ניסוח תסריט שיחת המכירה
איך להתחיל את התסריט?
כיצד לגרום עניין מהשנייה השניה
תסריט שיחה מוצלח כולל תשובה לכל שאלה צפויה
על התסריט לתת כאמור תשובות אפשריות לכל שאלה צפויה. במקרה שלהלן, הלקוח יכול לענות שהוא מכיר או לא מכיר את המגזין. אם הוא מכיר, ישאל אותו הנציג מה הוא אוהב במגזין (שים לב, מה הוא אוהב ולא האם הוא אוהב, אנו רוצים תשובות חיוביות). ולאחר מכן יציע לחתום על מנוי. אם האדם לא מכיר את המגזין, כדאי לשאול אותו האם הוא אוהב לטייל, האם הוא אוהב לאכול מאכלים אורנתליים מעשה יד. השאלה האחרונה מעלה זכרונות מטיולים וריר בפיו, וכעת, לאחר שענה כצפוי בחיוב, יש לספר לו כי המגזין עוסק בדיוק בנושאים האלה. מכיוון שהלקוח לא יחתום על מנוי למגזין שאינו מכיר, רק בגלל שהוא אוהב לטייל, יש לאפשר לו לקבל עותק לדוגמא של המגזין. ההחלטה אם לשלוח לו עותק חינם, או בעלות של דמי משלוח כדי לא לספוג הפסד, תלויה בתקציב שיש למגזין, ובהיכרות השוק איתו. מגזין חדש ישלח גליונות לכל דורש ובחינם. מגזין ותיק, הנסמך על נסיונו ושמו הטוב, יכול להציע עותק תמורת דמי משלוח, הצעה אטרקטיבית עדיין.
חשוב לזהות את רגע הקסם בשיחת טלמרקטיגנ או טלמיטינג
כללים לניסוח התסריט
-
אורכה של שיחת מכירה צריך להיות תלוי ישירות בגובה המכירה. אם אתה מוכר מנוי לוידאו ב- 150 ש"ח, עליך לשאוף לשיחות קצרות יחסית של 2-3 דקות בממוצע. לחלופין אם אתה מוכר רכב יוקרתי, ומטרת השיחה להזמין לנסיעת מבחן, אין גבול עליון לכמות הזמן שהנציג מבקש בכדי לשכנע את הלקוח. במקרה שכזה, הנחה את הנציג לקחת את כל הזמן הנדרש לו בכדי לשוחח עם הלקוח, להתידד עימו, לספר לו בדיחות על רכבים רומניים וסיפורי גבורה על הרכב החדש שממש מזמין לנסיעת מבחן. כמובן, אם הנציג חש כי הלקוח נהנה לדבר אך לא יכול או לא מעוניין לקנות, יש להביא את השיחה לסיומה באופן ידידותי.
-
הדפס את תסריט השיחה בכדי שלנציג יהיה חומר עבודה נוח, אשר אותו ילמד כמו תפקיד בהצגה, ואותו "יציג" בזמן שיחה עם לקוח. דף תסריט לא אמור לתפוס יותר מעמוד או שניים.
-
כלול בתסריט שאלות צפויות ותשובות טובות שהנציג יוכל לתת.
-
דאג, כי התסריט יכיל הנחיות מתי לתת ללקוח לדבר, ומתי לספר ברצף נושא חשוב ולהמינע מקטיעה של הלקוח.
-
הנחה את הנציג לחתור למכירה לאחר שהפרטים הרלוונטים נמסרו.