רק אתם תקבעו, מאחר ותדמית נבנית גם על ידי שביעות או אי שביעות רצון הלקוחות והדעה שיש להם על מה שאתם מציעים. הכלל הזה תופס בכל התחומים, החל בתדמית של בנק וכלה בתדמית של בירה.לא משנה כמה תשקיעו בתהליך בניית תדמית, אם הלקוחות לא יאמינו למה שהתדמית שלכם מנסה למכור להם – נכשלתם. לדוגמה, אם חברת מזון תישען על תדמית של בריאות, מה יקרה לתדמית אם תחקיר עיתונאי יחשוף שהחברה עושה שימוש בחומרים מסרטנים? התשובה ברורה.

בניית תדמית מתחילה מקביעת קהל היעד

אחת הדרכים לייצר תדמית חזקה למוצר שלכם היא לקבוע מיהו קהל היעד שיפיק את המקסימום ממה שאתם מציעים. נסו לגרום לקהל היעד לחוש רגשות חזקים לגבי המוצר או השירות שלכם. כך למשל, תוכלו לגרום להם להרגישפופולרייםיחודייםאיכותייםסקסייםבריאיםיפיםבטוחים וכדומה. התדמית שתיצרו צריכה לפתות את הקונים לבחור בכם, משום שאתם – ולא המתחרים – תגרמו להם להרגיש את מה שהם רוצים להרגיש, או את מה שנעים להם להרגיש.
קחו לדוגמה את התדמית של קוקה קולה – תדמית צעירה, תוססת ואנרגטית. ואכן, מרבית הלקוחות של קוקה קולה הם צעירים. לעומת זאת, הורים לילדים קטנים לא יתחברו לתדמית הזו, ויעדיפו לקנות לילדים משקאות בעלי תדמית בריאה (בניגוד לקוקה קולה), כמו מיץ תפוזים סחוט טבעי. הדוגמה הזו ממחישה שתדמית לא יכולה לדבר בשפה של כולם, אלא צריכה להיות מוכוונת לקהל שימצא אותה הכי מושכת.

תדמית – לא רק בעסקים, אלא גם בחיינו הפרטיים

בניית תדמית אינה קשורה בהכרח רק למוצר או לעסקים. תדמית יכולה להיות משהו אישי לחלוטין. נסו לחשבו: מה התדמית שלכם בעיני הסובבים אתכם? האם אתם נתפסים כחסרי סבלנות, כאדיבים, כעצבניים, כיסודיים או כמופנמים? עבודה על התדמית האישית תקבע את הנוכחות שלכם ביחס לסביבה, והעמדה של הסביבה כלפיכם. במקרים רבים תדמית אישית ותדמית עסקית מהווים את שני צדדיו של אותו מטבע: דמיינו בנק שמנסה לייצר תדמית של סבלנות ואדיבות, אך כשתגיעו לסניף, הפקיד יהיה קצר רוח אליכם – מה תרגישו לגבי הבנק? אין ספק שבאותו רגע התדמית תתנפץ לכם מול הפרצוף. אם לא רק אתם תקבלו את אותו יחס אלא לקוחות רבים נוספים ובסניפים אחרים, תוך זמן קצר הבנק יאבד את התדמית האדיבה, ויקבל תדמית הפוכה – הפעם תדמית שהלקוחות יצרוולא תדמית שהבנק יצר.

ייעוץ תדמיתי יכול לסייע בתהליך בניית תדמית

ייעוץ תדמיתי עשוי לשמש ארגונים וגם אנשים פרטיים. באפשרותכם לפנות ליועץ תדמית, שיוכל לסייע לכם לפתח מודעות תדמיתית ולהעניק לכם עצות מעשיות כיצד לשפר את התדמית שלכם או של הארגון שלכם. היועץ יכול להעניק לכם כלים ונקודת מבט אוביקטיבית על האופן בו אתם תופסים את עצמכם והאופן בו הסביבה תופסת אתכם. כך, היועץ גם עשוי ליעץ לכם לעצב מחדש את הלוגו, לשנות את התקשורת המילולית והבלתי מילולית (כרטיסי ביקור למשל), לשפר את התרבות הארגונית, לייעץ בהתנהלות מול התקשורת ועוד. יועץ תדמית יוכל גם לסייע לכם בבניית אתר תדמיתי, לייעץ ביצירת מיתוג אישי באינטרנט ועוד.
טיפ: עימדו מאחורי התדמית שלכם. לעולם אל תציגו תדמית שאין מאחוריה כיסוי, מאחר והשקר בסופו של דבר יתגלה – מה שיגרום יותר נזק מתועלת.
 
בנוסף לשינוי התדמית של העסק בידקו איך ניתן לעשות מיתוג אישי באינטרנט ולבנות אתר תדמית

מאמרים נוספים

מיתוג

איך למתג את העסק שלכם?

מיתוג הוא אסטרטגיה שיווקית שעוזרת לבדל את החברה שלך מהמתחרים. חשוב שלחברה שלך תהיה זהות מותג ברורה שמבדילה אותך

מיתוג עסקי GPS לעסקים

מיתוג עסקי

כמעט כל אחד שמע או מכיר את המושג "מיתוג עסקי" אך מעטים מאוד מבינים את המשמעות העמוקה והתרומה הרבה

עיצוב-אתרים-GPS-לעסקים

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עם GPS לעסקים  עדיין מתלבטים אם לבנות אתר לעסק? אנחנו יכולים להבין את הסיבות להתנגדות. אתם עשויים

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos