Categories: שיווק

תקשורת שיווקית – הדרך הנכונה לקידום העסק בסביבתו

תקשורת שיווקית מנצחת

את מי משמשת התקשורת השיווקית?

בעוד שתקשורת שיווקית משמשת את כולנו בכל רגע בחיי היום יום, אפילו אם איננו מודעים לכך, כאשר מועמד לעבודה "מוכר" עצמנו בראיון העבודה, פוליטיקאי "מוכר את דעותיו" לקהל מצביעים פוטנציאליים והירקן השכונתי מוכר את סחורתו לעוברים והשבים, לרוב מתייחסים למושג תקשורת שיווקית בהקשר של עולם העסקים.כל חברה ועסק כחלק מתוכנית שיווק כוללת, מגדירים לעצמם את גבולות התקשורת השיווקית בהתאם למטרות והיעדים, הסביבה העסקית, הסביבה הארגונית והמוצרים המוצעים. בהתאם לגבולות אלו בוחרים באילו אמצעים שיווק לעשות שימוש במטרה להעביר את המסרים בצורה היעילה ביותר ולהשיג את היעדים שהוגדרו. למשל, לצורך חיזוק התדמית הרצויה ניתן להשתמש בפרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור בעוד שלצורך קידום תהליך מכירה ממוקדת של שירות או מוצר, עדיף להשתמש בדיוור ישיר, טלמרקטינג או הדרכות אשר מופנות לקהלי יעד מוגדרים וממוקדים.

תפקידם של אנשי המרקום

על מחלקת המרקום מוטלת האחריות החשובה של בחירת האמצעים המתאימים ביותר לקידום תהליכי המכירה השונים של החברה, (שיווק באמצעי התקשורת השונים, שיווק באינטרנט, שיווק רשתי וכו'),  וכן להוביל את אסטרטגיית התקשורת השיווקית עם סביבתה. בכדי לנהל תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום צריכים לשמור על מסגרת ברורה וקשיחה לתקשורת השיווקית כך שתהיה אחידה בכל מסריה בכל אמצעי התקשורת השונים, בין אם כחלק מחיזוק התדמית ובין אם כחלק ממסרי המכירה של מוצרי החברה. אחידות זו מחזקת את אפקטיביות המיתוג של כל חברה בכך שמסרים מחזקים האחד את השני. יחד עם זאת, על מחלקת המרקום גם לשמור על גמישות בגבולות התקשורת השיווקית וזאת על מנת שהחברה תוכל להתאים את מסריה לפלחי שוק שונים מבחינת שפה, תרבות, גיל, אזור גיאוגרפי וכו'. על מנת ליצור תקשורת שיווקית אופטימאלית, אנשי מרקום משלבים אמצעים שונים בהעברת המסרים ומנסים לעורר תגובות בקרב קהל היעד בכדי לאפשר תקשורת הדדית (אחרת לא יהיה מדובר בתקשורת אלא בהעברת אינפורמציה חד כיוונית).

תקשורת שיווקית פנים ארגונית

ישנה חשיבות גדולה לניהול תקשורת שיווקית פנים ארגונית כחלק מתוכנית כוללת של אסטרטגיית תקשורת שיווקית עם הסביבה. תקשורת שיווקית פנים ארגונית מאפשרת להציג דרך ברורה ולייצר הבנה בקרב העובדים, לקבל את שיתוף פעולתם, ולרתום את העובדים לחזון ברור אשר המנחה את פעילות החברה, אופן התנהגותה בסביבתה העסקית והחברתית, מכוון את מסריה השיווקיים ומקרין כלפי חוץ.

אופי תהליך פיתוח התוכנית של תקשורת שיווקית בארגון

תוכנית תקשורת שיווקית תורמת רבות לארגון, בכך שמעודדת מיקוד בעבודתם השוטפת של העובדים, משרה תחושת סדר והזדהות, רותמת לצידה את העובדים (החל מראשון המנהלים ועד לאחרון העובדים הזוטרים), ומסייעת בקביעת סדרי עדיפויות. הזמן היעיל ביותר לבניית תוכנית של תקשורת שיווקית הינו במקביל לבניית תקציב שנתי לחברה. לעיתים נעשה הניתוח והבנייה על ידי העובדים ולעיתים על ידי חברת יעוץ חיצונית. במסגרת התוכנית יש להגדיר יעדים ברורים וברי השגה (למשל שירות לקוחות מעולה, שיפור שרשרת האספקה, הגברת אמנות חברים ועוד), מהיעדים והמשאבים הזמינים צריך להגדיר מטרות(תוכנית עבודה אפקטיבית לכל יעד), להגדיר קהלי יעד (תעשייה מסוימת, צרכנים בחיתוך מסוים …), זיהוי ובחירת הכלים המתאימים וכן להעריך את התוצאות באמצעות מדידה ובקרה.

פיתוח אסטרטגיה של תקשורת שיווקית, יעצב את אופן הפעולה של החברה ברמת המאקרו למשך שנה (כל עוד התוכנית מוקמת לצד תקציב השנתי). בצורה זו, צוות ההנהלה והעובדים הזוטרים יבינו את כיוון הראייה של החברה ואת הסיבה לסדרי העדיפויות שלה, יזדהו עם פעולותיה וישתפו פעולה במטרה לעמוד ביעדים שהוגדרו.

עוד בנושא שיווק, מומלץ לקרוא אודות שיווק רשתי.
admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את…

7 שנים ago

מהו יעוץ אסטרטגי וכיצד לבחור חברת יעוץ אסטרטגי

רק לאחר שתשלמו עשרות ומאות אלפי שקלים ליועץ אסטרטגי, תגלו אם הייתה זו השקעה מוצלחת…

7 שנים ago

חברות ייעוץ אסטרטגי הפועלות בישראל ומה ההבדלים ביניהן

החברות לייעוץ אסטרטגי הפועלות בארץ, זול זה לא הולך להיות… בארץ פועלות בין 5-10 חברות…

7 שנים ago

חברת מקינזי ישראל

חברת מקינזי הינה חברת הייעוץ הגדולה בעולם מקינזי נשכרת בשל הסיבות הנכונות וגם הלא נכונות…

7 שנים ago

חברת שלדור – ייעוץ אסטרטגי

חברת שלדור הינה חברה ישראלית מוערכת לייעוץ אסטרטגי היתרונות בעבודה עם חברת שלדור לעומת חברה…

7 שנים ago

תכנון אסטרטגי – איך לבצע תהליך תכנון אסטרטגיה מוצלח

שלושה שלבים פשוטים של תכנון יובילו אתכם לאסטרטגיה מנצחת תכנון אסטרטגי מורכב משלושה חלקים: ניתוח…

7 שנים ago