האינטרנט כמדיום תקשורת המונים חריג
מתוקף אופייה, תקשורת המונים מיוצרת על ידי ארגונים אשר מעוניינים להעביר מסרים שונים כאשר לצרכני תקשורת ההמונים אין שליטה על התכנים וצורתם כלל והאינטראקציה
מצידם פאסיבית לחלוטין. יש לציין כי מדיום האינטרנט שונה בנקודה זו מיתר אמצעי התקשורת המסורתיים בכך שחלק מתקשורת ההמונים דרכו מנוהלת על ידי צרכני התקשורת עצמם.
כך קורה שבעוד שיצרני תקשורת המונים (כגון משרדי פרסום) כבולים לנורמות ונהלים אתיים (לא לפרסם בהינתן צווי צנזורה, פרסומים פוגעים, תמונות קשות לצפייה וכו'),
הגולשים עצמם (צרכני תקשורת ההמונים באינטרנט בפועל), אינם נוהגים על פי אותם כללים ומפרסמים בבלוגים ובפורומים פרסומים כמעט ללא מגבלות.
תפקידי תקשורת ההמונים – מתי להשתמש וכיצד
תקשורת המונים ממלאת חמישה תפקידים עיקריים כאשר כל אמצעי תקשורת חזק יותר במאפיינים מסוימים.