תקשורת שיווקית מנצחת
את מי משמשת התקשורת השיווקית?
בעוד שתקשורת שיווקית משמשת את כולנו בכל רגע בחיי היום יום, אפילו אם איננו מודעים לכך, כאשר מועמד לעבודה "מוכר" עצמנו בראיון העבודה, פוליטיקאי "מוכר את דעותיו" לקהל מצביעים פוטנציאליים והירקן השכונתי מוכר את סחורתו לעוברים והשבים, לרוב מתייחסים למושג תקשורת שיווקית בהקשר של עולם העסקים.כל חברה ועסק כחלק מתוכנית שיווק כוללת, מגדירים לעצמם את גבולות התקשורת השיווקית בהתאם למטרות והיעדים, הסביבה העסקית, הסביבה הארגונית והמוצרים המוצעים. בהתאם לגבולות אלו בוחרים באילו אמצעים שיווק לעשות שימוש במטרה להעביר את המסרים בצורה היעילה ביותר ולהשיג את היעדים שהוגדרו. למשל, לצורך חיזוק התדמית הרצויה ניתן להשתמש בפרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור בעוד שלצורך קידום תהליך מכירה ממוקדת של שירות או מוצר, עדיף להשתמש בדיוור ישיר, טלמרקטינג או הדרכות אשר מופנות לקהלי יעד מוגדרים וממוקדים.
תפקידם של אנשי המרקום
תקשורת שיווקית פנים ארגונית
ישנה חשיבות גדולה לניהול תקשורת שיווקית פנים ארגונית כחלק מתוכנית כוללת של אסטרטגיית תקשורת שיווקית עם הסביבה. תקשורת שיווקית פנים ארגונית מאפשרת להציג דרך ברורה ולייצר הבנה בקרב העובדים, לקבל את שיתוף פעולתם, ולרתום את העובדים לחזון ברור אשר המנחה את פעילות החברה, אופן התנהגותה בסביבתה העסקית והחברתית, מכוון את מסריה השיווקיים ומקרין כלפי חוץ.
אופי תהליך פיתוח התוכנית של תקשורת שיווקית בארגון
פיתוח אסטרטגיה של תקשורת שיווקית, יעצב את אופן הפעולה של החברה ברמת המאקרו למשך שנה (כל עוד התוכנית מוקמת לצד תקציב השנתי). בצורה זו, צוות ההנהלה והעובדים הזוטרים יבינו את כיוון הראייה של החברה ואת הסיבה לסדרי העדיפויות שלה, יזדהו עם פעולותיה וישתפו פעולה במטרה לעמוד ביעדים שהוגדרו.