המשפט האחרון, החל בצורה חיובית, ויצר מיידית דיאלוג בין הנציג לבין הלקוח (יוסי). בתחילה זה נראה מוזר לנציגים ישראלים להתעניין בשלומו של אדם שהם לא מכירים. יש אף לקוחות שמופתעים מכך שמישהו שקולו אינו מוכר להם דורש בשלומם, ונותר להם להגיב בחשד: שלומי טוב מי זה? אך רוב הלקוחות יגיבו בתשובה עניינית: בסדר גמור, שלומי מצויין ויחכו לשמוע עוד על האדם שהתקשר אליהם זה עתה.
כיצד לגרום עניין מהשנייה השניה
בהמשך השיחה, הנציג שאל את הלקוח אם הוא מכיר את המגזין. גם כאן יש הזמנה לדיאלוג, הלקוח מכיר או לא מכיר את המגזין, ולכן יש לו שתי תשובות אפשריות וצפויות.
יש אנשי
שיווק הטוענים כי על הנציג לפתוח במונולוג ארוך, לא לאפשר לא להיקטע, כדי לא לתת הזדמנות ללקוח להגיד לא, להתחמק, לא לשמוע את פרטי המבצע החדש. אך
הישראלים הם עם דעתן, שיש לו שתי דעות על כל נושא, והוא יסביר לך את שלושתן… לשאלה דוגמת "האם אתה מכיר את המגזין "מסע אחר", תיתכן תשובה ארוכה שבה יסביר הלקוח מהיכן הוא מכיר את המגזין, מדוע הוא לא מרוצה, מדוע הכתבות לא עמוקות דיין והמדורים שטחיים. אך לאחר שפרק את ליבו, וכאשר הנציג יסכים עימו ויבטיח לו כי המגזין במגמת שיפור, הלקוח יחתום על מנוי כמבוקש.
תסריט שיחה מוצלח כולל תשובה לכל שאלה צפויה
על התסריט לתת כאמור תשובות אפשריות לכל שאלה צפויה. במקרה שלהלן, הלקוח יכול לענות שהוא מכיר או לא מכיר את המגזין. אם הוא מכיר, ישאל אותו הנציג מה הוא אוהב במגזין (שים לב, מה הוא אוהב ולא האם הוא אוהב, אנו רוצים תשובות חיוביות). ולאחר מכן יציע לחתום על מנוי. אם האדם לא מכיר את המגזין, כדאי לשאול אותו האם הוא אוהב לטייל, האם הוא אוהב לאכול מאכלים אורנתליים מעשה יד. השאלה האחרונה מעלה זכרונות מטיולים וריר בפיו, וכעת, לאחר שענה כצפוי בחיוב, יש לספר לו כי המגזין עוסק בדיוק בנושאים האלה. מכיוון שהלקוח לא יחתום על מנוי למגזין שאינו מכיר, רק בגלל שהוא אוהב לטייל, יש לאפשר לו לקבל עותק לדוגמא של המגזין. ההחלטה אם לשלוח לו עותק חינם, או בעלות של דמי משלוח כדי לא לספוג הפסד, תלויה בתקציב שיש למגזין, ובהיכרות השוק איתו. מגזין חדש ישלח גליונות לכל דורש ובחינם. מגזין ותיק, הנסמך על נסיונו ושמו הטוב, יכול להציע עותק תמורת דמי משלוח, הצעה אטרקטיבית עדיין.