דוגמא לתוכנית עסקית בעברית

תוכנית עסקית דוגמא בעברית

* דוגמא זו של תוכנית עסקית בעברית נכתבה ע"י אנשימ.ט.י – המרכז לטיפוח יזמות ברעננה.
תוכנית עסקית בעברית תשמש אותכם בפנייתכם למשקיעים פוטנציליים, גופים פיננסיים כגון בנקים והמדען הראשי, תסייע לכם להציג את חזונכם בפני שותפים פוטנציאליים אך יותר מכל, תוכנית עסקית תאפשר לכם לסדר את מחשבותיכם, לשטח את חזונכם ולהגדיר את היעדים והאסטרטגיה למימוש עבורכם. על פי רוב עורכים את התוכנית העסקית באנגלית, אולם לשימוש בישראל בחלק מהגורמים שתוארו ניתן ואף נדרש להציג תוכנית עסקית בעברית. בעמוד זה תמצאו תבנית דוגמא לתוכנית עסקית בעברית.
בסוף הדף יש קישור למסמך וורד כפי שנכתב ע"י אנשימטי רעננה שניתן להורדה ויסייע לכם לכתוב תוכנית עסקית במהירות.

אנו מציעים לכם לקרוא גם את המאמרים הרבים בתחום יזמות ופתיחת עסקית בכדי ללמוד כיצד לכתוב תוכנית עסקיתמוצלחת וכיצד להקים עסק בצורה נכונה.

שם העסק (למשל "חברת אתרים מצויינים זה אנחנו בע"מ)

תוכנית עסקית ל- X (למשל "תוכנית עסקית לפיתוח פורטל חדשות")

תאריך (למשל 20-09-2012)

לפרטים נוספים ניתן לייצור קשר עם:
(להוסיף שם ופרטי קשר)

תוכן עניינים לתוכנית העסקית

תמצית מנהלים
תמצית מנהלים צריכה להיכתב בצורה שתעביר את המסרים המרכזיים של התוכנית העסקית, תייצר עניין אצל הקורא ותציג משמעויות עיקריות של התוכנית העסקית. בדרך כלל פרק זה נכתב בסוף העבודה לאחר השלמת התוכנית העסקית ואורכו עד 3 עמודים.
הרעיון העסקי / הצורך
בפרק  זה צריך להתיחס לשאלה "מדוע כדאי להקים את העסק" , מה ההזדמנות אותו  העסק בא לנצל. צריך להסביר גם בקצרה על  מהות העסק וכיצד הוא עונה על הצורך של השוק. חשוב להתיחס לערכים שהעסק מייצר ללקוחותיו. פרק זה צריך להיות באורך של עמוד עד עמוד וחצי.
המוצר / שירות
·         תאור המוצר / שירות
·         הסבר על התמחיר (התיחס לעלויות יצור, תשלומי ההעברה עם ישנם, העמסות ורווח. רצוי להסביר את תפיסת התמחיר)
·         השוואה למוצרים / שירותים מתחרים (לבנות טבלת השוואה עם פרמטרים רלוונטים)
תאור הענף / השוק
·         תאור השוק – תאר את הענף ברמת מאקרו (גודל הענף, מספר שחקנים, שרשרת האספקה/ערך וכד')
·         שוק היעד (הסבר על קהל היעד, הרגלי הצריכה שלהם, מיקומם הגיאוגרפי, צרכים וכד')
תאור התחרות
·         תאר את המתחרים העיקריים (רצוי בתוך טבלת השוואה עם פרמטרים רללונטיים)
·         אפשר ואף רצוי להוסיף טבלאות מיצוב שונות המציגים את חלוקת השוק על פי מגוון, מחיר, איכות וכד'
המודל העסקי
פרק זה יש להתיחס במקרים בו מדובר במיזם עם מודל הכנסות מורכב ולא מכירה ישירה של שירותים או מוצרים.
·         ממה העסק ירוויח כסף וכיצד
·         שותפויות אסטרטגיות
שיווק ומכירות
·         תמהיל השיווק
הסבר על אסטרטגיית השיווק ואמצעים עיקריים למשיכת לקוחות
·         יעדים שיווקיים ותחזית מכירות (את תחזית המכירות יש לשים בטבלה)
·         אמצעים ותקציבים
אמצעי שיווק /פרסום
עלות חודשית בש"ח
עלות שנתית בש"ח
הערות
תפעול וכ"א
·         הסבר על אופן התפעול של העסק
·         מבנה הארגון וכ"א (צרף תרשים ארגוני)
·         עלויות שכר
תפקיד
ספר עובדים
עלות שכר חודשי
עלות שכר שנתי
סה"כ
·         מבנה עלויות הנהלה וכלליות (פירוט בטבלה )
סעיף הוצאה
עלות חודשית בש"ח
עלות שנתית בש"ח
תחזית פיננסית
·         להוסיף טבלאות של עיקרי משמעויות פיננסיות
·         דו"ח תחזית רווח והפסד
·         דו"ח תזרים מזומנים
·         דו"ח מקורות ושימושים
·         ניתוח נקודת איזון
·         ניתוח רגישויות (מחיר, כמות וכד')
נספחים

 

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago