03-5792920

תקשורת שיווקית – הדרך הנכונה לקידום העסק בסביבתו

תקשורת שיווקית אשר מכונה גם מרקום (MarCom – Marketing Communication), הינה מכלול הפעולות ואמצעי התקשורת בהם ניתן להשתמש על מנת להעביר מסרים. בכל מצב שבו מעוניינים למכור דבר מה, בין אם מדובר בארגון, בעסק או בכל אחד מאיתנו, נעשה שימוש בתקשורת שיווקית. אין זה משנה אם מדובר במוצרים פיזיים (מזון, כלי רכב, ריהוט…), שירותים (יעוץ, גינון…), נכסים מופשטים (פטנטים, רעיונות…) או כל דבר אחר.

תקשורת שיווקית מנצחת

תקשורת שיווקית מנצחת

את מי משמשת התקשורת השיווקית?

בעוד שתקשורת שיווקית משמשת את כולנו בכל רגע בחיי היום יום, אפילו אם איננו מודעים לכך, כאשר מועמד לעבודה "מוכר" עצמנו בראיון העבודה, פוליטיקאי "מוכר את דעותיו" לקהל מצביעים פוטנציאליים והירקן השכונתי מוכר את סחורתו לעוברים והשבים, לרוב מתייחסים למושג תקשורת שיווקית בהקשר של עולם העסקים.כל חברה ועסק כחלק מתוכנית שיווק כוללת, מגדירים לעצמם את גבולות התקשורת השיווקית בהתאם למטרות והיעדים, הסביבה העסקית, הסביבה הארגונית והמוצרים המוצעים. בהתאם לגבולות אלו בוחרים באילו אמצעים שיווק לעשות שימוש במטרה להעביר את המסרים בצורה היעילה ביותר ולהשיג את היעדים שהוגדרו. למשל, לצורך חיזוק התדמית הרצויה ניתן להשתמש בפרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור בעוד שלצורך קידום תהליך מכירה ממוקדת של שירות או מוצר, עדיף להשתמש בדיוור ישיר, טלמרקטינג או הדרכות אשר מופנות לקהלי יעד מוגדרים וממוקדים.

תפקידם של אנשי המרקום

על מחלקת המרקום מוטלת האחריות החשובה של בחירת האמצעים המתאימים ביותר לקידום תהליכי המכירה השונים של החברה, (שיווק באמצעי התקשורת השונים, שיווק באינטרנטשיווק רשתי וכו'),  וכן להוביל את אסטרטגיית התקשורת השיווקית עם סביבתה. בכדי לנהל תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום צריכים לשמור על מסגרת ברורה וקשיחה לתקשורת השיווקית כך שתהיה אחידה בכל מסריה בכל אמצעי התקשורת השונים, בין אם כחלק מחיזוק התדמית ובין אם כחלק ממסרי המכירה של מוצרי החברה. אחידות זו מחזקת את אפקטיביות המיתוג של כל חברה בכך שמסרים מחזקים האחד את השני. יחד עם זאת, על מחלקת המרקום גם לשמור על גמישות בגבולות התקשורת השיווקית וזאת על מנת שהחברה תוכל להתאים את מסריה לפלחי שוק שונים מבחינת שפה, תרבות, גיל, אזור גיאוגרפי וכו'. על מנת ליצור תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום משלבים אמצעים שונים בהעברת המסרים ומנסים לעורר תגובות בקרב קהל היעד בכדי לאפשר תקשורת הדדית (אחרת לא יהיה מדובר בתקשורת אלא בהעברת אינפורמציה חד כיוונית).

תקשורת שיווקית פנים ארגונית

ישנה חשיבות גדולה לניהול תקשורת שיווקית פנים ארגונית כחלק מתוכנית כוללת של אסטרטגיית תקשורת שיווקית עם הסביבה. תקשורת שיווקית פנים ארגונית מאפשרת להציג דרך ברורה ולייצר הבנה בקרב העובדים, לקבל את שיתוף פעולתם, ולרתום את העובדים לחזון ברור אשר המנחה את פעילות החברה, אופן התנהגותה בסביבתה העסקית והחברתית, מכוון את מסריה השיווקיים ומקרין כלפי חוץ.

אופי תהליך פיתוח התוכנית של תקשורת שיווקית בארגון

תוכנית תקשורת שיווקית תורמת רבות לארגון, בכך שמעודדת מיקוד בעבודתם השוטפת של העובדים, משרה תחושת סדר והזדהות, רותמת לצידה את העובדים (החל מראשון המנהלים ועד לאחרון העובדים הזוטרים), ומסייעת בקביעת סדרי עדיפויות. הזמן היעיל ביותר לבניית תוכנית של תקשורת שיווקית הינו במקביל לבניית תקציב שנתי לחברה. לעיתים נעשה הניתוח והבנייה על ידי העובדים ולעיתים על ידי חברת יעוץ חיצונית. במסגרת התוכנית יש להגדיר יעדים ברורים וברי השגה (למשל שירות לקוחות מעולה, שיפור שרשרת האספקה, הגברת אמנות חברים ועוד), מהיעדים והמשאבים הזמינים צריך להגדיר מטרות(תוכנית עבודה אפקטיבית לכל יעד), להגדיר קהלי יעד (תעשייה מסוימת, צרכנים בחיתוך מסוים …), זיהוי ובחירת הכלים המתאימים וכן להעריך את התוצאות באמצעות מדידה ובקרה.

פיתוח אסטרטגיה של תקשורת שיווקית, יעצב את אופן הפעולה של החברה ברמת המאקרו למשך שנה (כל עוד התוכנית מוקמת לצד תקציב השנתי). בצורה זו, צוות ההנהלה והעובדים הזוטרים יבינו את כיוון הראייה של החברה ואת הסיבה לסדרי העדיפויות שלה, יזדהו עם פעולותיה וישתפו פעולה במטרה לעמוד ביעדים שהוגדרו.

עוד בנושא שיווק, מומלץ לקרוא אודות שיווק רשתי.

מאמרים נוספים

מיקור חוץ מה זה?

מיקור חוץ יתרונות וחסרונות

עושים סדר! מה ההבדל בין חברת ייעוץ למיקור חוץ? כשחושבים על המושג מיקור חוץ בישראל, עולה ההשוואה בין חברת

כיצד-שיווק-על-ידי-משפיענים-משפיע-על-העסק-שלכם

כיצד שיווק על ידי משפיענים משפיע על העסק שלכם

שיווק באמצעות משפיענים כבר מזמן נחשב לטרנד החם והמוביל בעולם העסקי. יותר ויותר עסקים בוחרים לפנות לשיטת שיווק המשפיענים

שיווק-שותפים-GPS-לעסקים

שיווק שותפים – כל מה שרציתם לדעת!

בנוף השיווק הדיגיטלי המודרני של היום – המונח שיווק שותפים מתייחס לקידום עסק או מוצרים של אחרים ולהרוויח עמלה

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos